Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Medijalni tibijalni stres sindrom – kako se riješiti ovih bolova u potkoljenici?

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Bolovi u potkoljenici, pečenje i osjet nalik grčevima na prednjoj strani potkoljenica među najčešćim su simptomima medijalnog tibijalnog stres sindroma ili (ako doslovno prevedemo s engleskog) udlage potkoljenice.

Ovo je ozljeda koja se vrlo često s vremenom razvija kod sportaša i vježbača koji su svojim treninzima udaraju stopalima o tlo - trkača, sprintera, umjetničkih klizača, gimnastičara itd. Bol se javlja na unutarnjoj strani potkoljenice, gdje se mišić soleus pričvršćuje za potkoljeničnu kost tibiju.

udlaga

Trčanje i druge vježbe s opterećenjem pogoršavaju bol. Kako biste spriječili medijalni tibijalni stres sindrom, trenirajte na mekšim površinama, poput trave ili trake za trčanje, ili se bavite treninzima s manjim utjecajem na stopala, poput plivanja ili vožnje biciklom.

Također, pravilna obuća neophodna je za trkače kako bi smanjili stres zbog udara tijekom kretanja. Osim toga, led je najbolji tretman za ovu vrstu bolova, a masaža također može pomoći. Lijepljenje potkoljenice kinezio trakom može ublažiti bol, ali se ne smije koristiti za vježbanje ozlijeđenim nogama, već bi trebalo mirovati dok ozljeda ne prođe.

istezanje

Najčešći uzroci medijalnog tibijalnog stres sindroma

Uzrok razvoja medijalnog tibijalnog stres sindroma je stres na potkoljenici i vezivnim tkivima koja pričvršćuju mišiće na kosti. Ona postaju upaljena i bolna.

Ovaj uobičajeni problem može nastati iz:

  • Ravna stopala - kada se pri koraku i udaru stopala o tlo svod vašeg stopala izravna (pretjerana pronacija)
  • Obuća koja ne pristaju dobro ili ne pruža dobru potporu
  • Vježbanje bez zagrijavanja ili hlađenja
  • Slabi mišići gležnja, kukova ili corea

Ako ste aktivni, mogli biste ih dobiti ako napravite nagle promjene u treningu poput uvođenja intenzivnijih, češćih ili duljih treninga.

Kako tretirati medijalni tibijalni stres sindrom?

Najčešće se ovo stanje izliječi „samo od sebe“. Stručnjaci savjetuju sljedeće kako bi teškoće prošle što prije:

  • Uzmite vrijeme za odmor i oporavak.
  • Tretirajte bolno mjesto ledom kako biste smanjili bol i eventualnu oteklinu. Ovaj postupak u trajanju 20-30 minuta ponovite svaka 3-4 sata 2-3 dana, odnosno dok bolovi ne iščeznu
  • Kompresivni zavoji mogu pomoći u smanjenju bolova i oticanja.
  • Vježbe fleskibilnosti i istezanja mišića nogu mogu pomoći u smanjenju ovih bolova.
  • Ako je potrebno koristite uloške za tenisice koje će pomoći u održavanju stopala u pravilnoj poziciji.
  • Uzmite antiupalne lijekove protiv bolova, ako su vam potrebni. Nesteroidni antiupalni lijekovi poput ibuprofena ili aspirina pomoći će u smanjenju bolova i eventualne otečenosti.

noga

Znakovi da je ozljeda zaliječena

Kako biste bili sigurni da ste zaliječili ozljedu te mogli se ponovo vratiti treningu u punom intenzitetu, pratite ova 4 znaka:

  • Ozlijeđena noga je isto fleksibilna kao i druga
  • Ozlijeđena noga je jednako jaka kao i druga noga
  • Bolna mjesta više ne osjećaju bol prilikom palpacije
  • Možete trčati, sprintati i skakati bez osjeta boli

Najvažnije je prije povratka u trenažni ritam biti siguran da je ozljeda zaliječena jer bi ponovno ozljeđivanje moglo donijeti puno problema.

Objavljeno 05.12.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!