Velika proljetna rasprodaja: iskoristi super popuste na više od 100 proizvoda!

Rezultati studije: Bez regulacije tjelesne težine, ni fizička aktivnost nema značajnijih utjecaja na zdravlje vježbača

Image

Nemamo dobru vijest. Naime, novo istraživanje je došlo do jednog lošeg zaključka: štetno djelovanje koje pretilost ima na vaše zdravlje ne može se umanjiti ili poništiti vježbanjem! „Pretilosti  zdravlje nikako ne mogu biti u istoj rečenici“, zaključuju znanstvenici.

Trening ne može i ne kompenzira negativno djelovanje koje prekomjerna težina ima na niz sustava u našem organizmu“, ističe Alejandro Lucia, jedan od autora studije.

Nalazi studije opovrgavaju mišljenje da fizički aktivan način života može u potpunosti negirati štetne učinke prekomjerne težine i pretilosti.

Lucia i njegovi suradnici su analizirali podatke preko 528.000 odraslih i radno sposobnih osoba prosječne starosti 42 godine od kojih je 70% bilo muškaraca, a 30% žena.

Među ispitanicima 42% je bilo normalne tjelesne težine, 41% ispitanika je imalo prekomjernu tjelesnu težinu, a 18% je bilo pretilo. Većina ispitanika (63,5%) je bila potpuno neaktivna, 12,3% ih je ponekad provodilo neku vrstu aktivnosti, a 24,2% je redovito vježbalo.

Oko 30% ispitanika imalo je povišen ukupni kolesterol, 15% ih je imalo visok krvni tlak, a 3% ih je imalo dijabetes.

pretila

Zdravlje i pretilost ne idu u istu rečenicu!

Bez obzira na razinu aktivnosti, pretile i osobe s prekomjernom tjelesnom težinom imale su povišen rizik od srčanih bolesti u usporedbi s onima koji su imali normalnu tjelesnu težinu.

U usporedbi s aktivnim osobama normalne tjelesne težine, aktivne pretile osobe su imale dvostruko veći rizik od povišene razine kolesterola, četiri puta veći rizik od dijabetesa i pet puta veći rizik od povišenog krvnog tlaka.

„Ne možete istovremeno biti i zdravi i pretili“, ističu autori ove studije.

No, istraživači nisu zanemarili važnost vježbanja. Prema svim nalazima, bilo koja tjelesna aktivnost povezana je s manjim rizikom od dijabetesa, povišenog krvnog tlaka ili visokog kolesterola. A rizik od dijabetesa i visokog krvnog tlaka padao je kako su tjelesne aktivnosti rasle.

„Prethodno rečeno nam ukazuje da svi, bez obzira na tjelesnu težinu, moraju biti fizički aktivni kako bi barem donekle doprinijeli svojem zdravlju, ali uz regulaciju tjelesne težine".

„Što više vježbate, to je bolje. Stoga, ako u danu hodate 30 minuta, to je svakako bolje nego da hodate samo 15 minuta.“, naglašavaju autori studije koji navode da je jednako važno boriti se i protiv pretilosti i protiv neaktivnosti. „Gubitak prekomjerne tjelesne težine trebao bi biti prioritet u borbi za zdravlje, a on se može dogoditi uz primjerenu prehranu, ali i redovnu tjelesnu aktivnost“, zaključuju autori studije.

pretila

Reference:

Valenzuela PL, Santos-Lozano A, Barrán AT, et al. Joint association of physical activity and body mass index with cardiovascular risk: a nationwide population-based cross-sectional study. Eur J Prev Cardiol. 2021.

Objavljeno 29.01.2021.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!