10 fitness savjeta koje MORATE ignorirati!

Image

Fitness industrija pršti savjetima. Savjete ne daju samo stručnjaci već doslovno – svi. Preduvjet za davanje savjeta najčešće je – jedan odrađen trening. Odmah nakon toga, mnogi krenu savjetovati o vježbama, prehrani, suplementaciji i svemu drugome o čemu su stručnjaci skupljali znanje godinama obrazovanja i iskustvenog rada.

Rezultat takvoga stanja je i niz ozljeda i pogrešni izvedbi vježbi koje možete vidjeti u svakom fitness centru, već nakon par minuta boravka!

U nastavku članka vam donosimo 10 fitness savjeta koje ćete zacijelo nekad dobiti (ako već niste), a koje morate doslovno – ignorirati!

1. Masno tkivo je moguće skinuti s određenog dijela tijela!

Ovo je jedan od najstarijih i najluđih mitova koji postoje u fitness industriji. Najčešće prethodi onoj da ćete dobiti lijepe trbušnjake nakon što dnevno napravite X broj (što veći, naravno) trbušnjaka. No, istina je daleko od ovoga: gubljenje kilograma i masnoga tkiva je proces kojim je nemoguće upravljati odlučujući odakle će se masno tkivo topiti prije.

Trening i pravilna prehrana doprinose topljenju masnoga tkiva, a umjesto da se zabrinjavate pojedinim mjestima, redovno vježbajte i pravilno jedite i uz malo strpljenja, mast će nestajati sa svih dijelova tijela, pa tako i onih vama najkritičnijih.

trening

2. Trening treba stalno mijenjati kako se mišić ne bi navikao!

Trening je potrebno mijenjati, to je istina, ali stručnjaci savjetuju da se promjene rade svakih 4-6 tjedana. Naime, prečeste promjene onemogućit će da uopće pokret naučite izvoditi pravilno, a kamo li da dođe do mišićne adaptacije. Povećavajte opterećenje i s istim vježbama (a prednost daje višezglobnima) postići ćete izvrsne rezultate.

3. Ako dižu utege, žene će se nabildati!

Žene koje godinama rade treninge snage i dižu utege nisu ni blizu tome da budu nabildane. Naime, ženska građa i hormonalni sustav onemogućavaju ženama da naprave takav mišićni prirast kako to mogu učiniti muškarci. Ženama se savjetuju treninzi snage jer oni daju tonus, doprinose čvrstoći kostiju i doprinose općem zdravlju.

4. Na početku treninga se radi statično istezanje!

Statično istezanje je ono u kojem se u istegnutom položaju stoji određeni vremenski period (10-30 sekundi). Ovaj mit počiva na tezi da je statično istezanje način prevencije ozljeda i vrsta zagrijavanja mišića. No, ovu vrstu istezanja treba raditi nakon treninga u dijelu koji je posvećen hlađenju.

Na početku treninga uvijek se prednost daje dinamičkom istezanju koje će ubrzati cirkulaciju i zagrijati mišiće što su faktori koji smanjuju rizik od ozljede.

trening

5. Aktivnosti koje radimo iz zabave se ne računaju kao trening!

Jeste li ikada stavili neku dragu glazbu i plesali po stanu 10 minuta? Zašto mislite da se to ne može računati kao tjelesna akivnost već to jedino može biti osmišljen trening? Tijekom vašeg plesa aktivirali ste cijeli core i potrošili kalorija više nego što biste s nekim jednostavnim vježbama.

Dakle, bilo kakvo tjelesno kretanje se računa kao trening i fizička aktivnost, pa tu možemo računati plesanje, dodavanje loptom s djecom na ulici ili igranje lovice.

6. Ako vježbam, mogu jesti što god želim!

Nema osobe koja ne bi voljela da je ovo istina, ali jednostavno – NIJE. Fizička aktivnost jača mišiće, kosti, poboljšava kardiovaskularno zdravlje, ubrzava metabolizam i popravlja raspoloženje, ali ne može ništa učiniti po pitanju loše prehrane. Bilo kakav rezultat ćete postići tek onda kad uz fizičku aktivnost regulirate i prehranu i prilagodite je svojem cilju.

7. Trening snage pomaže salo pretvoriti u mišiće!

Zamislite veselja da je ovo istina! Nažalost, fizički je nemoguće da se masno tkivo pretvori u mišić, pogotovo kad uzmete u obzir da se radi o dva potpuno različita tkiva.

Fizička aktivnost poput trening snage će pomoći u izgradnji mišićnog tkiva te potaknuti topljenje masnoga tkiva povećavanjem bazalnog metabolizma, ali jedno neće postati drugo. Nikada.

trening

8. Više je bolje!

Ako je sat vremena treninga izvrsno za vaše zdravlje, onda će dva sata imati dvostruko bolji učinak? Nažalost, ni ova formula nije istinita. Kod treninga je kvaliteta iznimno važna, ali kvantiteta ne toliko.

Dodatno, jedan od važnih segmenata napretka je pravilan i dostatan oporavak jer upravo tijekom odmora mišići rastu, obnavljaju se i oporavljaju. Previše i prečesto treniranje neće ubrzati napredak, već upravo suprotno – usporit će ga i povećati rizik od ozljede.

9. Moj trening je bolji od tvoga!

Koliko ste puta čuli onu da je nečiji trening najbolji, a neki drugi „ništa ne valja“? No, ono što u treningu donosi rezultate jednoj osobi, drugoj će možda donijeti više štete nego koristi.

Svaka je osoba jedinstvena u svojim sposobnostima, ali i odgovoru organizma na trening. Ne postoji „savršen trening“ koji će svima donijeti rezultate, već svatko mora imati svoj plan prilagođen ciljevima, karakteristikama i cjelokupnom životnom kontekstu.

trening

10. Za rezultate su potrebne aplikacije, pametni satovi i sl.

Svi ti proizvodi prodaju se pod motom da će vam „promijeniti život nabolje“. No, ako vi niste zaista odlučili biti redovni i ustrajni u treningu, ne postoji aplikacija, sat ili neko drugo pomagalo koje će vam pomoći da postanete fit.

Ako tražite savjet o treningu, prehrani ili bilo kojem drugom segmentu fitnessa, uvijek se savjetujte sa stručnjacima, a ne vježbačima koji su svoje „znanje“ skupili na YouTubeu i Instagramu. Sretno!

Objavljeno 03.10.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!