Klikni i iskoristi do 30% popusta na fitness kardio sprave

Dekstroza? Da ili ne? Koliko?

Što je to dekstroza?

Dekstroza (glukoza) je jednostavan i brzo probavljiv ugljikohidrat s visokim GI (glikemijskim indeksom). Glikemijski indeks je zapravo mjerna jedinica kojom brzinom ugljikohidrati ulaze u krvotok. Što veci glikemijski indeks, to se brže apsorbiraju ugljikohidrati.

"Idem u teretanu i svi stavljaju u svoje proteine dekstrozu, zašto i moram li i ja?"

Dekstrozu koriste sportaši (narocito u fitness industriji) kako bi "isprovocirali" lucenje inzulina (koji je inace najanabolicniji hormon u tijelu) i nadomjestili glikogen u mišicnim stanicama koji se gubi prilikom fizicke aktivnosti. Buduci da dekstroza ima izrazito visok GI, osim što "vodi" glukozu do mišicnih stanica, jednako tako povlaci i proteine, aminokiseline i ostale esencijalne nutrijente kao npr. kreatin i glutamin stoga je izrazito dobro koristiti je u kombinaciji sa navedenim suplementima. :)

Koliko dekstroze uzeti?

Dekstrozu primarno koriste sportaši koji žele povecati mišicnu masu i težinu. Za sve vas kojima je ovo cilj, onda toplo preporucam ubacivanje dekstroze u vaš shake nakon treninga.
Primarni razlog unošenja dekstroze je taj kako bismo isprovocirali "inzulinski šiljak". Optimalna kolicina dekstroze potrebna u tom slucaju je izmedu 60-75 g.

Kombinacija whey protein + BCAA + dekstroza je izvrsna kombinacija direktno iza treninga jer ovime cemo "lansirati" direktno u mišicnu stanicu sve nutrijente i osigurati nastajanje anabolicnog okruženja.

Što je s nama kojima nije cilj povecanje mišicne mase?

Ako vam i nije primarni cilj povecanje mišicne mase i težine ipak cete imati koristi od uzimanja dekstroze. Sportaši koji se bave sportovima izdržljivosti takoder ce moci dobro ukombinirati dekstrozu u svoj plan.

U sportovima izdržljivosti bitno je imati dobru energetsku podlogu kako biste odradili vaš trening/trku itd. Unos dekstroze u vašem slucaju bi bio izmedu 30-50 g dekstroze ALI rasporedeno tokom i nakon treninga.

Time cemo minimalizirati nastajanje inzulinskog šiljka prenaglo, a tijelo ce imati brzo dostupan izvor energije.

Zakljucak

Jeftin pomagac u našoj borbi za povecanjem mišicne mase ili dobar izvor energije za one kojima je to potrebno. Kako god okrenuli, dekstroza ima svoju primjenu na oba polja. Ako je nekome maltodextrin/waxy maize itd. preveliki izdatak, svakako toplo preporucam. :)

Objavljeno 14.05.2015.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji1komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji1komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija