Pravilno zagrijavanje i energija - preduvjet svakog vježbanja!

Image

Pravilno zagrijavanje je neophodno za: "podmazivanje" zglobova, zagrijavanje vezivnog tkiva, aktiviranje živčanog sustava i "punjenje" krvožilnog sistema. Ima mnogo vježbača, čak i instruktora, koji smatraju da je vožnja bicikla ili korištenje stepera ili neki drugi oblik aerobnog treninga dovoljan za zagrijavanje tijela za trening snage. To je pogrešno!

Bicikli u fitness centru

Trening snage podrazumijeva izniman pritisak na mišiće, tetive, ligamente i zglobove ruku, nogu i/ili uključene zone kralježnice. Opterećenja su često velika, te zahtijevaju značajno aktiviranje živčanog sustava.

Iako aerobne vježbe aktiviraju krvožilni sustav i zagrijavaju tijelo, ovaj način zagrijavanja uključuje samo zglobove koji su u uporabi, a to nisu obavezno i oni koji će se kasnije koristiti! Osim toga, zagrijavanje se vrši na ljestvici intenziteta od oko 30% ili manje, a kasnije će se podići na oko 70-85% te će se koristiti tkivo koje je posve nepripremljeno. A tu je još i živčani sustav koji će doživjeti ogromni skok u zahtjevima!

Zagrijavanje s elastičnom gumom

Što je najvažnije kod zagrijavanja?

Glavno načelo je: posebna prilagodba postavljenim zahtjevima. To znači da moramo pripremiti i uvježbati tijelo u skladu za zadanim uvjetima. Pri tome moramo imati na umu:

  1. cijeli niz pokreta u vježbi: pri zagrijavanju se oponaša cijela vježba, da bi se aktivirao živčani sustav, mišići kao i sva pripadajuća tkiva i to u istom obrascu kretnji kao i kod same vježbe.
  2. stupanj intenziteta: pripremite se za opterećenja pri vježbi, postupno se zagrijavajući na polovici pa na 3/4 intenziteta vježbe.

Zagrijavanje za trening snage mora biti dovoljno dugo da se postigne sloboda kretanja kod svih zglobova i organa uključenih u vježbu. Znojenje označuje da su organi obuhvaćeni vježbom sada zagrijani i da se aktivirao tjelesni sustav hlađenja.

KAKO VRATITI IZGUBLJENU ENERGIJU?

Mnogi ljudi se žale na pomanjkanje energije: kažu da bi vježbali ali su preumorni. Mnogo je razloga za tu bezvoljnost, odnosno visoku razinu stresa: konzumiranje brze i nezdrave hrane, nedovoljan san, itd.

Bol i umor prilikom dizanja utega

Međutim, možda do sada niste pomislili na važnost vašeg osobnog stava. Ako želimo poboljšati stanje svoga tijela, stav je jednako važan kao i vježbanje, odmor i prehrana!

Osjećaj zadovoljstva je fenomen sadašnjeg trenutka. Isto vrijedi i za energiju. Ukoliko je vaša energija zarobljena negdje u prošlosti, ne možete je upotrijebiti u sadašnjem trenutku; ona vas usporava, jer je nabijena negativnim emocijama – boli, žaljenjem, osjećajem krivnje.

Da bismo krenuli dalje, moramo shvatiti da je neophodno potrebno osloboditi se svega što nam ne koristi da bismo stvorili prostora za vrijedne i zdrave promjene.

Kada projiciramo svoju energiju u budućnost, sputani smo strahom da će stvari možda krenuti loše, umjesto da se koncentriramo na donošenje dobrih odluka danas (npr. odlazak na spavanje na vrijeme, uživanje u prekrasnom danu, preskočiti slatko), jer ćemo tako zapravo stvoriti budućnost kakvu želimo.

Nekoliko savjeta za stvaranje nove energije:

  1. Usmjerite svu svoju energiju na sadašnji trenutak.
  2. Oslobodite se prošlosti koja vas sputava na svim poljima: fizički (začepljenje žila ili pretrpan radni stol), emocionalno (dugotrajni osjećaj tuge) ili duševno (nemogućnost da si oprostimo za greške koje smo napravili u prošlosti). Bilo da vam je potrebna pomoć od tajnice, liječnika, terapeuta ili svećenika, važno je da se oslobodite svega što vam nije potrebno da bi se napravilo mjesta za promjenu.
  3. Upustite se u neku od aktivnosti koje će zahtijevati usredotočenost na sadašnji trenutak, kao npr. joga ili meditacija.
  4. Trenirajte svoj mozak. Jogiji kažu da je neuvježbani mozak poput krda divljih konja. To je posebno vidljivo kod vrlo inteligentnih ljudi. Njihov mozak radi jednostavno prebrzo, na štetu njihovog vlastitog mentalnog zdravlja te mogu sami sebe izluditi. Morate shvatiti da svaka stvar koju radite može vas ispuniti zadovoljstvom, bilo da čistite pod ili se igrate sa svojim ljubimcem. Naučite se fokusirati na ono što činite baš u trenutku dok to radite.
  5. Naučite upravljati svojim osjećajima. Ako primijetite da vam se stalno vraćaju određene slike iz prošlosti, ili ste stalno zabrinuti za svoju budućnost, zapovjedite svojoj savjesti da se vrati u sadašnji trenutak. Pomičite prste na rukama i nogama. Dišite. Znajte da dio vas već osjeća bezuvjetnu ljubav, sigurnost i zahvalnost što se nalazi u tijelu koje je posve živo! I ako ste još u procesu oporavka, i vaš život još nije savršen, i vi možete osjetiti zadovoljstvo i sreću.

Objavljeno 15.06.2010.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!