Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Zašto se ne moramo "stresirati" oko kilograma koje smo dobili u karanteni?

Image

Čini se da se s popuštanjem mjera zaštite od koronavirusa naš život polagano vraća u normalu iako ćemo vjerojatno još dugo osjećati posljedice pandemije koja nas je zatekla i kompletno nam izmijenila svakodnevnu rutinu, a mnogima i donijela svakakve neugodne životne promjene.

Nije bilo jednostavno naviknuti se na takvo izvanredno stanje i zato je poplava različitih šala po društvenim mrežama bila dobrodošla razbibriga koja nas je bar na trenutke izvlačila iz negativnih misli i mamila nam osmijeh na lice.

Dobar dio fokusa u navedenim šalama diljem svijeta bio je usmjeren na dobitak većeg broja kilograma u uvjetima karantene što je nemali broj puta bilo popraćeno slikama ogromnih zaliha hrane koje su se kod određenog broja ljudi stvorile već u prvim najavama zatvaranja prodavaonica. I sve bi bilo dobro kada bi sve ostalo samo na smijehu, no svi znamo da to nije uvijek i kod svih tako.

Usprkos dobrim namjerama čistog uveseljavanja mučne svakodnevice, kod nekih se zasigurno time stvorio osjećaj krivnje što upravo hranom pokušavaju zatomiti neugodne emocije, a pogotovo kod onih koji su već krenuli s nekim novim životnim navikama da bi ih sada jednostavno ponovo stavili na stranu i vratili se par koraka unazad.

Ako se i sami mučite takvim mislima, ne bi li bilo dobro prestati se brinuti oko toga i priznati - s toliko realnih briga koje je donijela ova situacija sasvim je normalno osjećati se tako. Normalno je ako ste u takvim uvjetima teže nalazili volju i mogućnosti da jedete kao prije.

Normalno je ako jednostavno niste imali energije za trening bez obzira na mnoštvo ponuđenih programa za vježbanje. Normalno je ako ste od brige za svoju egzistenciju loše spavali pa vas je taj manjak sna još dodatno natjerao da jedete više onoga za što znate da vam ne služi. I sasvim je normalno ako ste dobili koji kilogram viška.

hrana

Ako ste još pod pritiskom stanite za trenutak, duboko udahnite i pročitajte što vam savjetujem:

1. Oprostite si što ste "zabrljali"

Ako ste prije pojave pandemije krenuli na neki način mijenjati svoj način prehrane, reducirali unos ugljikohidrata ili krenuli s nekom verzijom fastinga, a onda na to kompletno zaboravili već prvi dan nabavke nužnih namirnica – oprostite si to i otpustite brige.

Restrikcija hrane na bilo koji način je dodatni stres za vaše tijelo, a to je bilo zadnje što vam je trebalo u ovoj situaciji kada ste ionako bili mentalno i emocionalno iscrpljeni strahom od budućnosti. Ono što je sada bilo jedino bitno je bilo to da ostanete jaki i fokusirani na pozitivnu stranu svega, a za to treba imati dovoljno energije koju niste mogli skupiti uskraćujući si hranu.

Imat ćete dovoljno vremena da se ponovo vratite u planirani proces kada se otvore uvjeti da to radite bez dodatnih frustracija.

2. Budite dobri prema sebi

Ova pandemija nam je svima dala izvanrednu priliku da prakticiramo suosjećajnost prema sebi. Zašto se toliko trudite biti savršeni, dopustite si tu raskoš da ponekad napravite krivi izbor. Pojačan emocionalni odgovor utječe na naše navike, a ako on ide u negativnom smjeru može znatno otežati pridržavanje nečega što nam čak ni u idealnim uvjetima nije tako jednostavno.

Sasvim je prirodno jesti više kao odgovor na takvo stanje, pogotovo znajući da određena hrana zbilja može popraviti naše raspoloženje. Inače, savršen način prehrane ionako ne postoji. Fleksibilnost je ono što će vas dugo održati na putu zdravih navika, a ta činjenica će ostati i nakon što ova pandemija prođe.

kroasan

3. Fokusirajte se na pozitivne strane

Iako su mnogi od nas nešto izgubili tijekom ove krize, ne smijemo zanemariti i sve ono što smo korisno iz nje izvukli. Zasigurno ste već osvijestili pozitivne promjene koje ste doživjeli, kao što su više vremena provedenog s obitelji, više slobodnog vremena za sebe i sve ono što volite raditi, više vremena da se posvetite kuhanju ukusnih jela te dovoljno vremena za blagovanje istih bez žurbe, pritiska i uz svoje najmilije.

To su bitne prakse koje biste mogli i zadržati, pogotovo ovu zadnju jer će vas ista naučiti da jedete polako i zbilja uživate u svakom zalogaju, a što će vam usput pomoći i da vam s vremenom postane prirodno jesti manje te tako ukloniti potrebu za prisilnim restrikcijama.

4. Imajte povjerenja u moć dobrih navika

Ako vam je ova pandemija drastično promijenila mogućnost održavanja zdravih navika jer ste tako okruženi različitom hranom bili u češćim prilikama da jedete nešto što inače ne biste ili ste se pak češće hvatali procesirane hrane s obzirom na to da niste bili toliko u prilici nabaviti svježu – ne brinite.

Ništa ne traje zauvijek, pa tako ni ovo. Shvatite sve kao prolazni trenutak i spremni dočekajte nove prilike. Svaki višak koji se eventualno skupio brzo će se riješiti kada se vratite u pravi ritam.

bugari

5. Ne sramite se potražiti pomoć

Iako je povremena praksa opuštanja stresa uz hranu koju volimo normalna pojava koja se događa svima, pokušajte ipak naći i druge načine nošenja sa svojim emocijama kao što su razgovor s nekim kome vjerujete, opuštajuća šetnja, slušanje muzike koju volite, pisanje dnevnika ili bilo što drugo u čemu nalazite mir.

Ako se bez obzira na sve ne možete izvući iz negativnih misli, ne sramite se potražiti pomoć stručnjaka koji će vas svojim provjerenim tehnikama znati vratiti na pravi put.

Objavljeno 12.05.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!