Božićna akcija: iskoristi do 30% popusta na sve trake za trčanje!

SUP – najbrže rastući sport na svijetu!

Image

SUP je sport koji je u posljednjih nekoliko godina doslovno postao hit, a u posljednjim godinama sve češće ga srećemo i kod nas, kako na moru, tako i na jezerima!

Što je SUP?

Stand Up Paddling (SUP) je stajaće veslanje na dasci. Sport potječe s Havaja gdje su ga surferi izmislili u danima kad nije bilo dovoljno vjetra za surfanje. Povjesničari ističu da se ova aktivnost prvi put bilježi u 60-im godinama prošloga stoljeća kad su Waikiki Beach Boys stajaće veslanje na dasci koristili za prijevoz. Kao sport se SUP prvi put spominje 2005. godine, dok se 2007. u Kaliforniji održala prva SUP utrka.

Godine 2013. je upravo SUP bio sport broj 1 na popisu sportova kojim su se pojedinci te godine prvi put krenuli baviti. Prosjek godina SUPaša je 2013. godine bio 28. U Hrvatskoj SUP možete isprobati na više lokaciju, gdje možete i iznajmiti opremu. Također, opremu za SUP možete i kupiti, a cijena daske je u rasponu 700-1700 eura, ovisno o kvaliteti. Najam SUP opreme iznosi oko 10 eura na sat.

sup

Radi se o jednostavnom sportu za koji nije potrebno ranije znanje ni fizička forma, samo je potrebno znanje plivanja. Osim kao fizičku aktivnost, SUP mnogi koriste i za meditaciju, budući da se radi o izolaciji čovjeka s prirodom. Zbog jednostavnosti i brzine učenja, SUP je sport kojim se mogu baviti doslovno svi, potrebna je samo daska i veslo. Dodatna prednost ovoga sporta je, kako ističu SUPaši, "veslaš, a da to ni ne primjećuješ. Vježbaš, ali si toliko usmjeren na uživanje u prirodi i zvukovima, da ni ne osjetiš umor".

Ako ste se odlučili okušati u SUP-u, odaberite prvi izlazak na mirnu vodu, kako biste usvojili osnovne pokrete, a tek potom se učili boriti s vjetrom i valovima. Prije nego se uspravite, krenite iz klečeće pozicije koja je puno stabilnija i jednostavnija za usvojiti.

Koljenima se oslonite na dasku, negdje oko sredine daske. Lagano prebacujući težinu s jedne strane na drugu, osjetite ravnotežu daske. Kad ste smirili dasku, polako se dignite u stajaću poziciju, a stopala neka budu postavljena na sredinu daske u širini ramena. Nemojte stajati na rubovima daske jer se lako možete pokliznuti i izgubiti ravnotežu. Iz lagano u koljenima pogrčene pozicije, balansirajte kukovima, a ne gornjim dijelom tijela. Uronite veslo u vodu i potom ga povucite prema nazad te tako pokrenite dasku. Pokret izvodite iz kukova, zakretanjem u struku te aktivacijom mišića corea.

Ako ga koristite kao fizičku aktivnost, SUP će vam pomoći da brzo dođete u formu. Naime, nakon što vježbač uhvati ravnotežu na dasci, aktiviraju se sve mišićne skupine koje su istovremeno u pokretu: ruke, prsa i leđa rade na zaveslaju, stopala, noge i trbušni mišići rade na stabilizaciji daske.

sup

3 zlatna pravila Stand Up Paddlinga

  1. Veslo zaronite u vodu cijelom površinom prije povlačenja kroz vodu
  2. Uvijek tijekom veslanja budite u pravilnoj poziciji za veslanje: stojite otprilike na sredini daske, stopala su u širini ramena, koljena su lagano pogrčena, a leđa su ravna i okomita prema tlu. Mišići corea su stisnuti.
  3. Tijekom veslanja aktivirajte mišiće corea: izbjegavajte veslati samo rukama i ramenima jer ćete se brzo izmoriti, a i povećavate opasnost od ozljeda.

Osim klasičnog stajaćeg veslanja na dasci, SUP-aši se otisnu daskom na pučinu pa ondje meditiraju, prakticiraju jogu ili se jednostavno - sunčaju. Za koju god se opciju odlučili, probajte SUP i provjerite zašto se radi o najbrže rastućem sportu na svijetu. Uživajte u prirodi, a usput odradite nešto dobro za svoju formu.

 

Objavljeno 20.07.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!