Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Danski hit: Sense dijeta – „najjednostavnija dijeta na svijetu“

Image

„Preuzmite svoju prehranu u svoje ruke i izgubite 20 kilograma viška“, zvuči kao neki jeftin marketinški hit, ali zapravo – iza njega se krije tajna jedne od prilično uspješnih načina prehrane za gubljenje viška kilograma – skandinavske Sense dijete. Naime, autorica ove dijete Suzy Wengel, porcije je osmislila po veličini ljudske šake!

Nakon što se i sama godinama borila s viškom kilograma, Wengel se odlučila uhvatiti u koštac sa svim negativnim emocijama i stanjem koje prati višak kilograma: od srama i gađenja, do lošeg zdravstvenog stanja. Osmislila je „strukturirani obrazac planiranja obroka“ koji se sastoji od 3 obroka na dan, a koji se sastoje od povrća, proteina, ugljikohidrata i malo masti, a sve porcije su određivane – šakom!

hrana

Ovo su pravila danske Sense dijete:

  • Jedite 3 obroka na dan
  • Između pojedinog obroka mora biti 5-6 sati i nema međuobroka. Ovoga plana se treba držati barem 14 prvih dana, bez dana pauze.
  • Šakom  određujte količinu hrane koju ćete pojesti
  • Šakom se određuje količina hrane prije same konzumacije. Dakle, količina se odnosi na već termički pripremljenu hranu.
  • Hrana se iz jednog obroka može prebaciti u drugi, ali se mora zadržavati ukupna dnevna količina.

sense

4 šake namirnica po obroku

Po obroku se može imati do 4 šake različitih namirnica

Wengel ovo naziva „kutijom za obrok“, i dijeli ih ovako:

  • 1-2 šake povrća
  • 1 šaka proteina, kao što je piletina, losos ili jaja
  • 1 šaka ugljikohidrata, kao što su tjestenina, krumpir, riža ili voće
  • 3 žlice masti, kao što su maslinovo ulje, maslac ili ghee ili avokado, masline i sl
  • Ova prehrana omogućava do 300 ml mlijeka, svaki dan. Umjesto mlijeka, mogu se jesti mliječni proizvodi.

Budite razumni

Jasno nam je da među vama postoje oni koji će napraviti sve da u šaku stane što više hrane, zar ne? ?? Budite razumni i nemojte varati sami sebe. Uostalom, ako nakon početka provedbe ove dijete krenete gubiti kilograme, znate da je vaša mjera dobra, a ako kilogrami ne padaju – vaša „šaka“ je malo prevelika.

sense

Slatkiši, alkohol i slatki napitci su „za zadovoljstvo“

Ako ćete prilagoditi kalorijski unos u tome danu tako da uspijete pojesti nešto od slastica, nagradite se jednom u tjedan dana nečim iz ove kategorije, a čega ste se baš jako zaželjeli. Ako uz ručak želite popiti čašu vina, iz toga obroka izbacite ugljikohidrate. Ako želite pojesti kolač, pola redovnog obroka izbacite.

Uvijek vodite računa o sva tri obroka u danu

Ako znate da ćete za večeru otići u restoran i nećete moći mjeriti porciju, prethodne obroke pojedite nešto manje, kako biste održali ravnotežu.

Na ovaj način ćete vrlo jednostavno u svakom obroku pojesti približno jednaku količinu kalorija, bez potrebe da bilo što važete ili računate kalorije. Na ovaj način, žene će prosječno pojesti 1200-1800 kalorija, a muškarci 1600-2200, čime će većina ljudi ući u kalorijski deficit.

Wengel uz ove preporuke vezane uz prehranu, savjetuje i svakodnevno 30 minuta treninga, za održavanje zdravlja i pomoć u regulaciji tjelesne težine.

Objavljeno 16.01.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!