Jelovnik za proljetnu sezonu

Image

Proljeće je godišnje doba kada se na tržnicama nudi više vrsta svježeg sezonskog povrća i voća po pristupačnijim cijenama, pa naš jelovnik s obzirom na izbor namirnica može biti maštovitiji i primjereniji smjernicama o pravilnoj prehrani.

Pravilna prehrana - Pravilna prehrana zadovoljava potrebe organizma za energijom i potrebnom količinom prehrambenih i zaštitnih tvari koje su neophodne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja.

Hranom se osigurava unos tvari nužnih za izgradnju tkiva (bjelančevine, željezo, kalcij), energija za metabolizam i tjelesnu aktivnost (masti i ugljikohidrati) te nutrijenti potrebni za fiziološke funkcije organizma (vitamini i minerali). Saznajte ovdje kako se hraniti pravilno radi očuvanja vašeg zdravlja!

Željeli bismo vas podsjetiti da raznovrstan izbor sezonskih, svježih namirnica doprinosi boljoj opskrbi hranjivim tvarima i osiguranju vaših prehrambenih potreba. Stoga smo sastavili primjer tjednog jelovnika za proljetnu sezonu.

Naravno, vašoj mašti prepuštamo ostale moguće kombinacije ovisno o vašim prehrambenim navikama, raspoloživosti namirnica, vremenskim i materijalnim mogućnostima.

Jelovnik je primjeren za cijelu obitelj, odnosno sve članove obitelji (djeca starija od 2 godine, odrasli, starije osobe) koji ne boluju od neke bolesti zbog koje trebaju provoditi poseban način prehrane. Pojedinu navedenu vrstu namirnice ili jela možete zamijeniti sličnom namirnicom iz iste skupine ili slične vrste jela.

Na primjer: mlijeko možete zamijeniti kiselim mlijekom, jogurtima raznih vrsta, bioaktivom ili acidofilom (preporučuje se djelomično obrano mlijeko, odnosno mlijeko s manje masti kao i manje masni sirevi);

1. Blitvu možete zamijeniti špinatom, mladim koprivama, mješavinom zelenja
2. Zelenu salatu možete zamijeniti rikulom, matovilcem, listovima maslačka
3. Kelj možete zamijeniti brokulom, kupusom, porilukom, mladim zelenim mahunama…
4. Koristite što više svježeg povrća i voća
5. Birajte manje masno meso i perad
6. Vrijeme termičke obrade ( pečenje, kuhanje, pirjanje..) prilagodite vrsti namirnica, hranu nemojte više puta podgrijavati.

Objavljeno 07.10.2006.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
0
1
Podijeli s prijateljima!