Zašto bismo trebali voljeti i redovno raditi plankove?
Vježbe

Zašto bismo trebali voljeti i redovno raditi plankove?

Plankovi (izdržaji) su svakako u posljednjim godinama vježba koja izaziva najviše interesa javnosti, posebno kad se govori o najsigurnijim i najkorisnijim vježbama za jačanje mišića corea. Osim učinkovitosti, plankovi su bodyweight vježba koja je praktična: možete ih raditi bilo kada i bilo gdje, trebate samo malo prostora i niti jedan rekvizit.

Uz navedeno, plankovi imaju niz benefita, ne samo za snažan core, nego i za opće zdravlje pa ih se preporuča redovno izvoditi.

Prednosti izvedbe plankova

Donosimo 7 prednosti izvedbe plankova zbog kojih ih moramo voljeti!

1. Poboljšat će se snaga corea

Plankovi su izvrsna vježba za mišiće abdomena jer aktiviraju glavne mišićne skupine unutar mišića corea, uključujući m. transversus abdominis, m. rectus abdominis, m. obliquus abdominis externus, m. obliquus abdominis internus i mišiće gluteusa.

reebok

(Model: Rebeka Fink. Foto: Lea Kovačič, Jaka Ažman. Model na fotografiji obučen je u Reebok outfit.)

2. Smanjit će se rizik od ozljeda u donjem dijelu leđa

Osim što utječu na jačanje mišića corea, plankovi ne stvaraju veći pritisak na kralježnicu ili kukove, što nije slučaj s nizom drugih vježbi za jačanje ovog dijela tijela. Prema American Council on Exercise, redovito izvođenje plankova ne samo da značajno smanjuje bolove u leđima, već i jača mišiće čime se osigurava snažna potpora cijelim leđima, a posebno gornjim dijelovima leđa.

3. Plankovi pozitivno utječu na metabolizam

Plankovi su super načina da aktivirate jako puno mišićnih skupina, ali i pozitivno utječete na metabolizam, pogotovo jer oni troše i puno više kalorija od klasičnih trbušnjaka. Posebno je ovo važno za osobe koje većinu dana sjede, pa će plankovi podići razinu metabolizma, ali i održati je na višoj razini kroz dulji period, u danu.

4. Popravlja se postura

Plankovi značajno pozitivno utječu na ukupno držanje. Pravilna i poboljšana postura ima pozitivan utjecaj i na kosti i na zglobove, a njihovo zdravlje izravno pozitivno utječe na učinkovitost mišića i pokreta. Dobra postura osigurava da su leđa i kralježnica u pravilnom položaju te da ne izazivaju bolove.

Osim toga, netko s dobrom posturom izgleda bolje, zdravije i ima više samopouzdanja.

plank

5. Poboljšava se ravnoteža

Slabiji mišići abdomena izravno negativno utječu na ravnotežu i stabilnost. Jačanjem ovih mišića, posebno bočnih trbušnih mišića m. obliquus abdominis externus i m. obliquus abdominis internus poboljšava se ravnoteža koja je primjenjiva u svim drugim aktivnostima, ali i svakodnevnom životu.

6. Poboljšava se fleksibilnost

Fleksibilnost je jedan od ključnih benefita redovnog izvođenja plankova jer ova vježba potiče na istezanje svih posteriornih mišićnih skupina, ali i stražnje lože i mišića stopala koji su bitni u držanju cijeloga tijela. Dodavanjem bočnih plankova pojačava se djelovanje na bočne trbušne mišiće.

7. Popravlja se mentalno zdravlje

Plankovi potvrđeno pozitivno utječu na ukupno psihičko stanje vježbača i mentalno zdravlje. Upravo istezanje o kojem je govoreno u prethodnoj točki, pozitivno utječe na smanjenje stresa i napetosti u cijelom organizmu.

Osim toga, plankovi smiruju, ali i pozitivno utječu na anksioznost i simptome depresije.

Kako se izvodi pravilan plank pogledajte u videu:

Što vam je potrebno za izvedbu planka?

Samo malo prostora i kvalitetne tenisice u kojima se nećete klizati već ćete plank moći odraditi savršeno koncentrirano.

Za vas smo odabrali nove Reebok Everchill TR 2.0 tenisice.Nove Everchill TR 2.0 tenisice imaju širok dijapazon namjene. Namijenjene su za čučnjeve, iskorake, kardio, trbušnjake, dizanje utega, marince, preskakanje konopca, sklekove… u svakom od ovih zadataka maksimalno će zadovoljiti vaše potrebe, bez obzira jesti li profesionalni sportaš, rekreativac ili početnik.

reebok

Odlikuje ih:

  • Svestranost - bez obzira na vrstu treninga - ove tenisice mogu se nositi sa svime.
  • Liquid Foam - nevjerojatna kombinacija mekoće i stabilnosti.
  • Sustav prozračivanja od 360° - hladi stopala tijekom napornog treninga.

Otkrijte nove mogućnosti treniranja i prekinite s rutinom. S novim tenisicama Everchill TR 2.0 teretanu i dvoranu pretvorite u igralište.

Više o novim Reebok Everchill TR 2.0 tenisicama pročitajte na LINKU.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • 11 vježbi na step klupici za cijelo tijelo x 12
    Većina vježbi koje možete raditi na step klupici pogađa mišiće corea - trbušnjake i donji dio leđa, koji su mnogima "slaba točka" te koje koristite u svim dnevnim aktivnostima - sjedenju, hodanju, sva...
  • 11 vježbi za cijelo tijelo u položaju planka x 81
    Donosimo vam samo neke vježbe koje možete izvesti iz prednjeg ili bočnog položaja planka. Kako biste ih pravilno izveli, prethodno savladajte osnovne položaje planka. Napravite dvije serije po 10-15 ...
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 06.12.2017
Piše:
Sponzorirani članak