Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Skloni ste išijasu? Evo koje vježbe dodati na kraju svakog treninga!

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Ono što se uglavnom naziva "išijas" podrazumijeva bol u donjem dijelu leđa, u području stražnjice, lože, lista pa sve do stopala. Radi se o iritaciji živca n. ischiadicusa koji prolazi tim putem, te se u svakom njegovom dijelu može javiti bol.

Izlazište n. ischiadicusa je u lumbosakralnom području gdje se segmentalno spajaju pojedine grane koje izlaze iz L4, L5, S1, S2 i S3 i tvore n. ischiadicus. Išijas se spušta kroz zdjelicu prema glutealnoj regiji, prolazi kroz nju i nastavlja se u područje stražnje lože. U području potkoljenice grana se na dvije grane prati vanjsku stranu natkoljenice i završava na prednjoj strani stopala.

Tipično se javlja bol samo s jedne strane, a može se javiti u bilo kojem dijelu n. ischiadicusa, ali najčešće se bol javlja u lumbalnomdijelu leđa, gluteusima i stražnjoj loži.

ischiadicus

N. ischiadicus je najveći i najduži živac u ljudskom tijelu. Iritacija živca može se javiti u populaciji od 20 do 60 godina. Ipak se najčešće javlja kao posljedica degeneracije kralježnice što je češće kod ljudi iznad 40 godina.

Profesije koje su najviše pogođene degeneracijama diska su profesionalni vozači i osobe koje rade uredske, odnosno statične ili sjedeće poslove. 

Najčešći uzrok je prolaps diska, odnosno disk hernija. Do njega dolazi kada mekana jezgra, odnosno unutarnji dio diska iskoči iz svog ležišta u kralježnički kanal. Diskus hernija je najčešće rezultat postupnog starenja koji se povezuje uz trošenje i mijenjanje oblika, tj. degeneraciju diska. Diskovi s godinama gube vodu i ne ostvaruju kvalitetno punjenjepreko noći, što ih čini manje fleksibilnima i sklonijima suženju ili puknuću. Nastalo izbočenje vrši pritisak na korijen živca ili kralježnu moždinu što uzrokuje iritaciju i bol.

Međutim uzrok može ležati i u zategnutim i skraćenim mišićima što sužava put kroz koji išijatični živac putuje.
To uzrokuje kompresiju i/ili iritaciju išijatičnog živca i uzrokuje nelagodu i bol.

Prevencija išijasa

Uz pretpostavku da ste skloni pojavi išijasa preporučujem sljedeće u svrhu prevencije

1. Korekcija loše posture u stajanju, hodanju i sjedenju
2. Treniranje bez velikih vanjskih težina i opterećenja
3. U treningu što više koristiti nestabilne površine i stabilizacijske vježbe zbog aktivacije corea
4. Pri dizanju većih opterećenja držati opterećenje bliže tijelu
5. Izbjegavati istovremeno podizanje i zasuk trupom
6. Dodati dodatne vježbe istezanja redovitom istezanju u treningu usmjerene na istezanje kojima se prevenira iritacija živca (video s vježbama koje preporučam pogledajte u videu)

Faktori rizika

1. Najčešći uzrok je nekretanje i neodržavanje vlastitog tijela i ono prednjači pred svim ostalim uzrocima. U prijevodu sjedilački način života
2. Uredski posao ili profesionalni vozači te osobe koje na poslu stoje ne mijenjajući često položaj
3. Godine
4. Prekomjerna tjelesna težina ili naglo povećanje tjelesne težine zbog povećanog stresa i opterećenja kralježnice
5. Često podizanje teških tereta
6. Trudnoća pri čemu nakon poroda se problem često povlači ili ublažava

Simptomi

Obično je opisuju kao grčevitu bol s pečenjem u donjem dijelu leđa i u području kuka koja se širi niz stražnji dio noge. Javlja se sa senzacijama kao probadanje, utrnulost, slabost.

Ponekad se pojačava kihanjem, kašljanjem, dizanjem ili sjedenjem. Važno je naglasiti da se simptomi pogoršavaju ustajanjem nakon dugotrajnog sjedenja.

išijas

Što mogu učiniti?

Nakon što utvrdite da se radi o iritaciji živca n. ischiadicusa, ovisno o stupnju iritacije i o uzroku potrebno je opustiti
zategnutu muskulaturu nekom od tehnika masaže, akupunkture ili raznim aparatima u rehabilitaciji. Ciljano istezanje će također ubrzati rasterećenje na živac. Prijedlog istezanja vam donosimo u videu.

U slučaju problema s mokrenjem i crijevima hitno se javiti liječniku.

Objavljeno 26.01.2021.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!