Kompleksni ugljikohidrati - izvrstan izvor energije za duže jesenje/proljetne sportske aktivnosti

Image

Makronutrijente dijelimo na ugljikohidrate, proteine i masti. Svaki od njih ima različitu funkciju u ljudskom organizmu te je upravo zbog toga, važno unositi ih hranom u potrebnim količinama, kako bi bile zadovoljene sve potrebe te osigurani preduvjeti za normalno funkcioniranje organizma i održavanje zdravlja.

Ugljikohidrati su glavni izvor energije u našem organizmu, a njihovim unosom osiguravamo energiju za rast mišića, ali i energiju potrebnu mozgu i ostalim organima za rad. Proteini služe za mišićni rast, održavanje i oporavak te sudjeluju u nizu bioloških procesa u organizmu. Masti su vitalni nutrijenti za funkcioniranje mnogih organa, uključujući i mozak te se sekundarni izvor energije.

Ove makronutrijente možemo podijeliti na jednostavne i složene (kompleksne), a glavna razlika između vrsta ugljikohidrata jest njihov utjecaj na razinu šećera u krvi. Prednost u odabiru namirnica uvijek treba dati onim ugljikohidratima koji ne utječu naglo ni značajno na razine glukoze. Takvi su složeni ugljikohidrati.

Njima je potrebno dulje da se probave i završe u krvotoku što ljudski organizma kroz duži vremenski period opskrbljuje energijom te manje utječe na razinu šećera. Upravo su visoke razine šećera i povećana lučenja inzulina odgovorni za niz neželjenih posljedica, od prekomjernog nakupljanja težine do razvoja niza bolesti, poput dijabetesa ili kardiovaskularnih bolesti.

istezanje

Osnovne karakteristike složenih ugljikohidrata su:

  • smanjuju osjećaj gladi i zadržavaju osjećaj sitosti
  • utječu na regulaciju unosa hrane i održavanje tjelesne težine
  • smanjuju rizik od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti
  • produljuju fizičku izdržljivost

Upravo potonja karakteristika, produljenje fizičke izdržljivosti, bitna je za fizički aktivne pojedince, bez obzira radi li se o rekreativcima ili profesionalnim sportašima. Upravo stoga, na njihovim jelovnicima se redovito nalaze izvori složenih ugljikohidrata poput žitarica, riže, krumpira, tjestenine, voća i povrća.

U planiranju prehrane, prije dugotrajne fizičke aktivnosti bitno je organizma opskrbiti energijom koju će moći koristiti za napore koji slijede. Dakle, u obroku prije aktivnosti svakako se preporučuje unijeti neke složene ugljikohidrate koji će se kroz dulji vremenski period polako otpuštati u krvotok te tako, tijelo opskrbljivati energijom. Prema provedenim studijama, za aktivnost koja traje duže od 60 minuta, ljudskom organizmu je potrebno 30-60g ugljikohidrata na sat, ovisno o intenzitetu aktivnosti.

jogging

Jesen i proljeće su godišnja doba kad mnogi slobodne dane provode u prirodi, baveći se omiljenim fizičkim aktivnostima, poput planinarenja, rolanja, vožnje bicikla, trčanja i sl. No, i aktivnosti ovoga tipa je dobro isplanirati kako bi organizam od aktivnosti iskoristio maksimum za svoje funkcioniranje. Stoga, prije omiljene aktivnosti, planirajte obrok koji će sadržavati kvalitetne ugljikohidrate.

Uz složene ugljikohidrate, odaberite i dobar izvor proteina poput komada nemasnog mesa ili ribe. Obroku dodajte svakako i neku salatu. Odabirom ovakvog obroka, nećete opteretiti probavu niti usporiti funkcioniranje nauštrb teško probavljive hrane, već ćete organizma opskrbiti energijom za napore koji slijede.

Uz obrok savjetujemo da popijete i Franck Bianka Classic ili 100% Cikorija napitak.

Objavljeno 11.10.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
3
1
Podijeli s prijateljima!