Jutarnje razgibavanje - navika za uspješniji dan (video)

Image

Odgađate li alarm nekoliko puta prije nego što se ustanete iz kreveta? Teško vam se razbuditi? Mislite da niste jutarnji tip?

Jutarnji rituali kao što su ispijanje kave, prelistavanje dnevnih novina, gledanje TV-a ustvari su samo navika. Preskakanje rituala i ometanje za vrijeme istih može biti stresno. Zbog toga se cijeli dan možete  osjećate loše i imati osjećaj da vam nešto fali.

Navike su vrlo važna stvar u našim životima. One nas usmjeravaju i čine ono što jesmo. Drže nas u sigurnoj zoni gdje se osjećamo ugodno i vjerujemo da sve ide po svom planu baš onako kako smo zamislili.

Proučavajući navike znanstvenici su došli do interesantnih zaključaka. Novonastale situacije veliki su stres za mozak. Kako bi se smanjio stres i količinu podataka koje mora analizirati i obraditi, slične situacije koje se ponavljaju iz dana u dan mozak svrstava u kategorije prema kojima stvara obrasce ponašanja, tj navike. Stvaranjem navike mozak zbog poznatog sadržaja više ne mora ponovno obrađivati dodatne informacije, a njegova aktivnost se drastično smanjuje.

Jutarnja navika vježbanja

Smanjena živčana aktivnost stvara osjećaj ugode i sigurnosti te je ujedno i razlog zbog kojega smo toliko ovisni o navikama. Bez navika ne bismo mogli funkcionirati, a količina informacija kojom bismo opterećivali mozak dovela bi do brzog umaranja i prevelikog stresa.

Iako su vrlo važne za naše funkcioniranje, s vremenom je potrebno navike koje su zastarjele i koje više nemaju svrhu ili su samo preuzeti obrasci ponašanja zamijeniti s navikama koje nam pomažu u ovom trenutku našeg života da ostvarimo postavljene ciljeve.

Ispijanje jutarnje kave dok čitate dnevne novine, surfate webom ili gledate TV zapravo vam uopće ne pomažu da taj dan budete produktivni, energični i zadovoljni.

Stvaranje navike jutarnjeg vježbanja pokrenut će vaše tijelo i omogućiti da budete aktivni i produktivni cijeli dan.

Dokazano je da samo 5 minuta jutarnje vježbe može ubrzati metabolizam, popraviti raspoloženje i osigurati da zadovoljni napuštate vaš dom osjećajući se sretno i energično.

Kratkim treningom kojeg smo vam pripremili razgibajte se dok još ležite u krevetu.

Trening je inspiriran našim prijateljima iz životinjskog svijeta koji odmah nakon što se probude, protegnu i razgibaju svaki zglob od glave do repa.

Video demonstracija treninga:

1. vježba

razgibavanje

Iz ležanja na boku opružite jednu ruku i lezite na leđa. Polukružnim pokretom iznad glave, ruku vraćate u početnu poziciju. Prilikom izvedbe pokreta zamislite da polukružnica koju opisujete mora biti što veća kako biste se što bolje istegnuli. Istu kretnju ponovite 10 puta u svaku stranu.

2. vježba

razgibavanje

Lezite na leđa i savijte noge u koljenom zglobu. Okrenite koljena u jednu stranu kao što je prikazano na prvoj slici. Polukružnim pokretom podignite trup do sjeda. Zadržite poziciju prikazanu na drugoj slici nekoliko trenutaka, a zatim ponovno lezite na leđa i ponovite vježbu u drugu stranu. Vježbu ponovite 10 puta.

3. vježba

Lezite na leđa i pogrčite jednu nogu. Ruke su opružene u visini ramena. Okrenite se na bok i kružnim pokretom opruženu nogu dovedite do suprotne ruke. Uhvatite se za stopalo i probajte što više istegnuti nogu. Istegnite se nekoliko trenutaka i vratite u početnu poziciju. Zamijenite noge i ponovite vježbu u drugu stranu. Vježba se ponavlja 10 puta.

4. vježba

razgibavanje

Iz početne pozicije koja je prikazana na prvoj slici kružnim pokretom opružate tijelo. Pokret mora biti spor s ciljem da što više protegnete kralješnicu. Iz pozicije za sklek, spustite kukove na tlo i pogrčite noge. U završnoj poziciji koja je prikazana na drugoj slici pokušajte spojiti lopatice, a rukama se gurnite od poda. Podižući kukove vraćate se u početnu poziciju. Vježbu ponovite 10 puta.

5. vježba

razgibavanje

Zadnju vježbu počinjete tako da se oslonite na jednu ruku dok je druga ruka visoko podignuta. Opruženom rukom dohvatite suprotnu petu i istegnite se nekoliko trenutaka. Vježba se prvo radi jednom rukom, a nakon što ste napravili 10 ponavljanja vježbu ponovite i s drugom.

Sve vježbe ponovite dva do tri puta za što će vam biti potrebno oko 5 minuta. Smatramo da 5 minuta nije puno, a vaše tijelo će se puno bolje osjećati.

Objavljeno 29.03.2016.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Dojam sadržaja
18
0
Podijeli s prijateljima!