Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Kako se pripremiti za svojih prvih 100 km na biciklu?

Image

Ako mislite da trebate samo sjesti na bicikl i krenuti pedalirati, grdno se varate. Da biste mogli odvoziti svojih prvih 100 kilometara potrebna je priprema prehrane, hidratacije, opreme i trenažnih sposobnosti, ali i planiranje rute vožnje.

Ako ste isplanirali odvoziti svojih prvih 100 kilometara ovo su smjernice kojih se trebate držati:

1. Postavite cilj

100 kilometara je možda najdulja distanca koju ste u životu odvozili. Čak i ako ste ranije u životu odvozili ovu duljinu, planiranje, slaganje očekivanja i postavljanje kratkoročnih ciljeva su koraci koji će vas dovesti do ostvarenja ovog velikog cilja. U manjim, tjednim ciljevima tijekom priprema za 100 km polako, postupno povećavajte kilometražu, što će vas dovesti do željene dužine.

bicikl

2. Napravite plan

Budite realni: ni preambiciozan, ali ni prerestriktivan plan nisu dobri. Ideja je da odvozite svojih 100 km, ali i da uživate u tome. Planiranje ove vožnje ne podrazumijeva samo fizičku i mentalnu pripremu, već i logističku za se što se može dogoditi tijekom vožnje.

Naučiti prepoznati znakove tijela, znati reagirati na sve situacije s biciklom te kakva je dionica kojom ćete voziti samo su neke od informacija koje morate unaprijed znati. Gdje ćete nadopuniti vodu, imate li dovoljno hrane za put te što ćete učiniti ako vas uhvati nevrijeme samo su neke os „sitnica“ o kojima trebate voditi brigu.

3. Pozovite prijatelje

Vožnja biciklom je zabavna, ali ako se vozite s prijateljima tada je zabava značajno umnožena. Osim toga, u danima kad ne budete od volje, trening partneri će vas motivirati i dati vam snage da pedalirate brže i jače.

Izvrsno je okružiti se vozačima koji su sličnih sposobnosti poput vas kako biste imali zdravu natjecateljsku atmosferu te duljine prelazili kao tim.

4. Dobro upoznajte rutu

Prije nego krenete na svoju 100-kilometarsku vožnju dobro proučite rutu kojom ćete voziti. Koliko ima uspona, ima li tehnički zahtjevnih nizbrdica te je li ruta dovoljno dugačka da odvozite previđenih 100 km. Skinite si neku od poznatih biciklističkih aplikacija (npr. Strava) kako biste mogli skinuti poznate rute, ali i skupljati svoje.

bicikl

5. Provjerite opremu

Kad se uputite na 100-kilometarsku vožnju biciklom ne želite da vas neki tehnički problem spriječi u realizaciji tog cilja. Stoga, prije kretanja morate provjeriti bicikl i opremu te obavezno sa sobom ponijeti:

  • 1 ili 2 zračnice
  • Malu pumpu
  • Imbus ključeve
  • Montirače za gume
  • Novac ili bankovnu karticu za slučaj nužde

Znate li promijeniti zračnicu? Ako ne znate, svakako bi bilo dobro da naučite prije nego krenete na dužu vožnju. Također, prije kretanja provjerite pritisak u gumama, a ako je potrebno odradite i kontrolni servis bicikla. Naoko mali problemi, kad ste 40 kilometara udaljeni od kuće, mogu biti jako veliki!

6. Spremanje opreme

Kada se spremate i pakirate za dugu vožnju, morate razmišljati ekonomično. Nadajte se da od opreme nećete trebati ništa, ali dobro je da je imate „zlu ne trebalo“.

Ovisno o vremenu, planirajte odijevanje: ponesite majicu za presvući se i nešto dugih rukava ako dođe do promjene vremena. Ne zaboravite ponijeti neki snack. Obavezno ponesite kacigu, udobne cipele za pedaliranje, rukavice i zaštitne naočale.

bicikl

7. Hrana, piće, zabava

Ako se nepravilno pripremite za vožnju i tijekom vožnje, osjećat ćete se kao da vozite s probušenom gumom. Tijekom pripremnih treninga, isprobajte različite snackove i napitke kako biste na dan vožnje znali odabrati one koji vam daju najviše energije, a ne padaju teško na želudac.

Dobro je znati koliko vam tekućine i energije treba kako biste odvozili vožnju, ali se ne preopteretili. Računajte da u svakom satu vožnje popijete bočicu vode i pojedete neki manji snack. Pravila prehrana i hidratacija će vožnju učiniti užitkom, a ne mukom.

Unos malih obroka tijekom vožnje je bitan radi dotoka energije, ali tekućina je još važnija. Umjesto obične vode, razmislite o napitku koji sadrži minerale čime ćete nadomjestiti izgubljeno znojenjem. Tijekom vožnje pijte redovito, po nekoliko gutljaja svakih 15-ak minuta.

Dan prije 100-kilometarske vožnje, posebno u večernjim satima morate i hranom i pićem doprinijeti energiji i hidrataciji za vožnju. Obroci vam moraju biti nutritivno bogati s kvalitetnim ugljikohidratima. Savjetujemo obrok koji sadrži proteine i kompleksne ugljikohidrate poput tjestenine, kvinoje ili riže. Također, ne zaboravite popiti dovoljno tekućine i uz ove obroke dane prije vožnje.

bicikl

8. Vjerujte u sebe i zabavite se!

Na dan vožnje nema više mjesta nesigurnosti i premišljanju. Sve što ste zadnjih tjedana radili dovelo vas je do današnjeg dana: spremni ste za svojih prvih 100 kilometara pod dva kotača.

Vozite se sigurno, pametno i u skladu s reakcijama i odgovorima koje vam tijelo daje. Zamislite današnju vožnju kao proslavu svega što ste do današnjeg dana učinili i uživajte u svakom kilometru!

Objavljeno 06.06.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!