Vodič za kupovinu: Kako odabrati orbitrek

Image

Pored sobnog bicikla, orbitrek ili eliptični trenažer je jedna od najtraženijih sprava kako u fitness centrima tako i u kućnom fitnessu. Orbitrek omogućava veći opseg pokreta i angažiranje većeg broja mišićnih skupina bez štetnih posljedica za vaše zglobove.

Upravo eliptični pokret koji se izvodi na spravi umanjuje udare na vaše zglobove (skočni zglob, koljeno, kuk) koji se pojavljuju npr. kod trčanja. Osim toga, orbitrek angažira mišiće cijelog tijela u treningu. Od nogu koje izvode pokret, trupa koji sudjeluje kao stabilizator, do ruku koje prate pokrete nogu te mogu dodatnim angažmanom odrediti i tempo treninga.

orbitrek

Zbog brojnih benefita treninga na eliptičnom trenažeru važno je znati odabrati pravi trenažer u skladu s vašim potrebama. Karakteristike na koje trebate svakako obratiti pozornost prilikom odabira orbitreka su sljedeće:

1. Masa zamašnjaka

Zamašnjak je metalni kotač koji se rotira tijekom vašeg rada na spravi. U njemu se sprema i u radu iskorištava rotacijska kinetička energija. Što je masa zamašnjaka veća, moći ćete birati između više razina otpora i samim time preciznije definirati željeni otpor prilikom vježbanja.

Prvih par „koraka“ na orbitreku će biti težeg otpora dok se zamašnjak / kotač ne pokrene, no dalje će ići glatko sve dok se ne poveća opterećenje. Povećanjem opterećenja će naravno biti i teže raditi na spravi.

Preporučena srednja masa zamašnjaka za vježbača amatere je od 5 do 8 kg. Preporuča se da masa zamašnjaka bude što veća jer samim time vježbanje će biti raznovrsnije i ugodnije.

2. Otpor / opterećenje

Na gotovo svim novijim modelima orbitreka je noviji sustav magnetskog otpora što rad čini puno tišim, te se dijelovi ne troše niti oštećuju. U samim počecima sustav otpora je bio mehanički gdje se vršio direktni pritisak na zamašnjak te su se naravno dijelovi i trošili te je sprava bila i bučnija. Iz tog razloga je sustav otpora zamijenjen s puno efikasnijim magnetnim sustavom.

Opterećenje je uvijek podijeljeno u određeni broj razina otpora koji variraju od modela do modela. Što je veći broj stupnjeva otpora, to znači i bolja (finija, preciznija) regulacija otpora. Odabir otpora, ovisno o modelu, može se kretati se od 8 razina pa do 40 razina na spravama višeg cjenovnog ranga. Bitno je još obratiti pozornost podešava li se otpor manualno (ručno) ili kompjuterski.

Ukoliko je riječ o kompjuterskom podešavanju otpora, najčešće možete podesiti program treninga na orbitreku te računalo samostalno prilagođava otpor prema podešenom programu treninga što olakšava samo korištenje i samo vježbanje postaje više zabavno i dinamično.

orbitrek

3. Kompjuter

Dvije vrste kompjutera se koriste na spravama: baterijski i električni kompjuter. Baterijski kompjuteri imaju osnovne prikaze funkcija: brzina, prijeđena udaljenost, potrošnja kalorija, otpor, otkucaje srca te vrijeme ili trajanje treninga. Električni kompjuteri najčešće nude sve navedeno + dodatne opcije u proširenoj verziji. Tako se tu mogu naći i već instalirani programi treninga, korisniku se daje opcija da napravi svoj profil ovisno o individualnim karakteristikama (dob, spol, težina, kondicijska sprema), testovi kondicijske spreme i sl.

U dodatne mogućnosti koje nude sprave višeg cjenovnog ranga pripada i spajanje kompjutera orbitreka sa smartphoneom i tabletom preko konekcijskog kabela ili bluetooth veze i otvara mogućnost da se preko službenih aplikacija bilježi napredak u treningu, stvaraju osobni trening programi te neke sprave nude i interaktivne treninge u kojima se vježbač virtualno kreće nekom stazom ili gradom po odabiru.

Većina sprava ima i mogućnost spajanja pojasa za mjerenje otkucaja srca koji ide oko prsa te se na taj način može preciznije pratiti broj otkucaja srca.

Izdvojeni proizvodi iz webshopa

4. Dimenzije sprave

Svakako, za osobu koja živi u stanu, jedna od karakteristika koja će igrati ulogu je i veličina same sprave. Orbitreci s većim (težim) zamašnjakom, većom nosivosti će biti i robusniji te će svojim dimenzijama zauzimati veći prostor. To su u pravilu i skuplje sprave.

Neke sprave su i sklopive te se na taj način može i uštediti na prostoru. Najčešće su to orbitreci koji imaju zamašnjak naprijed.

5. Težina sprave

Težinu sprave je korisno znati zbog faktora pomicanja unutar prostora i same stabilnosti (veća težina, veća stabilnost). Većina orbitreka danas ima ugrađene kotačiće koji vam olakšavaju pomicanje unutar prostora, stoga težinu orbitreka uzimajte u obzir ako želite robusnu spravu koja će vam pružiti siguran i efikasan trening.

orbitrek

6. Nosivost sprave

Svaka sprava ima određenu nosivost ili maksimalnu dopuštenu masu korisnika koji će vježbati na njoj. Preporuka je da ukoliko je maksimalna nosivost npr. 120 kg, težina korisnika bude maksimalno 110 kg, u suprotnom se drastično povećava rizik kvara sprave i smanjuje se vijek trajanja.

Orbitreci većeg cjenovnog ranga nude maksimalnu nosivost do 180 kg, te samim time ti modeli orbitreka su maksimalno stabilni i njihova konstrukcija je čvršća i robusnija u odnosu na jeftinije modele orbitreka.

7. Dužina „koraka“

Orbitreci su eliptične sprave koje imitiraju trčanje te stopalo opisuje elipsu (sukladno tome i naziv sprave). Taj korak ili gaz bi trebao biti što bliži duljini vašeg koraka. Na spravama nižeg i srednjeg cjenovnog ranga je taj korak ili gaz kratak i ne može se podešavati.

Orbitreci višeg cjenovnog ranga imaju duži korak koji je prirodniji i ugodniji tijekom samog korištenja sprave. Orbitreci koji imaju zamašnjak naprijed u prosjeku imaju i nešto duži korak ili gaz od onih orbitreka koji imaju zamašnjak odostraga..

8. Dodatne opcije (nosač bidona, smartphonea ili tableta)

Mnogi noviji modeli orbitreka sadrže nosače za bidon, smarthphone ili tablet. Automatski vam se otvara opcija za gledanje multimedijskog sadržaja po želji i slušanje omiljene glazbe.

Obratite pozornost i na taj dio iz razloga jer će vam vježbanje biti zabavnije, te samim time će frekvencija treninga biti veća i s većom željom ćete trenirati te sprava neće završiti kao vješalica za robu.

orbitrek

Svakako je orbitrek jedna od nužnih i nezaobilaznih sprava u funkcionalnom treningu i preporuča se osobama koje rade na poslovima gdje uglavnom sjede. Orbitrek nudi mogućnost da u jednom treningu, na samo jednoj spravi odradite trening donjeg i gornjeg dijela tijela.

Kontinuiranim opterećenjem i tempom unaprijedit ćete svoju aerobnu sposobnost te poboljšati cirkulaciju i osnažiti srčani i krvožilni sustav. Intenzivnim i varijabilnim načinom rada povećavate anaerobnu i mišićnu izdržljivost te dovodite svoju kondiciju na viši nivo.

Orbitrek ili eliptični trenažer možete kupiti u Fitness.com.hr webshopu. 

Objavljeno 26.07.2019.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!