Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

30-dnevni plank izazov: Kako ostati motiviran u karanteni?

Image

Iako nisam mislila da ću ikad pisati članak na ovu temu, smatram da je to sada najviše potrebno. Pogodila nas je izvanredna situacija koju nismo mogli predvidjeti i životi su nam se promijenili doslovno preko noći. Stanje nam je svima jednako, nije u našoj moći da utječemo na neke stvari, ali isto tako možemo potpomoći ostankom kod kuće.

Nije lako gledati sunce i lijepo vrijeme i biti zatvoren u četiri zida, okruženi jednim te istim. Bilo kako bilo, to je realnost i s njom se trebamo suočiti. Kao i u svakoj negativnoj situaciji u životu, uvijek trebamo težiti ka tome da iz nje izvučemo sve ono što je iti malo pozitivno. Sada nitko ne može reći da nema vremena, da je umoran i da ne stigne raditi na sebi.

Gledajmo to tako; radimo na sebi, iskoristimo i isplanirajmo vrijeme najbolje moguće. U moru negativnih informacija ostanimo pozitivni i motivirani! Ne kaže se uzalud: kako zračiš, tako privlačiš.

prehrana

Kako se motivirati?

Prije svega, smatram da je korak do bolesti (duševne ili one tjelesne) upravo to izležavanje, čitanje i upijanje konstantno loših informacija, prejedanje, frustracije i svađe. Tome svemu se trebamo znati oduprijeti i pokušati isplanirati dan da ga ispunimo i na kraju da budemo bar malo zadovoljniji.

Sad ćete se pitati, kako da isplaniram dan kad sam svakako doma? Nekad smo tražili par sati da svratimo do kuće i uživamo u svom miru i po svojim pravilima, sad to gledajte tako da nam je to omogućeno. Sad svi imamo vremena za trening, bar tri puta tjedno sigurno možemo ustati i odraditi nešto za sebe, dušu i tijelo. I smatram da imamo vremena razmisliti o načinu dosadašnjeg života.

Možemo probati stvoriti zdravije navike i u kuhinji, okušati se u zdravim receptima i naučiti dozirati porcije. Jednostavnije rečeno, možemo naučiti više o sebi i svom tijelu općenito. Dobili smo vremena da posložimo neke stvari i razmislimo o prioritetima.

Svi smo mi prije ove situacije imali neku rutinu koje smo se držali. Ta rutina je naša comfort zona i upravo zato nam je ova promjena i izbijanje iz comfort zone tako teško pala. Sada kad smo primorani na promjenu, zapravo mijenjamo navike, a da bismo promijenili navike moramo ih prvo osvijestiti.

Trening i motivacija

Održavanje stabilne razine motivacije za trening je trenutno nekim ljudima stvarno velik izazov. Nema osobe (trenera) koji ih hrabri i tjera da nastave dalje. Sada smo najčešće samo u virtualnim kontaktima i veliki dio ohrabrenja činimo sami. To se naziva naš mentalni trening.

Kao trener, svoje klijente nastojim motivirati i poticati da ne odustaju od onoga prema čemu smo krenuli, ali bitno je da budete svjesni da dio posla trenutno prelazi i na vas. Kad vam bude teško natjerati se na trening, sjetite se onog osjećaja zadovoljstva iza i ne zaboravite da to činite za svoje dobro.

Skratit ćete si dan i sigurno ćete se osjećati bolje! E sad, kako se izboriti sam sa sobom i osjećajem lijenosti? Recite sami sebi, krećem od danas! Ne od sutra, ne od ponedjeljka, nego krećem upravo sad!

glute bridge

Svi izazovi su teški

Ako očekujete da je lako doći do visoke razine motivacije i do samog cilja, već ste fokusirani na potpuno krive stvari. U ovoj karanteni će sve vaše slabosti izaći na vidjelo, I neka izađu, to ste vi! Svi imamo slabosti, ali što ih prije prihvatimo, prije ćemo se oblikovati kao osobe. Izazov je težak jer testira vašu snagu i odlučnost.

I mali napredak je napredak

Smatram da je ovo jedna od najvažnijih stvari u trenažnom procesu. Slavite svaki svoj i najmanji napredak, vi ste za njega zaslužni. Imate cilj, počeli ste vježbati s nekim ciljem, ali nemojte se fokusirati samo na velike korake.

Ako gledamo samo velike napretke, vrlo brzo gubimo motivaciju. Mali napredak je onaj koji čini svaki vaš korak naprijed.

Ne dajte se obeshrabriti

Trenutno smo u kućama, na vijestima i društvenim mrežama gotovo da je samo crna kronika. Sve to utječe na nas na ovaj ili onaj način, na svjesnoj ili nesvjesnoj razini.

Probajte jedan dan provesti bez čitanja samo negativnih vijesti. Umjesto toga, podijelite s bliskom osobom svoje ambicije i ciljeve, pričajte o vašem trening i koliko ste nečega više uspjeli napraviti za razliku od prošlog tjedna.

prehrana

Stvorite svoj ritam

Jednom kad pronađete ritam koji vam odgovara bit ćete sigurno produktivniji, fokusiraniji i motiviraniji. Stvarate sebi rutinu i naviku u trenutnim uvjetimai ako imalo iz nje ispadnete osjećat ćete se neispunjeno.

Primjerice, ako bolje funkcionirate ujutro, odaberite jutarnji trening. Ako više snage imate iza par obroka popodne, neka vase vrijeme bude popodne! Sad vas posao i razne obaveze ne mogu spriječiti da trenirate baš onda kad ste vi najspremniji! Upoznajte svoje tijelo i mozak i prilagodite dan svom biološkom ritmu.

Nagradite se

Obećajte si neku vrstu nagrade koja vas ispunjava svaki put kad dosegnete neki manji cilj. Bilo da se radi o hrani ili nekoj drugoj nagradi, neka vam to bude vodilja u izvršavanju zadatka na tjednoj bazi.

Npr. prošli tjedan sam izdržala u planku jednu minute, sljedeći tjedan ću pomaknuti za još pola minute svoju izdržljivost!

Niste sami

Uključite se u grupni online program ili pronađite individualnog mentora koji će vam pomoći ili vas voditi kroz proces kućnog treninga ako sami niste spremni.

Poticaj od stručne osobe vas može ohrabriti da probijete svoje granice, stvorite naviku i može vam pojačati motiviranost i samopouzdanje.

plank

Iskoristite vrijeme za adekvatan odmor

Spavajte 7-8 sati, pružite tijelu regeneraciju i budite svaki dan sve spremniji i odmorniji za trening.

Zaključimo...

Ako želiš poraditi na sebi i na svom fizičkom i psihičkom stanju, neka ti to bude zadovoljstvo, ne napor. Zamisli da si došao do svog cilja i obrati pažnju na te osjećaje koji se tada javljaju i daj si vremena. Sada vremena imamo na bacanje, isplanirajte ga kvalitetno i budite strpljivi.

Okružite se profilima ljudi koji vas guraju naprijed i ne stvaraju vam nikakvu razinu frustracije. Upoznajte sami sebe i budite ispunjeni pozitivnom energijom kad ovo sve završi, budite spremni nastaviti tamo gdje ste stali s nekim novim navikama i spoznajama o samom sebi. Sve je prošlo, pa tako će i ovo. Ostanite zdravi i motivirani!

Za kraj, 30-dnevni plank izazov!

S ciljem da vam podignem razinu motivacije i probudim malo natjecateljskog duha, imam za vas plank izazov od 30 dana! Plank je odlična vježba za jačanje mišića trupa, ali i cijelog tijela i svi koji ste ga ikad probali izvest znate da nije baš tako jednostavan kad se ispred vas postavi štoperica.

Držimo laktove direktno ispod ramena, uvučemo i aktiviramo trbušne mišiće, aktiviramo stražnjicu i bedra i ne zaboravite disati normalno! Izazov izgleda ovako:

Sretno!!!

Objavljeno 14.04.2020.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!