5 najtežih street workout vježbi

Image

Nije lako odrediti najteže elemente u sportu u kojem granice ne postoje. Nakon što postignete nešto za što većina ljudi misli da nije moguće, pogledate ljude iz Rusije ili Ukrajine i vidite kako izvode puno teže stvari.

Navest ćemo neke od najtežih elemenata koji se izvode u suvremenom street workoutu. Lako je primijetiti kako niti jedan od ovih vježbača ne koristi nikakav uteg. Radi se o treningu isključivo s težinom vlastitog tijela. Često se postavljaju pitanja tipa ''Ali kako ću napredovati ako ne dodajem opterećenja?'' Jednostavno: oduzimanjem poluge. Što kraću polugu koristimo, to je element teži.

Uzmimo za primjer front-lever. Početnik obično kreće s tuck (zgrčenom) varijantom. Pružanjem nogu i ravnanjem leđa oduzimamo polugu i činimo element višestruko težim.

Sada ne radimo samo na snazi, već i na koordinaciji, stabilizaciji zglobova itd. Ne izoliramo jednu veliku mišićnu skupinu, nego razvijamo i sve one male mišiće koji se nalaze direktno oko zglobova. To nam omogućava razvoj kako iznimne snage, tako i zdravog i funkcionalnog tijela.

Zanimljivo je da napredni vježbači koji se bave ovakvom vrstom treninga, bez ikakvog prijašnjeg iskustva u teretanama, bez problema izvede zgib s duplim opterećenjem (80 kg masa vježbača + 80 kg dodatnog opterećenja oko pojasa) ili dižu nevjerojatne kilaže na benchu.

Konačni rezultat je da vježbačevo tijelo postaje jedna izuzetno efikasna cjelina koja ne koristi samo velike mišićne skupine, nego uz brojne sinergiste s lakoćom savladava velik otpor, i to na maksimalno siguran način za vezivno tkivo. To je opet samo dio cijele priče, jer napredniji vježbači u trening implementiraju i akrobatiku (salta i sl.), balansiranje (varijacije stojeva na rukama) itd.

Elementi nisu poredani po težini jer će nekome lakši biti jedan element, a drugome drugi. U svima njima nepotrebno je reći koji su mišići najviše aktivirani jer se koristi doslovno cijelo tijelo, od vrata do nogu.

Vježbe

Planche

Planche

Pravilan planche podrazumijeva u potpunosti ravne ruke, cijelo tijelo horizontalno s podlogom i leđa koja su ravna, a ne uvinuta. Predvježbe počinju s tuck (zgrčenom) pozicijom, a dijele se na statičke (varijacije izdržaja) i dinamičke (varijacije sklekova).

Close-to-impossible (CTI)

Close-to-impossible (CTI)

Pozicija u kojoj su ruke horizontalne s podlogom, a tijelo je vertikalno. Idealna i potpuno ravna pozicija je zbog zakona fizike zaista nemoguća, no zato se ovaj element i zove CTI. S predvježbama počinjemo tek kad već dostignemo naprednu razinu pripremljenosti. Prvo se rade izdržaji s potporom na nogama (npr. drugi vježbač koji sprječava da se zarotiramo u poziciju front-levera), a zatim se ta potpora smanjuje.

One-arm front-lever

One-arm front-lever

Postoji samo nekoliko street workout vježbača u svijetu koji drže pravilan OAFL. Idealno, cijelo tijelo bi trebalo biti horizontalno s podlogom, a ruka na kojoj se držimo pružena. Predvježbe: FL s opterećenjem, front-lever pull ups, one-arm front-lever s utegom u drugoj ruci itd.

Front-lever pull-up

Front-lever pull-up

Prilično lakši od OAFL-a, no opet se vraćamo na važnu stavku forme kao i kod planchea. Ukoliko forma nije idealna, relativno brzo ćemo doći do FLPU-a, ali s lošom formom. Pravilna forma značila bi da se ravna pozicija tijela uopće ne mijenja tijekom koncentričnog i ekscentričnog dijela vježbe. Predvježbe su zgibovi u tuck (zgrčeni), advance-tuck (zgrčeni s ravnim leđima) i straddle (s raširenim nogama) varijanti.

Victorian on parallel-bars

Victorian on parallel-barsElement koji je preuzet iz gimnastike i izvodi se na karikama, jedna je od najtežih pozicija u koju se ljudsko tijelo možemo dovesti. Radi se o elementu gdje je tijelo horizontalno s podlogom, a ruke nisu iznad ravnine, nego pored. Nekoliko iznimno jakih street workout vježbača poprilično je napredovalo u ovom elementu na paralelnim ručama.

Objavljeno 21.08.2013.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
38
2
Podijeli s prijateljima!