Akcija: do 30% popusta na najpopularnije kardio fitness sprave

PMS i zadržavanje vode

Kao da nije dovoljno što već ionako imamo više masnog tkiva nego muškarci,velike bokove ( bar ja:P) i sporiji metabolizam, onda nam je priroda još podarila i PMS:)

Tjedan ili dva prije menstruacije stanete na vagu i onda ugledate kako broj pokazuje 2 kg više. Grudi su vam napuhnute i bolne na dodir, prstenje neće na ruku, trbuh je ogroman, a odjeća uža. Neke žene se osim toga znaju i žaliti na bolove u leđima, konstipaciju, promjene raspoloženja, umor i glavobolju.

Sve ovo su simptomi predmenstrualnog sindroma koji pogađa većinu žena. Mislim da mnoge žene smatraju dobitak kilograma i zadržavanje vode najiritantnijim od svih predmenstrualnih simptoma jer utječe na naš izgled i samopouzdanje tijekom tih dana.

Vrlo je česta zabluda da se zadržavanje vode tijekom PMS-a može riješiti uzimanjem diuretika. Međutim, diuretici iz tijela odnose dragocjene minerale zajedno sa eliminacijom vode, a i uzimanje diuretika kao lijek za PMS ne tretira hormonalnu neravnotežu koja se nalazi ispod svega toga i uzrokuje PMS.

Napuhnutost se odnosi na zadržavanje plinova u trbuhu i crijevima. Hrana koja najčešće izaziva napuhnutost su grah, brokule, kelj. Da biste smanjili napuhnutost, jedite što polakše i privremeno smanjite unos hrane s visokim postotkom vlakana.

Zadržavanje vode može biti i posljedica trudnoće ili prehrambenih navika.

Kako smanjiti efekt zadržavanja vode?

  • Manje soli tijekom dana
  • Jedite puno voća i povrća, posebno češnjak, luk i šparoge jer su oni prirodni diuretici te hranu bogatu vitaminom B koji pomaže kod ravnoteže hormona i reducira stres ( ječam, avokado,jaja,bobičasto voće)
  • MayoClinic preporuča unos 1200mg kalcija da bi se ublažili simptomi PMS-a i zadržavanje vode jer metabolizam kalcija se mijenja tijekom menstrualnog ciklusa
  • Napravite oblog za oteknuta mjesta (poput gležnjeva,nogu,ruku) tako što ćete namočiti krpu u ohlađeni čaj od stolisnika i držati 5-10 min na tom mjestu
  • Stavite jastuk pod noge dok ležite da biste potaknuli cirkulaciju i pomogli tijelu da apsorbira zadržanu tekućinu
  • Uzmite 200-400 mg magnezija za smanjenje zadržavanja tekućine ( meni osobno magnezij izvrsno pomaže)
  • Povećanje razine serotonina pomaže otjerati depresivno raspoloženje i prejedanje prije menstruacije. Učinite to konzumiranjem hrane sa 30-35g škrobnih ili slatkih ugljikohidrata, s do 2g proteina i masti (zobena kaša sa smeđim šećerom, kokice, jogurt s voćem)

I evo jedan vikend plan prehrane  iz časopisa Woman's Health za rješavanje simptoma PMS-a:

DORUČAK: ricotta,bobičasto voće i sok od naranče (prirodni) ili zobena kaša s nemasnim mlijekom i kriškom integralnog tosta

RUČAK: salata od špinata i lososa i čaša nemasnog jogurta ili tunjevina sa 2 kriške integralnog tosta i malo dinje

SNACK: kokice bez maslaca, muffin od integralnog brašna sa žličicom meda i nemasnim jogurtom, integralni krekeri sa posnim sirom

VEČERA: tjestenina sa češnjakom, gljivama i umakom od rajčice ili riba, malo smeđe riže, brokula kuhana na pari i borovnice

 

 

Objavljeno 23.09.2012.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji5komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji5komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija