Pripremite povrće na roštilju
Prehrana

Pripremite povrće na roštilju

Kao što smo već pisali, hrana pripremljena na roštilju je ukusna i zdrava. Na spomen roštilja većina pomisli na pljeskavice, ćevapčiće, ražnjiće, vješalice, ali na roštilju se sasvim lijepo može pripremati i povrće. Imat će dobar, intenzivan ukus, bit će niskokalorično, a potrebno je maksimalno deset minuta da ga pripremite.

U nedostatku roštilja istu funkciju može obaviti i gril tava. Prije pripreme, povrće premažite maslinovim uljem, najbolje četkicom kako biste sve dohvatili. Gril uključite na srednju temperaturu, a nakon što ste ispekli povrće, garnirajte ga sjeckanim bosiljkom, peršinom, origanom ili ružmarinom. Evo kako da pripremite pojedine vrste povrća.

Paradajz: izuzetno brzo se sprema. Presjecite ga na pola i svaku polovicu pecite tri minute. Jedan od najvažnijih sastojaka paradajza je likopen (posebno bitan za muškarce, jer održava prostatu zdravom), a likopen posve dobro podnosi termičku obradu – zadržat će se i nakon pečenja.

Paprika: možete peći polovice paprika sa svake strane po pet minuta ili, ako vam se više sviđa, da veće komade stavite na žicu za ražnjiće i da pečete sa svake strane tri do pet minuta. Paprike imaju dosta vitamina C. Mada vitamin C ne trpi termičku obradu, poslije ovako kratkog pečenja izvjesna količina će se ipak zadržati.

Gljive: nisu baš povrće, ali liče na njega i pripremljene na roštilju imaju odličan okus. Odsjecite im stabljiku i stavite klobuk direktno na gril, pa pecite pet minuta sa svake strane. Gljive spadaju u niskokaloričnu hranu, a imaju dosta vitamina B i proteina.

Šparoge: pojedinačne štapiće šparoge zamotajte u list probušene folije, i tako pecite pet minuta. Odmotajte foliju i pecite još pet minuta. Šparoga sadrži folnu kiselinu, neophodnu za pravilan rad živčanog sustava i pravilan razvoj fetusa.

Tikvice: prepolovite ih i svaku polovicu pecite s obje strane tri minute. Možete staviti veće komade na žicu za ražnjiće i peći svaku stranu po četiri minute. Tikvice sadrže dosta kalija.

Patlidžan: i patlidžan se siječe na polovice i svaka se polovica peče s obje strane po pet minuta. Ima izuzetno malo kalorija (25 u 100 grama), a visok sadržaj biljnih vlakana, pa vam olakšava probavu i pročišćava organizam. Samo ne pretjerujte s količinom patlidžana - ne želite da vam se organizam baš toliko, ovaj, temeljito čisti.

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Vodič kroz zdravo ljetno roštiljanje! x 6
    Uz par zdravih zamjena, malih poboljšanja u tehnici i nekoliko sigurnosnih savjeta uživat ćete u zdravom i ukusnom ljetnom roštilju. Pogledajte naše savjete!
  • Jedite voće i povrće tijekom dana ! x 1
    Da je voće i povrće pravi eliksir za zdravlje, nije novost, no samo ga rijetki redovito konzumiraju. Nutricionisti preporučuju 40 dag na dan, raspodijeljeno u pet obroka. Predlažemo vam nekoliko malih...
  • Cink - još jedan od važnih minerala x 8
    U tijelu odrasla čovjeka nalazi se oko dva kilograma metala, od čega se oko 2,5 grama odnosi na cink. Cink se nalazi u svim organima te u crvenim i bijelim krvnim stanicama, a visoke koncentracije pri...
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 10.11.2006
Piše: