OTVORENA PRVA FITNESS.com.hr TRGOVINA U ZAGREBU // KLIK ZA DETALJE!
.

Život je borba - funkcionalan trening za funkcionalan život

Image

"Život je borba!" To je žalosna,ali jednostavna istina.Ako to ne prihvatite živite u svijetu snova i predstavljate opasnost ne samo za sebe već i za sve oko vas.Vi ste odgovorni za svoja djela,a ne netko drugi,a ta djela obuhvaćaju i sve ljude koji se nađu u radijusu vašeg životnog djelovanja.

Trčane u parku

Ako život promatramo kao borbu, kao aktivnost u kojoj su sve varijable nepoznate i podložne stalnoj promijeni,postavlja se pitanje kako "trenirati",pripremiti se za tako nešto? Da li će nam prosječan body-building program donijeti korist? Šta je sa trčanjem na duge staze? Odgovor leži u promatranju samog života. Postanite promatrač života i dođite do vlastitih zaključaka. Za one nestrpljive nudim nekoliko vlastitih!

Život je nepredvidljiv! (Koja mudrost zar ne?) Nikad ne znamo kada ćete morati potrčati da stignete tramvaj,pobjegnete od psa koji ganja vašu vrećicu punu piletine (jer moramo jesti zdravo), ublažiti pad dočekom u položaj skleka,odgurnuti idiota koji vam maltretira curu, odigrati partiju malog nogometa,podignuti dijete,okopati vrt, nacijepati drva..itd..itd. Mogao bi ovako u nedogled.

Mjerenje bicepsaDa li negdje vidite potrebu za izvođenjem biceps pregiba sa bučicama ili trčanjem maratonskih udaljenosti?Ja ne! Nemojte me krivo shvatiti. Bilo kakvo vježbanje je bolje od nikakvog, ali da vježbate na taj način za recimo nogomet, košarku ili boks, trener, a i svatko pametan bi vas upitao "Kakve veze imaju ti sportovi sa veličinom bicepsa?" Odgovor je nikakve.

Životnim aktivnostima moramo pristupiti sa stajališta funkcionalnosti. Što funkcionira,a što ne? Treniranje, vježbanje bi trebalo usporiti ili u najboljem slučaju zaustaviti proces starenja, smanjiti ozljede i odlaske doktoru radi kostobolje ili prehlade!! Ali kako? Izvođenjem vježbi bogate pokretima koji imitiraju aktivnosti iz svakodnevnog života. Koje su to kretnje-vježbe? Dizanja, guranja, povlačenja, nošenja, penjanja, skokovi, bacanja i intervalna trčanja! Opće pravilo bi bilo:"ZABORAVITE MAŠINE U TERETANI!!" Otiđite do bučica, dvoručnih utega ili vježbajte sa opterećenjem vlastitog tijela u teretani ili u udobnosti vlastitog doma! Ako ne znate kako, pitajte kvalificiranog trenera!!

NEKA OPĆA PRAVILA:

  1. što je vježba teža to je korisnija jer bez muke nema nauke
  2. osnovne vježbe su bolje od mašina(mrtvo dizanje,čučanj,bench-press potisak iza\ispred glave,veslanje u pretklonu,stojeće veslanje...itd)
  3. stojeće vježbe su bolje od sjedećih,sjedeće su bolje od ležećih(čast iznimkama,npr.,bench press)
  4. višezglobne vježbe su bolje od jednozglobnih
  5. trenirajte fleksibilnost,ravnotežu,koordinaciju,agilnost
  6. trenirajte trup(core training) jer vas drži uspravnim u mladim ali i starim danima
  7. trčite brže,a ne više (trošenje kalorija je stvar intenziteta,a ne udaljenosti)
  8. nikad ne trenirajte do otkaza (ako morate onda jednom u svakih 3-4 tjedna, trening bi vas morao učiniti jačim,a ne slabijim)
  9. spavajte 8 sati na dan
  10. pravilno se hranite jer prehrana je 60-70% čitave mudrosti
  11. trenirajte intenzivno,ali trenirajte pametno (ne možete vježbati ozljeđeni)

Mogao sam završiti sa 10. pravilom i ispasti "božanski" pametan.

Morate se odlučiti da li želite biti junak vašeg života ili samo statist? Ako ste kao i ja onda pretpostavljam da želite biti junak. Onda zapamtite da morate trenirati funkcionalno, a ne radi izgleda. Znam da je izgled važan, ali odat ću vam jednu tajnu:"Ako trenirate za funkciju, izgled će pratiti htio on to ili ne!"Zar stvarno mislite da gimnastičar, atletičar, hrvač ili boksač treniraju radi izgleda? Sumnjam. Žele postati brži,bolji i jači, a za to treniraju funkcionalno. Njihov izgled je sekundarna pojava njihovog treninga, a ne primaran cilj.

Uzmite npr.cijepanje drva. Cijepate drva da vam bude toplo, ali istovremeno izvodite trening za vaša ramena, leđa, trbuh i noge. Cilj vam je toplina, a postajete jači. Što ste jači to možete cijepati više, duže i intenzivnije i gle čuda pojave se mišići. Ali ne bilo kakvi,već funkcionalni mišići. Mišići čija je snaga prenosiva u svakodnevni život, a ne obični baloni napumpani biceps pregibima.

Cjepanje drva

Jedna usporedba za razmišljanje. Ako trenirate funkcionalno razlika između vas i onih koji treniraju samo "za plažu" će biti kao razlika između vuka i psa. Sad se pitate o čemu ovaj priča? Pa nije ovo Životinjski svijet! Dopustite da objasnim. Dobro treniran pas je dobro uhranjen, pametan (možda), laje glasno na poštara, izgleda opasno kad reži, ali kad naiđe drugi pas počne ga njušit ili pobjegne u dvorište lajati iza sigurnosti ograde ili vlasnikove noge. Korisnost:0% (čast iznimkama). Vuk sa druge strane je mršav, stalno gladan, lukav i svakog dana prijeđe i do 100km radi hrane. Kada se naiđe u opasnosti ne laje, vuk ubija. Korisnost:100%.

Želite li biti vuk ili pas! Zašto puzati ako hodati? Zašto hodati ako možete trčati? Zašto biti prosječan ako možete biti najbolji? Izbor je na vama.

Ostavljam vas sa ovom misli koja stoji napisana na zidu svakog ozbiljnog sportaša: "Prvaci se ne rađaju. Oni se stvaraju."

Objavljeno 21.09.2009.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!