Korištenje pilates lopte u uredu - da ili ne?

Image

Pilates loptu najčešće koristimo za izvođenje stabilizacijskih vježbi za jačanje corea. Davno se javila ideja da se pilates lopta koristi za dugotrajno sjedenje u uredu kao zamjenu za stolac. Međutim, često se odustaje nakon nekog vremena od sjedenja na pilates lopti zbog osjećaja nelagode ili čak zbog bolova, najčešće u donjem dijelu leđa.

Upotreba pilates lopte umjesto stolca preporučuje se zbog povećane aktivacije mišića trupa i povećanja snage corea, boljeg držanje i manje nelagoda kod onih koji su skloni bolovima u leđima. Međutim, proturječna istraživanja pokazala su da nema povezanosti između upotreba pilates lopte i smanjenih bolova u leđima, odnosno povećane aktivacije mišića stabilizatora. Ono što je dobro prihvaćeno je da neutralni položaj kralježnice tijekom sjedilačkog dijela dana može smanjiti bolove u lumbalnom dijelu kralježnice.

pilates lopta

Nepravilno držanje na pilates lopti

Krivo i nepravilno držanje na stolcu ili na pilates lopti svejedno je pogrešno i nepovoljno za vašu kralježnicu bez obzira na čemu sjedite. Postoji mogućnost da kada počnete sjediti na pilates lopti osjetite bol u donjem dijelu leđa, što može biti znak nepravilnog sjedenja ili umora mišića, odnosno predugog perioda aktivacije mišića u odnosu na mišićne mogućnosti. Dugotrajna izloženost povišenoj aktivaciji mišića može biti štetna za pojedince jer se takva aktivacija mišića pokazala kao uzrok boli i preopterećenja mišića.  

Istraživanje novijeg datuma provedena od strane cijenjenog stručnjaka koji mnogo svog rada posvećuje istraživanju bolova u kralježnici uspoređivalo je razlike u utjecaju sjedenja na pilates lopti i drvenom stolcu. U istraživanju se uspoređivala aktivacija mišića trupa i cora kod sjedenja na pilates lopti i na drvenom stolcu. Studija nije pokazala značajne razlike u aktivaciji mišića trupa i cora i  pravilnijeg položaja kralježnice.

Osim toga uspoređivala se kompresija na diskove između kralježaka koju uzrokuje sjedenje. Ni na ovoj varijabli nije pronađena značajna razlika između sjedenja na pilates lopti i drvenom stolcu. Tijekom produženog razdoblja sjedenja (1 sat) nisu zabilježene razlike u aktivaciji mišića trupa niti su se ispitanici bolje držali. Štoviše, pojedinci su se žalili na nelagodu i bol. Čini se kako nema koristi od sjedenja na pilates lopti kao zamjeni za standardnom stolcu u uredu, a aktivacija i maji pritisak na diskove kralježnice trenutačno je opovrgnuto ovim istraživanjem.

pilates ured

Smatram da upotreba pilates lopte kao alternativa klasičnom stolcu nema opravdanu podlogu posebno u slučajevima kada postoji nepravilno držanje. Nepravilno držanje se nikako ne može ispraviti zamjenom stolca za pilates loptu. Za to su definitivno potrebne vježbe istezanja, fleksibilnosti i snage kao podloga za stvaranje pravilne posture koja se uz svjesnost i volju može automatizirati.

Za smanjenje boli u donjem dijelu tijela prvenstveno se treba usmjeriti prema ciljanim vježbama i aktivnosti, te adekvatnom odmoru i stvaranju uvjeta da dođe do oporavka dijelova kralježnice i mišića koji su pod cjelodnevnim opterećenjem kao posljedica sjedenja.

Bez obzira na sve podatke iz istraživanja, upotreba pilates lopte ima svoju ulogu u uredu. Naravno, ne radi se o pukom sjedenju na njoj nego na aktivnoj upotrebi. Odlično može poslužiti kao rekvizit kojim možete odraditi svoju aktivnu pauzu za vrijeme rada za računalom.

Vježbe na pilates lopti za radnim stolom

Svakih pola sata bi trebali kratko ustati nakon neprekidnog sjedenja za radnim stolom, da bi se potaknula cirkulacija i ubrzao rad srca. Nekoliko puta (3 puta) bi bilo dobro da izvedete nekoliko vježbi na vašem radnom mjestu zbog preventive loše posture koju uzrokuje sjedenje.

Predloženim vježbama u sljedećem videu potaknut ćete cirkulaciju u donjim dijelovima tijela i prevenirati nepravilne položaje zdjelice što može izazvati negativne obrasce pokreta i posture s utjecajem na kralježnicu i svih ostalih dijelova lokomotornog sustava. Vježbama su obuhvaćeni svi dijelovi koji su u skraćenoj poziciji za vrijeme sjedenja i zbog toga je cirkulacija u tim dijelovima tijela smanjena.

U gornjem dijelu tijela prsni mišići su ti koji su u skraćenoj poziciji zbog pogrbljenog sjedenja za radnim stolom. Pilates lopta je zbog svog oblika odlična za otvaranje ovog dijela tijela. Kad legnete na leđa na pilates loptu otvarate prednji dio tijela. Pokretima ruku kao što je prikazano u sljedećem videu potičete mobilnost u zglobovima ramena.

Pilates loptu možete kupiti u fitness.com.hr webshopu.

Objavljeno 14.02.2018.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
5
0
Podijeli s prijateljima!