Vježbaj kod kuće - pogledaj top 50 najpopularnijih rekvizita za kućni trening!

Najčešće greške kod vježbanja koje rezultiraju ozljedama

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Najveća ponuda fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Da, vježbanje čini čuda za naše zdravlje, ali bitno je ne samo pravilno vježbati nego i znati odabrati vježbe koje su odgovarajuće za svakog pojedinačno. Pravilna tehnika, držanje i intenzitet vježbi ključni su za izbjegavanje ozljeda i izvlače maksimum iz vaših treninga.

Bez obzira jeste li početnik ili dugogodišnji vježbač, ozljede nikad nisu ugodne. Bolne su, usporavaju vas u tjelesnoj aktivnosti, a teže ozljede mogle bi vam prekinuti treninge i na dulje vrijeme.

Ovih sedam pogrešaka mogu biti razlozi zašto ljudi završe na fizikalnoj terapiji, a ako ih i vi radite, pročitajte u čemu je problem i kako ih izbjeći.

1. Preskakanje zagrijavanja

Zagrijavanje prije vježbanja izuzetno je bitno, pogotovo ako dolazite s posla na kojem ste sjedili osam sati ili vježbate na hladnoći. Možda je primamljivo preskočiti zagrijavanje i uštedjeti vrijeme, ali trening bez zagrijavanja može dovesti do ozljeda. Zagrijavanje prije vježbanja povećava broj otkucaja srca i cirkulaciju, opušta zglobove i povećava protok krvi u mišiće te smanjuje rizik od ozljeda održavajući mišiće toplim i opuštenim.

2. Prebrza promjena intenziteta

Bilo da se radi o brzini ili težini treninga, dramatično povećanje intenziteta može biti siguran put do boli. Samo zato što ste izdržali 30 minuta, ne znači da biste odmah trebali skočiti na 60 minuta intenzivnog treninga!

Itami

3. Vježbate kad se ne osjećate 100% dobro

Slušajte svoje tijelo. Ako se osjećate loše ili niste dovoljno spavali, vaše tijelo neće funkcionirati kao kad ste odmorni i u formi. Vaše tijelo i mozak tada nisu usklađeni što može poremetiti vašu pažnju i koordinaciju. Osjećate li se dovoljno dobro za vježbanje, ali ne 100%, odaberite vježbe koje nisu pretjerano naporne. Nemojte pokušavati postići osobni rekord kada se ne osjećate najbolje.

4. Neodgovarajuća ili stara obuća

Svakom dijelu našeg tijela potrebna je pravilna potpora. Nosite li staru ili neodgovarajuću obuću koja ne odgovara vašem tipu stopala, nećete dobiti potporu koja je potrebna vašim stopalima, nogama i leđima, a time povećavate rizik od ozljede. Različita sportska obuća prikladna je za različite aktivnosti i tada funkcionira najbolje.

Itami

5. Loše držanje

Dobro držanje je važno u svakodnevnom životu, a posebno tijekom vježbanja. Nemojte se držati pogrbljeno, držite ramena unatrag, a leđa i kralježnicu ravnima.

6. Niste izliječili ozljedu

Uobičajena pogreška koju ljudi čine kada imaju manju bol je izbjegavanje vježbanja tog područja. Pritom ako ozljedu ne liječite, možete pogoršati stanje i dodatno oslabjeti to područje i tako biti u riziku od novih, možda još težih ozljeda. Posjetite liječnika ili fizioterapeuta odmah nakon ozljede, koji će vam pomoći da odmah riješite problem. Brže ćete se osjećati bolje, a i dobit ćete upute kada i kako se vratiti tjelesnoj aktivnosti.

7. Vježbate prerano nakon ozljede

Ako se oporavljate od ozljede, trebate polako i postupno nastaviti aktivnostima. Samo zato što je bol nestala, ne znači da je ozljeda potpuno zacijeljena. Vratite li se odmah u isti tempo aktivnosti, možete obnoviti ozljedu i tako produljiti vrijeme oporavka. Važno je napraviti pauzu kad vas nešto boli, a ako ignorirate bol i tjerate se svaki dan u teretanu, ne dajete svojim mišićima da se obnove i rastu. Uz to, dan oporavka ne mora biti dan lijenosti. Prije nego se vratite na vježbanje, konzultirajte se s fizioterapeutom koji će vam reći jeste li spremni za tjelesnu aktivnost i kakvu.

Itami

Objavljeno 20.12.2021.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!