Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Spiralna linija tijela i njena uloga u sportu i rehabilitaciji

Image

Jeste li znali da postoje linije povezanih fascija i mišića koje bi mogli povući oko cijelog tijela bez prekida? Na slici je shematski prikaz ovih linija.

Druga po redu na slici se zove spiralna linija tijela i zaslužna je za pravilno kretanje, trčanje, rotacije i mnogo drugi stvari. Disfunkcije jednog ili više mišića koji spadaju pod spiralnu liniju može dovesti do glavobolja, bolova u vratu, leđima, nogama itd.

linije

Koja meka tkiva čine spiralnu liniju tijela?

Spiralnu liniju tijela čine sljedeća meka tkiva: Splenius Capitis > Rhomboideus (suprotna strana od splenius capitis) > Serratus Anterior > External/internal oblique > TFL (suprotna strana obliques) > Iliotibial Band > Anterior tibialis > Peroneus longus  >  Biceps femoris  > Sacrotuberalni ligament > Sakralna fascija > Erector Spinae

Na slici ispod je anteriorni (a) i posteriorni (b) prikaz spiralne linije tijela s gore navedenim mišićima.

spinalna linija

Disfunkcije spiralne linije tijela

Postoji šansa da ako vas boli lijevo rame problem možda leži u desnom kuku. Kada pogledamo sve mišiće koji spadaju u spiralnu liniju jasno nam je da je cijelo tijelo povezano i određena ozljeda nikada nije izolirana od ostatka tijela.

U ovom slučaju to znači da bol u lijevom dijelu vrata može biti posljedica ozljede desne lopatice, bol u koljenu može biti izazvana prenapetim mišićem u kuku.

U sportu, spiralna linija ima važnu ulogu u tenisu, rukometu, vaterpolu i bacačkim disciplinama. Što oni imaju zajedničko? Objekt se u svakoj od ovih disciplina pokušava baciti od tijela uključujući unilateralni pokret i rotaciju.

To znači da npr. pri tenisu sportaš pokušava udariti lopticu s reketom ne na način da pokret izvodi samo ruka i rame nego su u kretnju uključeni mišići leđa i trbuha kako bi se stvorila što veća sila i tako udarila loptica što jače. Sada je jasno da ozljeda lijevog trbušnog mišića obliques može uzrokovati smanjenu brzinu pokreta zamaha desne ruke.

Istezanja spiralne linije

Na slikama ispod teksta možete vidjeti tri vježbe za istezanje spiralne linije veoma su jednostavne te i možete koristiti prije ili poslije vašeg vježbanja ili još bolje – kao pauzu u radu gdje puno sjedite.

Prva vježba je rotacija u trupu dok sjedite sa savijenim koljenima na površini.

spiralna linija

Druga vježba je istezanje trbušni mišića na način da se uhvatite za stup ili spravu s jednom rukom te se pokušate zarotirati u suprotnom smjeru, osim istezanja u trbuhu osjetit ćete i istezanje u ruci.

spiralna

Treća vježba se radi tako da ste u raskoračnom stavu i pokušate s lijevom rukom dodirnuti desnu nogu a desnu ruku ispružiti iznad sebe.

spiralna

Objavljeno 16.12.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!