10 savjeta kako se jednostavno zaštititi od gripe i prehlade

Image

Čak i ako ste iznadprosječno zdrava osoba, sasvim je moguće da barem jednom do dvaput godišnje obolite od nekakve prehlade ili gripe. Unatoč tomu što su cjepiva protiv gripe dostupna gotovo svima, većina ljudi zbog raznoraznih razloga ipak se ne podvrgava takvoj zaštiti, vjerujući da će baš oni biti ti koji će ove sezone zaobići oboljenje.

Kako to već biva, obično prije ili poslije pregrizu jezik. S druge strane, cjepivo nije jedini i isključivi način prevencije. Iako niti jedan način ne pruža potpune garancije, slijedeći ovih 10 savjeta znatno ćete smanjiti šanse da vas prehlada i gripa i ove godine dočekaju nespremne.

1. Perite ruke

Nije nikakva tajna da su uzročnici svih gripa i prehlada bacili. Bakterije i virusi pronalaze put u naše tijelo i napadaju ga na različite načine, na što naše tijelo reagira snažnom obranom koja nas spremi na nekoliko dana u krevet s temperaturom. Budući da većinu kontakata sa svijetom ostvarujemo preko naših ruku, redovito pranje znatno smanjuje šanse da unesemo štetne bacile u naše tijelo.

Perite ruke

2. Ne dirajte lice rukama

Čak i ako ste stvarno pažljivi i redovito perete ruke, nikada ih ne možete lišiti opasnih bacila u potpunosti. Unatoč tomu što male količine bacila na rukama uglavnom ne predstavljaju opasnost za zarazu, diranje očiju, usta i nosa znatno povećava šanse da pronađu lagani put do vašeg organizma.

3. Klonite se mjesta gdje se skuplja puno ljudi

Bakterije su svuda oko nas, ali vaše se šanse da obolite od gripe ili prehlade znatno povećavaju ukoliko se često krećete u prostorima gdje obitava puno ljudi. Ukoliko ikako možete, pokušavajte izbjegavati bolničke čekaonice, prepune autobuse, kolodvore, koncerte i slična mjesta.

4. Ne dijelite hranu s drugima

Ovdje ne mislimo na klasično dijeljenje sendviča ili slične namirnice s nekime (iako je i to odličan način da bacili uđu u vaše tijelo), već na različite događaje koje uključuju švedske stolove ili druge domjenke koji uključuju zajedničke posude u koje umačete čips, tortille ili neku sličnu namirnicu. Iako ste vi iznimno oprezni kad je uzimanje hrane rukom u koju ste maloprije kihnuli u pitanju, nemojte računati da su i drugi takvi.

5. Osigurajte dovoljno noćnog sna

Nedostatak sna kroz duži vremenski period može imati cijeli niz negativnih učinaka na vaš organizam, a jedan od njih je svakako i smanjeni imunitet, što će oslabiti sposobnost vašeg tijela da se nosi s infekcijama. Mislite li da ste previše zaposleni za spavanje, sve ćete te „ušteđene" sate izgubiti kad vas ubrzo gripa na tjedan dana veže uz krevet.

Spavanje

6. Klonite se alkohola

U redu, ovo ne znači da nipošto ne smijete pustiti da vas čašica viška „prevari" za slavljenje blagdana ili nekog rođendana. Ipak, imajte na umu da redovita konzumacija većih količina alkohola naprosto uništava sposobnost vašeg organizma da se odupire oboljenjima.

7. Pijte dovoljno tekućine

Iako je ovo savjet kojeg najčešće slušamo ljeti, to nipošto ne znači da nije itekako primjenjiv i u hladnijim danima. Izbjegavajte zašećerena i gazirana pića i držite se prirodnih sokova ili idealno, obične vode.

Prirodni sok od naranče

8. Ne pretjerujte s tjelovježbom

Prije nego pomislite da vam dajemo „oprost" od vježbanja, tomu baš i nije tako. Naime, redovita će fizička aktivnost poboljšati vaš imunitet, ali svakako biste trebali preskočiti odlazak u teretanu ukoliko primjećujete prve simptome bolesti, budući da će fizička iscrpljenost samo ubrzati progresiju bolesti. Čuvajte energiju i vratite se znojenju u teretani kad se oporavite.

9. Jedite dobro i zdravo

Naše bake nisu bile u krivu kad su nas tjerale da jedemo što je više moguće dok smo bili bolesni. Naime, energija koju će naše tijelo dobiti hranom pomoći će mu da brže preboli bolest i ponovno izgradi imunitet nagrižen bolešću.

Zdrava hrana

10. Vitaminizirajte se!

Iako je u doba globalnog tržišta hrane u trgovačkim centrima moguće nabaviti bilo koju voćku izvan njezine sezone, nemojte smetnuti s uma da je neke vitamine iznimno teško u dovoljnim količinama uzimati isključivo prehranom. Jedan od takvih je i vitamin D, kojeg proizvodi naša koža na suncu. Budući da je sunce zimi vrlo rijetka pojava (posebice ako živite u kontinentalnom dijelu), uzimanje vitamina D kao dodatka prehrani dobra je ideja.

Objavljeno 04.01.2012.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!