5.8.2017. Makrobiotika - što je, kako se provodi u praksi i 3 recepta po načelima makrobiotičke prehrane
Zorana Jagodić
Glavni principi makrobiotičke prehrane su smanjenje namirnica životinjskog porijekla, konzumacija lokalno uzgojenih sezonskih namirnica, i umjerena veličina i broj obroka.
Nutricionizam
25.7.2017. Hladno prešanje - pripremite sok punog okusa i očuvane nutritivne vrijednosti!
Sponzorirani članak
Dobar sokovnik garancija je dobrog cijeđenog soka i kod sokovnika vrijedi ono pravilo – što je sokovnik bolji, to je i vaš napitak bolji!
Nutricionizam
18.7.2017. Studija: Ispijanje kave smanjuje rizik od smrti od bilo kojeg uzroka!
Zorana Jagodić
Međunarodna agencija za istraživanje karcinoma (IARC) i Londonski kraljevski koledž proveli su opsežnu studiju u kojoj je sudjelovalo preko pola milijuna ljudi iz preko 10 europskih zemalja, a u kojoj se proučavao utjecaj ispijanja kave na rizik od smrtnosti.
Nutricionizam
15.7.2017. Luk, češnjak i poriluk: koje su zdravstvene prednosti konzumacije ovog povrća?
Zorana Jagodić
Luk, češnjak i poriluk spadaju u istu porodicu biljaka (Allium), a sadrže i niz istih sastojaka prema kojima ih se svrstava u biljke s izrazito pozitivnim utjecajem na zdravlje ljudi.
Nutricionizam
10.7.2017. Neuronutricionizam: kako hranom kontrolirati psiho-fizičko zdravlje?
Zorana Jagodić
Recentne studije o nutritivnim mehanizmima i njihovom utjecaju na mozak pokazuju da su ovi mehanizmi uključeni u svaki segment neurološkog funkcioniranja, uključujući varijacije u neurogenezi, neurotrofnim faktorima, živčanim putanjama i neuroplastičnosti.
Nutricionizam
5.7.2017. Odgovor na hajku: Hrvatski nutricionisti jednoglasni - Kokosovo ulje ne treba izbjegavati!
Zorana Jagodić
Posljednjih tjedana jedna je vrlo popularna namirnica ponovo dospjela u žižu interesa, ali ovaj put nakon objavljene preporuke da je – treba izbjegavati! Radi se o kokosovom ulju.
Nutricionizam
2.7.2017. Anti-aging prehrana: Kako hranom postići dugovječnost?
Katarina Župančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Restrikcijom kalorijskog unosa, ali s paralelnim održavanjem visokog unosa hranjivih tvari (da bi se izbjegla malnutricija) se pokazala kao efektivna metoda u prevenciji bolesti povezanih sa starenjem.
Nutricionizam
24.6.2017. Problem miješanja masti i ugljikohidrata u istom obroku – mit ili istina
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Često se preporuča izbjegavanje obroka koji sadrže masti i ugljikohidrate. Kombiniranje masti s bjelančevinama je ok, isto tako i ugljikohidrata s bjelančevinama.
Nutricionizam
18.6.2017. Tablica prehrambenih vrijednosti najpoznatijih umaka
Zorana Jagodić
U donjoj tablici pronađite energetsku vrijednost (kalorije) i nutritivne informacije (udio ugljikohidrata, bjelančevina i masti) o najpoznatijim umacima dostupnim na našem tržištu.
Nutricionizam
5.6.2017. 16 razloga zašto započeti dan toplom limunadom
Zorana Jagodić
Kojeg voća se prvog sjetite kad pomislite na vitamin C? Sigurno je većina od vas pomislila na - limun. Ostatak je odabrao slađu varijantu, naranču. I upravo je limun voće koje će vam se prvo naći pri ruci kad osjetite prehladu, gripu i druge poteškoće s sinusima i dišnim putevima. Što učiniti s limu...
Nutricionizam
28.5.2017. Jogurt: 10 zdravih činjenica
Ivana Ajduković
S pravim omjerom proteina i ugljikohidrata jogurt je, posebice visokoproteinska grčka verzija, odličan izbor nakon tjelovježbe. Prema riječima Keri Gans, njujorške nutricionistice "savršeno vrijeme za jogurt je unutar 60 min nakon tjelovježbe".
Nutricionizam
23.5.2017. Tempiranje makronutrijenata kod treninga snage
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Za postizanje ciljeva je pravilna prehrana jednako bitna kao i kvalitetan trening. Prehranu čini količina hrane, izbor namirnica i tempiranje pojedinih makronutrijenata.
Nutricionizam