Jelovnik za proljetnu sezonu
Prehrana

Jelovnik za proljetnu sezonu

Proljeće je godišnje doba kada se na tržnicama nudi više vrsta svježeg sezonskog povrća i voća po pristupačnijim cijenama, pa naš jelovnik s obzirom na izbor namirnica može biti maštovitiji i primjereniji smjernicama o pravilnoj prehrani.

Pravilna prehrana - Pravilna prehrana zadovoljava potrebe organizma za energijom i potrebnom količinom prehrambenih i zaštitnih tvari koje su neophodne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja.

Hranom se osigurava unos tvari nužnih za izgradnju tkiva (bjelančevine, željezo, kalcij), energija za metabolizam i tjelesnu aktivnost (masti i ugljikohidrati) te nutrijenti potrebni za fiziološke funkcije organizma (vitamini i minerali). Saznajte ovdje kako se hraniti pravilno radi očuvanja vašeg zdravlja!

Željeli bismo vas podsjetiti da raznovrstan izbor sezonskih, svježih namirnica doprinosi boljoj opskrbi hranjivim tvarima i osiguranju vaših prehrambenih potreba. Stoga smo sastavili primjer tjednog jelovnika za proljetnu sezonu.

Naravno, vašoj mašti prepuštamo ostale moguće kombinacije ovisno o vašim prehrambenim navikama, raspoloživosti namirnica, vremenskim i materijalnim mogućnostima.

Jelovnik je primjeren za cijelu obitelj, odnosno sve članove obitelji (djeca starija od 2 godine, odrasli, starije osobe) koji ne boluju od neke bolesti zbog koje trebaju provoditi poseban način prehrane. Pojedinu navedenu vrstu namirnice ili jela možete zamijeniti sličnom namirnicom iz iste skupine ili slične vrste jela.

Na primjer: mlijeko možete zamijeniti kiselim mlijekom, jogurtima raznih vrsta, bioaktivom ili acidofilom (preporučuje se djelomično obrano mlijeko, odnosno mlijeko s manje masti kao i manje masni sirevi);

1. Blitvu možete zamijeniti špinatom, mladim koprivama, mješavinom zelenja
2. Zelenu salatu možete zamijeniti rikulom, matovilcem, listovima maslačka
3. Kelj možete zamijeniti brokulom, kupusom, porilukom, mladim zelenim mahunama…
4. Koristite što više svježeg povrća i voća
5. Birajte manje masno meso i perad
6. Vrijeme termičke obrade ( pečenje, kuhanje, pirjanje..) prilagodite vrsti namirnica, hranu nemojte više puta podgrijavati.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • 17 najboljih fitness namirnica koje biste trebali jesti x 52
    Ove zdrave zelene bombe snižavaju kolesterol i bogate su nezasićenim masnim kiselinama što daje vašem tijelu snagu i štiti vas od boli. Istraživanja su pokazala da su sportašice koje su jele manje od ...
  • Vodič kroz zdravo ljetno roštiljanje! x 8
    Uz par zdravih zamjena, malih poboljšanja u tehnici i nekoliko sigurnosnih savjeta uživat ćete u zdravom i ukusnom ljetnom roštilju. Pogledajte naše savjete!
  • Vaša zdrava šoping kolica x 14
    Stručnjaci savjetuju planiranje zdravih obroka s cijelom obitelji. Već pri sljedećoj kupovini ponesite ovaj popis zdravih i ukusnih namirnica.
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 07.10.2006
Piše: