Kada koristiti ledeni, a kada topli oblog?

Image

Treba li se na sportske ozljede staviti ledeni ili topli oblog?

Znate li kada trebate koristiti ledeni, a kad topli oblog na sportskoj ozljedi? Većina sportaša zna da se na akutnu ozljedu, poput uganutog gležnja, stavlja ledeni oblog, ali nisu sigurni kada se koristi topli oblog. Ove će vam smjernice razjasniti sve nedoumice.

Hlađenje ozljeđenog gležnja

Akutna i kronična bol

Postoje dvije osnovne sportske ozljede: akutna i kronična.

  • Akutna je bol izrazito jaka, ali kratkog trajanja.
  • Kronična se bol sporo razvija, uporna je i dugo traje.

Akutne i kronične ozljede

Akutne su ozljede nagle, oštre, traumatske ozljede koje se dogode odmah (ili u roku od nekoliko sati) i uzrokuju bol (često intenzivnu bol). Često su rezultat udarca ili traume kao što su: pad, uganuće, sudar i uzrok ozljede je očit.

Akutne ozljede također uzrokuju i uobičajene znakove i simptome ozljede kao što su: bol, osjetljivost na dodir, crvenilo, koža koja je topla na dodir, otekline i upale. Imate li oteklinu riječ je akutnoj ozljedi.

S druge strane, kronične ozljede su suptilne i sporo se razvijaju. Ponekad dođu i prođu i mogu izazvati tupu bol ili natečenost. Često su rezultat prekomjernog korištenja, ali ponekad se razviju iz akutne ozljede koja nije pravilno liječena.

Terapija ledom

Ovo je najbolji odgovor na akutnu ozljedu jer smanjuje oteklinu i bol. Led sužava krvne žile i ograničava unutarnje krvarenje na mjestu ozljede. Nanesite led (omotan u ručnik radi ugode) na ozlijeđeno mjesto 10-15 min. Dopustite da se temperatura kože vrati u normalu prije nego što nanesete led drugi ili treći put. Možete nanositi led nekoliko puta na dan do tri dana.

Terapija ledom pomaže i u tretiranju nekih ozljeda prekomjernog korištenja ili kronične boli u sportaša. Sportaš koji pati od kronične boli u koljenu koja se pojačava nakon trčanja trebao bi nanijeti ledeni oblog na ozlijeđeno mjesto nakon svakog trčanja ne bi li se smanjila oteklina i spriječila upala. Ne pomaže ako se ledeni oblog stavlja na kroničnu ozljedu prije vježbanja.

Najbolji način da ledite ozljedu je da ju ledite uz pomoć ledenog obloga koji se prilagođava dijelu tijela koji ledi. Mogu se postići i dobri rezultati korištenjem vrećice smrznutog graška, ledenom masažom s vodom smrznutom u papirnatoj čaši (čaša se guli kako se led topi) ili vrećicom leda.

Terapija toplinom

Toplina se općenito koristi za kronične ozljede ili ozljede kod kojih nije prisutna oteklina i upala. Jaka, ukočena i dosadna bol u mišićima ili zglobovima idealna je za terapiju toplinom.

Ozljeda ramena

Sportaš koji pati od kronične boli ili ozljede može se koristiti terapijom topline prije vježbanja ne bi li se povećala elastičnost vezivnog tkiva i stimulirao protok krvi. Toplina pomaže opustiti napete mišiće ili ublažiti mišićne grčeve. Nemojte nanijeti topli oblog nakon vježbanja. Nakon vježbanja bolje je nanijeti led na kroničnu ozljedu.

Pošto toplina pojačava cirkulaciju i podiže temperaturu kože ne biste ju smjeli primjenjivati na akutne ozljede ili na ozljede koje pokazuju znakove upale.

Sigurno primijenite toplinu na ozljedu 15-20 min i koristite dovoljno slojeva tkanine ne biste li spriječili opekotine.

Vlažna toplina je najbolja, stoga probajte se koristiti vrućim, vlažnim ručnikom. Možete kupiti posebne tople obloge za sportaše ili tople podloge ako se često koristite metodom.

Nemojte nikad koristiti topli oblog više od 20 min ili ga ostaviti na sebi dok spavate.

S obzirom da ozljede mogu biti ozbiljne posjetite liječnika ako se stanje ne popravi (ili ako se pogorša) u roku od 24 h.

Objavljeno 31.03.2010.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
51
13
Podijeli s prijateljima!