Ostati motiviran

Kažu da je lakše dobiti novog kupca nego zadržati ga .. slično je i s motivacijom. Lako se u početku nabrijati, pa ideš redovito na treninge, paziš na prehranu ... u početku se vide i znatni rezultati u snazi, gubitku težine, mišićima koji hrane tu motivaciju ...

No, onda se situacija počinje mijenjati .. napredovanje je sve sporije, prođe tjedan dana, a vaga se ne miče, treninge odrađuješ preko volje. Počneš tražiti izgovor za jedan trening, pa za drugi, za treći ... Hrana .. "ma neće me ubiti ovi ćevapi, pa što ako sam jučer pojeo pizzu, sutra ću paziti što jedem". Dođe sutra "ma evo još, danas .. od sutra ću", i tako dalje i dalje ... I sam sam bio u tim fazama, vjerujem da nisam jedini ..

Neki psiholozi bi rekli da treba razviti intrinzičnu motivaciju umjesto ekstrinzične, motivaciju koja proizlazi iz samog uživanja u aktivnosti, za razliku od uživanja u posljedicama te aktivnosti. Nisam siguran da je to tako jednostavno i teško je odvojiti te dvije vrste motiva. Koliko da ja intrinzično uzivam u kretanju, činjenica da se rezultati ne vide, da ne osjećam napredak mora negativno utjecati i na moju intrinzičnu motivaciju.

Netko možda misli da se to njemu ne može dogoditi .. hm, mnogi su se zakleli na ljubav do groba .. kad su upoznali nju/njega, pomislili, "to je to, on/a i niti jedan-na drugi-ga" ... a za godinu dana od ljubavi niti LJ. Ovdje je isto tako .. odnos koji se ne gradi, ne radi na njemu, može lako nestati.

Dakle, što kad se nađemo pred zidom? Kad ne ide kako smo zamislili? Evo nekih mojih ideja i mehanizama (neke i sam koristim).

1. Dan, dva, tjedan stagnacije je normalna star. Možda ste imali naporan tjedan na poslu, radili preko noći. Meni se događa da radim preko noći po dva - tri puta tjedno. Tada sam na treningu katastrofa ... ali i svjestan da će biti bolje. Kad se naspavam na idućem treningu se dam dvostruko i osjećam bolje.

2. Pomislite samo koliko ste do sada vremena, truda i novca dali ... zar ćete baciti sve to.

3. Bolje je i zauvijek ostati ovakav i trenirati, nego prestati i vratiti se na staro. Bolje je imati 100 kg, nego 120kg, zar ne?

4. Znate onaj osjećaj poslije treninga, kad se osjećate kao ptičica .. zar on sam, bez obzira na rezultate ne vrijedi sata dobrog treninga

5. A znate ono kad se osjećate kao "prljavo" jer niste trenirali tri dana .. pa "očistite" se treningom

6. Natjerajte se otići u dvoranu .. i sama atosfera vas možda povuče, taj miris znoja, zvuk lupanja u vreću, zveket utega ...

7. Bolje "uzaludno" trenirati nego se nažderati masne svinjetine

8. Promijenite nešto.. osvježite trening drugim vježbama, promijenite vrijeme treninga, umjesto u teretanu, planinarite, vozite bicikl, hodajte, plivajte. Mislim da je najgora stvar uzeti pauzu od aktivnosti općenito  ... "moram napraviti pauzu .. i prođe tjedan, pa drugi .. i nikad se ne vratite". Porazgovarajte s trenerom, instruktorom .. . bolje na tjedan dana promijeniti plan treninga nego prekinuti trening uopće.

9. Možda stvarno previše trenirate, pa je to razlog zasićenja i demotiviranosti.

10. Nađite nekoga tko će vas dodatno motivirati. Prijatelj, cura, dečko mogu vam biti dobar support. Čak i ne moraju nužno trenirati ... Trenirati zajedno s curom/dečkom ili najboljim prijateljem, može biti dvosjekli mač. Ako ona-ona prestane trenirati, pazite da i vas ne povuče sa sobom. I nemojte ga/ju previše nagovarati na treniranje. Ako vidite da je u tome samo zbog vas i da ne uživa u tome, nije dobro ..

11. Surfajte po ovakvim web-stranicama, listajte fitness časopise, razgovarajte s ljudima koji se bave sportom ... možda dobijete volju za treningom.

12. [OSTALE TOČKE NEKA SVATKO SAM NADOPUNI ZA SEBE]

Objavljeno 07.09.2012.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija