Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

Kako odabrati dobru podlogu za jogu (ili pilates)?

joga

Prije par mjeseci sam se, nakon dugo priprema, odlučila krenuti na satove joge. Uz svoje klasične "teretanske" treninge snage, joga je pravi ekstremni sport kojim sam se odlučila baviti jedanput tjedno, kao dopuna svojem primarnom sportu.

Moja joga učiteljica Biljana Dorotić Đolić je bila sve što od učitelja želite kada se prvi put pojavite na nekom satu: strpljiva, uporna, nježna, ali i odlučna da me "zaljubi u jogu".

No, ljubav prema jogi unatoč mojoj klasičnoj "bilderskoj ukočenosti" nije ono o čemu sam odlučila pisati. Danas pišem o nečemu što je meni isprva se činilo potpuno nevažnim, ali sam vrlo brzo shvatila da je to za jogije: najvažnija sporedna jogi stvar na svijetu!

Joga mat ili - podloga za jogu!

Da, dobro ste pročitali. Za osobe koje prakticiraju jogu, mat je pravo malo božanstvo. O njemu se razgovara, njega se pomno traži, odabire, čuva kao oko u glavi...

Dakle, u čemu je stvar?

Podloga za jogu nije samo obična prostirka koja vas čuva od hladnog poda, ona je istovremeno zaštita za vaše zglobove, ali i "jastuk" za laktove i koljena u prijelazima iz asane u asanu.

Osim toga, podloga je i vaš osobni prostor, a ako joga poze izvodite pravilno, niti u jednom trenu nećete napustiti prostor vaše podloge. Joga mat je vaš privatni prostor u kojem se sami posvećujete svojem tijelu i duhu, u skladu s načelima ove drevne vještine.

Kako odabrati dobar joga mat?

Na tržištu imate za kupiti podloge svakakvih materijala, od onih od PVC-a, do onih od polivinil klorida koji osiguravaju neklizanje. No, ako ste ekološki osviješteni birajte materijale poput gume koja se može reciklirati i novih vrsta pamuka, a čak i bambusa.

Preporučljiva debljina joga mata je oko 3 mm, što je dovoljno da pruži vježbaču sigurnost, a opet zadrži osjećaj dodira s tlom. No, podloge debljina 2 pa do 6 milimetra će poslužiti svrsi.

Uobičajena duljina podloge za jogu je 170 cm, no ima i onih posebno napravljenih za više vježbače. Stoga, odabirite duljinu prema vlastitoj visini.

No, način na koji podloga "drži" tlo je ipak najvažnije kod odabira podloge za jogu. Ono što nikako ne želite jest da se podloga skliže i odvaja od poda te da se bora pod vašim pokretima. Neke podloge imaju nabore s jedne strane kako bi se dodatno osiguralo prianjanje za tlo i izbjeglo sklizanje. Na neke, dvoslojne, na donju stranu se stavlja protuklizni materijal koji čvrsto prianja o tlo.

Kod kupnje podloge za jogu radije izdvojite malo veći iznos i kupite kvalitetnu podlogu koja će vam tijekom sata davati sigurnost i potpunu usmjerenost na vježbanje. Vjerujte nema gorega od loše podloge koja se kliže, savija i odvaja od poda dok pokušavate izvesti neku od ne baš najjednostavnijih asana.

Ponudu podloga za vježbanje pogledajte OVDJE.

p.s. Na slici nisam ja jer nemam nijednu sliku sa svojih satova joge pa sam je posudila od prijateljice Sanje, iskusne vježbačice joge. 

 

Objavljeno 20.04.2016.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija