#Ostanidoma - fitness.com.hr webshop je tu za vas!

Ovo su najbolje dijete za 2020. godinu (keto na dnu!)

Image

Početkom svake godine U.S. News & World Report objavljuje rezultate višemjesečnog ispitivanja i sabiranja statistike o najboljim dijetama u 2020. godini. Analiza imena „Najbolje dijete“ donosi činjenice i poredak 35 dijeta rangiran prema nizu kriterija, od utjecaja na zdravlje do doprinosa gubljenju kilograma.

U izradi ovog poretka sudjeluju urednici, reporteri i stručnjaci koji u obzir uzimaju dostupne informacije o dijetama iz znanstvenih studija, izvještaja i drugih relevantnih izvora.

dijeta

7 kriterija za ocjenjivanje

Vijeće stručnjaka iz područja prehrane, pretilosti, psihologije, dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti poredali su sve promatrane dijete prema sljedećih 7 kriterija:

  1. Koliko ju je jednostavno slijediti
  2. Hoće li doprinijeti dugoročnom (trajnom) gubitku kilograma
  3. Hoće li doprinijeti kratkoročnom gubitku kilograma
  4. Koliko je nutritivno potpuna
  5. Koliko je sigurna za zdravlje
  6. Može li spriječiti i utjecati na kontrolu dijabetesa
  7. Može li spriječiti i utjecati na kontrolu srčanih bolesti.

Po navedenim kriterijima, svaka pojedina dijeta je od svakog stručnjaka ocjenjivana ocjenama 1-5.

dijeta

Donosimo popis 10 najboljih dijeta prema ovoj analizi. Kako ćete zamijetiti, neke dijete dijele isto mjesto jer imaju isti broj bodova:

1. Mediteranska dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 4,2/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3/5
  • Ocjena zdravlja: 4,8/5

Svojim naglaskom na voće, povrće, maslinovo ulje, ribu i druge zdrave prehrane, mediteranska prehrana je izrazito pogodna za održavanje zdravlja.

2. DASH dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 4,1/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,1/5
  • Ocjena zdravlja: 4,8/5

DASH dijeta je osmišljena za borbu protiv visokog krvnog tlaka, a ističe je nutritivna kompletnost, sigurna provedba i sposobnost da prevenira i održava pod kontrolom dijabetes i kardiovaskularne bolesti.

2. Fleksitarijanska dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 4,1/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,4/5
  • Ocjena zdravlja: 4,7/5

Fleksitarijanska dijeta, koja naglašava voće, povrće, cjelovite žitarice i biljne proteine, pametan je i zdrav izbor, ističu stručnjaci.

dijeta

4. Weight Watchers dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,9/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,6/5
  • Ocjena zdravlja: 4,5/5

Weight Watchers dijeta je postigla najbolji rezultat u gubitku težine i brzom mršavljenju, a stručnjaci kažu da je to pametna, učinkovita dijeta.

5. Dijeta Mayo Klinike

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,8/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,2/5
  • Ocjena zdravlja: 4,4/5

Dijeta Mayo klinike ima za cilj učiniti zdravu prehranu doživotnom navikom, a stručnjaci je hvale zbog nutritivnog profila i sigurnosti.

5. MIND dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,8/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,7/5
  • Ocjena zdravlja: 4,6/5

MIND dijeta je osmišljena da održava mentalne funkcije, no njezino cjelovito djelovanje usmjereno je na održavanje zdravlja, poboljšanu kvalitetu života i dugovječnost.

dijeta

5. Volumetrička dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,8/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,5/5
  • Ocjena zdravlja: 4,5/5

Volumetrička dijeta je dobila jako visoke ocjene stručnjaka za sigurnost provedbe i nutritivnu potpunost, a stručnjaci dodaju i da ima pozitivan utjecaj na kardiovaskularno zdravlje.

8. TLC dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,7/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,8/5
  • Ocjena zdravlja: 4,6/5

TLC je iznimno pogodna za promociju kardiovaskularnog zdravlja. Stručnjaci joj nisu pronašli neke veće nedostatke.

9. Nordijska dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,6/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,9/5
  • Ocjena zdravlja: 4,5/5

Nordijska dijeta je bazirana na principima koji uključuju voće, povrće, punozrnate žitarice, orašaste plodove, ribu i kvalitetno meso, ali iz organskog i lokalnog uzgoja.

9. Ornish dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,6/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,3/5
  • Ocjena zdravlja: 4,1/5

Dijeta koja je nutritivno uravnotežena i zdrava, sigurna i zdrava za srce, ali nedostatak su joj ozbiljne restrikcije u mastima i zahtjevna provedba.

dijeta

A gdje su naše najdraže dijete?

Kako vidite, na popisu nema nekih od najpopularnijih dijeta pa vam donosimo i njihove pozicije i ocjene stručnjaka.

9. Vegetarijanska dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,6/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,1/5
  • Ocjena zdravlja: 4,1/5

Vegetarijanka dijeta ima niz prednosti za zdravlje srca i nutritivnu kompletnost te se općenito smatra zdravim načinom prehrane.

17. Veganska dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3,2/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,5/5
  • Ocjena zdravlja: 3,2/5

Veganstvo je dobro za kontrolu dijabetesa i kardiovaskularno zdravlje no zbog ekstremnih restrikcija je jako teško za provedbu i zahtijeva izniman trud.

dijeta

20. Prehrana u zoni

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 3/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,8/5
  • Ocjena zdravlja: 3,6/5

Prehrana u zoni nema ograničenja što se tiče namirnica te ima redovite obroke i međuobroke, no vrlo je zahtjevno strukturiranje obroka prema postocima makronutrijenata.

29. Post (fasting)

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 2,4/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,6/5
  • Ocjena zdravlja: 2,6/5

Post (fasting) je način prehrane s jako malo pravila, ali nije preporučljiva svima te nema jasne nutritivne upute za dane ili obroke kada se ne provodi post.

29. Paleo dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 2,4/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 2,6/5
  • Ocjena zdravlja: 2,6/5

Paleo dijeta se temelji na jednostavnoj premisi: „Ako neku namirnicu pračovjek nije jeo, ne trebamo je ni mi danas jesti.“

paleo

31. Sirovojedstvo (raw food)

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 2,3/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3,2/5
  • Ocjena zdravlja: 2,1/5

Sirovu prehranu je jako teško slijediti, a i mnogo je sumnje u nutritivnu potpunost ove prehrane te njezinu sigurnost za ljudsko zdravlje.

34. Keto dijeta

  • Ukupna ocjena stručnjaka: 2/5
  • Ocjena gubitka kilograma: 3/5
  • Ocjena zdravlja: 1,8/5

Prehrana s visokim udjelom masti, a niskim ugljikohidrata osmišljena je da organizam dovede u stanje u kojem koristi masti za proizvodnju energije. No, stručnjaci ističu da ovako iznimno restriktivna dijeta mnogima može biti nemoguća za provedbu.

Objavljeno 23.01.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!