MyFitnessPal - aplikacija koja pomaže gubitak kilograma na zabavan način!
Lifestyle

MyFitnessPal - aplikacija koja pomaže gubitak kilograma na zabavan način!

Sretni smo što živimo u vremenu povećane svijesti o važnosti zdravih životnih navika kao i pojačanog napora da se iskorijene one nezdrave, no pomalo je ironično što možemo slobodno reći da smo unatoč tome svjedoci do sada najveće stope prekomjerne težine i pretilosti u svijetu.

Priznajem da mi je ponekad čudno suočiti se sa takvim činjenicama, budući da sam neprestano pod dojmom da se moda treninga i zdrave prehrane uvukla u svakodnevicu svakog drugog pojedinca. Više nego ikad raspravlja se o kalorijama, treninzima, raznim suplementima, novi treneri i teretane niču svakodnevno.

Za razliku od nekih davnih dana svi nešto broje i paze, dok potrebna informacija stiže u sekundi. Ipak, ostaje jedno pitanje – je li to dovoljno s obzirom na to da očigledno gubimo bitku sa viškom kilograma? I prije svega – da li je baš tako potrebno jesti uz kalkulator?

Bez obzira na to u čemu zapravo leži problem i kakav stav uopće imate o praćenju kalorija, na početku promjene životnih navika nije na odmet pozabaviti se sviješću o tome što i koliko jedete te kako to utječe na vaše tijelo.

Slažete se, no to vam je zbilja nezamislivo, dosadno i zamorno. A i ne znate odakle biste krenuli. Upravo iz tih razloga, ono što ću vam danas predstaviti jedan je od novijih pokušaja tehnologije da tom problemu pristupi na što jednostavniji način i omogući vam da se dobro zabavite ulazeći u svijet novih i zdravih navika.

U moru popularnih aplikacija za uspješno mršavljenje, ističe se jedna sigurno dobro znana većini posjetitelja ovoga portala – MyFitnessPal, najpoznatija besplatna aplikacija za praćenje unosa i potrošnje kalorija koja je tradicionalni dnevnik prehrane ostavila u sjeni. Na scenu je odavno stupila nova generacija – ona u pokretu, vječno u žurbi, kojoj zbirka listova papira i olovka u torbi radi samo dodatnu smetnju i kaos.

MyFitnessPal

Priznajte, ima li što lakše od toga da samo zgrabite svoj pametni telefon ili neku od najnovijih tehnoloških spravica i upišete što ste to vrijedno danas pojeli, a ono vam u sekundi izračuna sve što vam treba? Kakvo olakšanje – vrijeme tablica, deklaracija, kalkulatora i izgubljenih bilježnica polako blijedi pred navalom tehnologije. Taj zbunjujući svijet kalorija postaje nam sve bliži, a sam proces gubljenja težine gotovo kao igra.

Ovu igru započinjete jednostavnim instaliranjem navedene aplikacije na vaš uređaj – od pametnih telefona do računala. To je jedna od velikih prednosti MyFitnessPal-a, činjenica da mu možete pristupiti sa bilo koje umrežene lokacije, na način koji vam odgovara.

Nakon uspješne instalacije, slijedi upis vaših podataka – visine, težine, mjera te konkretnih ciljeva, na temelju čega aplikacija odredi kalorije, omjere makronutrijenata te ostale željene vrijednosti potrebne za njihovo ostvarenje. Želite izgubiti par kilograma, dobiti ili pak održati svoju trenutnu kilažu, no ne znate kako i koliko čega trebate jesti? Nema problema, to prepustite aplikaciji, za par sekundi ćete dobiti pravi odgovor.

Dobiveni podaci prilagođeni vašim potrebama i ciljevima pratit će vas iz obroka u obrok kao i iz dana u dan, dok ih svojim upisima namirnica nastojite dostići. S obzirom na to da se kalorijska vrijednost svakog obroka odbija od ukupne, uvijek ćete znati koliko vam je kalorija ostalo do kraja dana.

Isto tako, ako jedan dan pretjerate s unosom hrane ili pojedete premalo bit ćete upozoreni, tako da ćete sljedeći dan moći bolje isplanirati što i koliko ćete pojesti. Gotovo kao da imate osobnog nutricionista koji živi s vama i prati vas iz obroka u obrok, nastojeći vas usmjeriti prema onome što je za vas najbolje.

Da zbilja imate takvu privilegiju ne bi vam se tako lako dogodilo da zaboravite zapisati što ste pojeli, zar ne? Ne brinite, netko se pobrinuo da vam ovom aplikacijom i to omogući na način da si jednostavno postavite podsjetnik u određeno vrijeme kako bi vas podsjetio na to da još nikakav unos nije zabilježen.

Uz sve to, ono što je dodatna prednost je to da ćete nakon zaključivanja svakog dana dobiti približnu prognozu kako će vaš trenutni jelovnik utjecati na vašu kilažu tokom vremena čime nećete imati izgovor da „jednostavno niste znali“ da jedete previše ili premalo.

Stalno rastuća baza od preko 4 milijuna namirnica svjedoči iznimnoj popularnosti ove aplikacije. Gotovo da nema namirnice koju nećete uspjeti pronaći prilikom upisivanja svojih obroka.

MyFitnessPal

Pohvalna je i mogućnost skeniranja bar kodova, koja u trenu skraćuje vrijeme potrebno za upis određene namirnice – ekran uređaja samo prislonite na željeni bar kod i, ako je prisutan u bazi trenutno dobijete naziv proizvoda te tablični prikaz nutrijenata koje sadrži. Iznimno efikasno i praktično rješenje. Iako moram napomenuti da se dobiveni podaci ponekad razlikuju od onih na samoj deklaraciji, više-manje se mogu naći identične vrijednosti.

Svi se upisani obroci, zajedno sa odabranim porcijama koje se lako prilagođavaju, čuvaju u evidenciji upisanih namirnica tako da ne morate uvijek unositi podatke, samo ih kopirate u novi obrok ili dan kad ih odlučite ponoviti. Nakon nekog vremena korištenja aplikacije skupit ćete solidnu bazu svojih uobičajenih obroka, a time će i sam postupak korištenja iste postati sve brži i lakši.

Kako to već biva u cijelom procesu rada na transformaciji svog tijela, bitan je kontinuitet. Stoga vam ova aplikacija pruža dnevni i tjedni prikaz vaših navika, odnosno upisanih podataka u usporedbi s ciljanim vrijednostima koje je trebalo dostići u navedenim periodima.

Kao što je prethodno spomenuto, vjerno je popraćen ne samo vaš unos kalorija već i niz ključnih nutrijenata kao što su ugljikohidrati, proteini i masti te vitamini A, E, C kao i minerali kalcij, željezo, kalij i sve ono dodatno što i sami želite popratiti, a što možda nije navedeno.

MyFitnessPal

Naravno, nije zaboravljen niti nužno potreban unos vode. Ništa se ne prepušta slučaju i sve se uzima u obzir za što bolji rezultat sa naglaskom na optimalnom funkcioniranju cijelog tijela. Pisani podaci predočeni su i kroz grafikone kojima možemo pratiti svoju težinu i mjere kroz vrijeme.

Na kraju, svi znamo da je uz dobru prehranu bitan i dobar trening kao i motivacija koju primamo iz okoline pa tako ni ova priča ne bi bila potpuna bez toga. Kao i svoje obroke, tako i upisujete i svoje aktivnosti, sate provedene u treningu kao i vježbe koje ste odradili, a mogućnost povezivanja te dijeljenja svojih rezultata sa svojim prijateljima, odnosno drugim korisnicima aplikacije kroz poruke i forumske rasprave daje vam dodatnu potporu, informacije te poticaj da nastavite putem kojim ste hrabro krenuli.

Sve u svemu, MyFitnessPal je odlična, praktična i zabavna aplikacija za praćenje kalorija, ne samo za početnike koji su danas više zbunjeni nego dobro informirani., već i za one koji solidno barataju brojkama sa tablica i deklaracija ali ipak nemaju volje niti vremena nakon svakog obroka ili još češće na kraju dana sjesti, sjetiti se i zapisati sve što su toga dana pojeli.

Gdje god bili, ova nam aplikacija daje mogućnost da u svakom trenutku imate sve na svom dlanu - ponekad je samo minuta dovoljna da upišete svoj zadnji obrok, čak i dok ga još jedete, bez packanja papira i dosadne matematike.

To zamorno zapisivanje i računanje zbilja postaje igra kad ga napola prepustimo nekom drugom, a ako su razna istraživanja vezanih za borbu protiv prekomjerne težine točna i svakodnevno vođenje dnevnika prehrane zbilja radi razliku između uspjeha i neuspjeha, vrijedi pokušati, zar ne?

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 5 komentara na ovu temu
Forum
Svi komentari na temu: MyFitnessPal - aplikacija koja pomaže gubitak kilograma na zabavan način!

A što je činiti nama patuljčicama od 153cm visine kojima mama kuha kao jamie oliver... Prefino i isključivo odokativnim mjerenjem!? :(
Anaaa
05.12.14. u 17:28
line
Big smile

Ima više rješenja:

1. Preuzeti kuhaèu od mame Big smile
2. Kontrolirati porcije kad se veæ ne mogu kalorije Cool
3. Ne zamarati se tim jednim obrokom (ako je jedan), veæ iskontrolirati bar one druge koji se mogu izvagati  i prilagoditi sebi Wink


Gym_girl
05.12.14. u 21:41
line
Evo i ja sam patuljcica pa ti mogu reci sta ja radim...Odnosno kako sam jela kada sam htela da budem bas petite petite gradje :D Mada i sada radim drugacije pa svejedno imam gradju koja prati mojih 153...dakle nista nije strasno :D

Meni iskreno SADA odgovara mnogo vise da imam 3 velika obroka i evenualno izmedju nesto ako ogladnim ili obrok pre/posle treninga...Ni ja se ne zamaram preterano kalorijama, gledam u obroku eventualno da izbacim nesto sto je bespotrebno za taj obrok i za sta znam automatski da ce mi smanjiti unos kalorija...Tipa ako imam krompir ili pirinac u obroku pa necu jos jesti hleb uz to, opredelicu se za nesto od dva, ili cu uzeti zanemarljivo hleba ako vec bas ne mogu bez njega uz to sve (mada ovo pali uglavnom kada nisam mnogo gladna i kada sam u raspolozenju gde mogu tako sitno jesti)..Ili ako mi neki namaz nije toliko bitan a znam da je prepun svega necu ga uzeti, ili cu ga uzeti manje ili cu ga uzeti na ustrb neceg drugog. Meni iskreno prilicno pomaze taj swap hrane ili neka ta kompenzacija. Ranije sam jela mnoooooogo ali mnogo obroka tokom dana ali presitnih, i stalno sam nesto zvakala... Uz dosta kardia i hiita sam mogla da odrzim tu lean gradju da ide uz moju visinu...Ali sam se zato retko cega u velikoj meri odricala.
Dakle, kontrola porcija, ili raspodela u vise manjih obroka tokom dana, pametno biranje nekih namirnica i sitnica preko kojih se nakupi kalorijski suficit tako vremenom a nama se ne cini kao mnogo, ili neke malo pametnije zamene hrane ...Integralni crni hleb umesto belog, kuvani krompir umesto przenog ili masnog/pekarskog - sto je okej ponekad ali ako ti mama generalno pravi malo gurmanskije stvari mozda da popricas sa njom da samo sve sto sprema sprema na manje kalorican nacin...ili sto kaze gymka..preuzmi autoritet u kuhinji :D Sad ja sve ovo lupam onako kao primer jer nemam pojma kako ti jedes ali ja se uglavnom vodim tim stvarima. Nazalost za neke promene u nasim navikama su potrebne uglavnom i neke male modifikacije navike ukucana i njihova podrska.

Za kalorije ne znam sta da ti kazem, uvek mozes nekom odokativnom metodom da utvrdis otprilike u kom je kalorijskom rangu neko jelo, ali to je cisto samo radi neke smernice, ja se ne bih toliko zamarala tacnom brojkom kalorija, vec vise odakle dolaze te kalorije i kad se sta jede otprilike.

Ali ne brini, i patuljcice mogu sasvim lepo da jedu, uzivaju u jelu i lepo da izgledaju a da se ne odricu previse :D
Morrighan
06.12.14. u 13:53
line
Hvala cure!!
[i sve ostalo što mi je nestalo kad sam poslala komentar...]
Potvrdile ste mi da uglavnom sve radim ispravno. Moram se suzdržati od treæe porcije kad je u igri nešto jako fino. a smijenit mamu iz kuhinje nema šanse jer živim sa starcima i nemam para maknut se od njih, a ona obožava kuhanje i kuha svaki dan. I moram se oèito vratit u teretanu jer mi to olakšava dobar omjer unosa i potrošnje i daje mi najuèinkovitiji odgovor za mamu - "tako su rekli u teretani!!" Anaaa2014-12-06 17:15:02
Anaaa
06.12.14. u 17:06
line

Slažem se Morr ;)

Pitanje je sad i kako to toèno mama kuha, da li je to baš toliki problem ;) Mada, iz iskustva znam da se u takvim sluèajevima najlakše zalomi veæa kolièina ulja, masti opæenito pa i nekad naoèigled manje porcije postaju kalorijske bombe :) Nadodajmo još škroba dosta što je takoðer klasika, manjak proteina i evo ti.....skupi se na brzinu, a još pojedemo više i nekad èak i ostanemo gladni jer fali ravnoteže...

Opet, prièamo napamet pa je teško ali tako to inaèe ide :) Sve ovisi Ana koliko uopæe znaš o prehrani opæenito, nutrijentima, koliko di èega ima, kolike bi ti porcije èega uopæe odgovarale....kad nemaš vagu dobro posluži metoda ispruženog dlana za proteine, pa šake za škrob, neki myplate pristup ti odokativno možeš posložiti hranu po tanjuru a da dobiješ neku ravnotežu ;) Sve ti je to praæenje svog tijela i oduzimanje/dodavanje namirnica prema potrebi...

Ponavljam, tu može biti najveæi problem ta skrivena masnoæa u maminim specijalitetima :) pa nekako bar pokušaj utjecati na to, jer se može fino kuhati i jesti i bez tone masti :) Istinu piše Morrighan, postepene modifikacije navika ukuæana su uvijek kick i njima i nama ;) Nije da uvijek ne žele, veæ ne znaju....ne kuže da postoje bolji i finije naèini.

No, sve i da se ne pimpla oko tog jednog obroka ostaje njih bar 2-3 izvan toga ;) Pa ako se veæ dobro najedeš za taj 1 smanji malo ove ostale nad kojima imaš punu kontrolu, ne kuha mama valjda od jutra do veèeri LOL Takoðer - gym daje malo više prostora ali pazi, neki misle da daje još i više nego što realno daje Wink Dobar trening može pomoæi ali vjeruj mi....radila sam i radim sa curama koje treniraju super ali su prave promjene vidjele tek kad su pažnju obratile na jelovnik ;) Treniramo 1-2h dnevno...ali jedemo cijeli dan Wink

Tako da....udruženo sve i bit æe super ;)





Gym_girl
06.12.14. u 17:31
line
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 05.12.2014
Piše:
Martina Banić