Je li tijekom treninga dobro slušati glazbu?

Image

Ako redovno vježbate sa slušalicama u ušima i nekom vama omiljenom glazbom, pa se jedan dan nađete u situaciji da slušalice ostanu doma, sigurno ćete se osjećati nekako napola izgubljeno i nećete moći napraviti trening na onom nivou na koji ste navikli.

Ovaj osjećaj poduprla je i znanost, a nedavno objavljen osvrt koji obuhvaća rezultate preko 130 provedenih studija potvrdio je da glazba ne samo da trening čini lakšim i ugodnijim, već rezultira i boljom učinkovitošću i kvalitetnijim rezultatima.

Australsko istraživanje koje je proveo Peter Terry pokazalo je da ne bismo trebali biti iznenađeni pozitivnim utjecajem glazbe na trening, ali ni utjecajem na sportsku izvedbu. Terry i njegov tim su napravili osvrte studija provedenih u razdoblju 1911-2017. koje su uključivale oko 3600 ispitanika. Studije su uključivale utjecaj glazbe na aktivnosti poput treninga snage, hodanja i sl., ali ne na aktivnosti koje podrazumijevaju glazbu, kao što je ples, umjetničko klizanje i sl.

glazba

Uz glazbu je trening lakši

Utjecaj glazbe je proučavan na više razina: na to kako se osoba osjeća tijekom treninga uz koji sluša glazbu, kako glazba utječe na percepciju težine treninga te kako glazba utječe na iskorištavanje kisika i srčane otkucaje.

Također, osvrt je proučavao i kako glazba utječe na pojedinčevu sposobnost održavanje ili podizanje performansi, odnosno pomaže li glazba da podignete više tijekom treninga ili trčite brže. Kako stoji u zaključku, glazba ima malen ali zamjetno pozitivan utjecaj na sve mjerene vrijednosti.

Bolja iskoristivost kisika

Glazba značajno povećava zadovoljstvo tijekom treninga ili neke sportske aktivnosti. Ona čini trening naizgled lakšim, te poboljšava iskoristivost kisika. Stoga, za glazbu se može reći da poboljšava sportske performanse i izvedbu, jer osoba za isti zadatak uz slušanje glazbe, koristi manje kisika.

Kad se govori o utjecaju glazbe na srčane otkucaje, situacija je malo složenija. Naime, glazba utječe na promjene u srčanim otkucajima, ali to ponekad može biti prednost, a ponekad nedostatak.

glazba

Utjecaj na srčane otkucaje

Niži otkucaji srca za izvedbu iste količine posla bili bi korisni za treninge izdržljivosti, dok bi visoki otkucaji srca bili prednost u treninzima snage. Drugim riječima, tempo glazbe, tekstovi, ritam ili glasnoća glazbe mogu ili smanjiti ili povećati rad srca - je li to dobro ili loše, ovisi o situaciji.

Brži ritam glazbe (120 beatova u minuti ili više) generalno ima veće prednosti od polaganog ili umjerenog tempa glazbe, a trening na istom ritmu kao što je glazba koju slušate ima blage prednosti pa vam savjetujemo da si nađete glazbu koja vam odgovara, stavite slušalice u uši i krenete s treningom.

Zanima nas, koja je vaša omiljena glazba tijekom treninga?

Objavljeno 13.01.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!