Vježbaj kod kuće - pogledaj fitness opremu za kućni trening!

BCAA ili obične aminokiseline?

U današnje vrijeme postoji "more" suplemenata koja generalna populacija koristi od kojih su najpopularniji whey protein, kreatin, glutamin, L-karnitin itd. Primijetio sam da puno ljudi zapravo nikada ne spominje "aminokiseline" kao top 3 suplementa koje koriste.

Mislim da je to nepravedno prema ovim itekako korisnim "saveznicima" kod dobivanja mišicne mase ili redukciji iste.

Svi proteini su sastavljeni od aminokiselina. Kada pojedete neki obrok koji u sebi sadrži proteine, oni se razgraduju u želucu i crijevima na kratkolancane aminokiseline koje su dovoljno "male" da idu direktno u krvotok. Aminokiseline imaju dosta važnih zadataka u tijelu, od kreiranja
i popravka oštecenog tkiva do osiguravanja normalne funkcije mozga.

Što su zapravo esencijalne aminokiseline?
To su one aminokiseline koje tijelo ne može samo stvoriti i potrebno ih je unositi iz hrane. Protein se razgraduje na 20 aminokiselina. Od 20 aminokiselina, 8 ih je esencijalnih: histidin, izoleucin, leucin, lizin, metionin, fenilalanin, triptofan, valin.

Naše tijelo može proizvesti ne-esencijalne aminokiseline samo, iz vitamina ili ostalih aminokiselina. Iako ne-esencijalne zvuci kao da nam uopce potrebne, to je zapravo netocno.

One su itekako potrebne za pravilno funkcioniranje našeg metabolizma i neke "ne-esencijalne" aminokiseline, kao npr. glutamin su zapravo vrlo bitne ako imamo neku ozljedu ili bolest.

Spomenuli smo 8 esencijalnih aminokiselina, od koji 3 cine BCAA (branched-chain amino acids ili aminokiseline razgranatog lanca). To su leucin, izoleucini valin. Ove aminokiseline se nalaze zasebno npr. u whey proteinu i u pravilu na mjericu whey-a sadrži nekih 5 g BCAA ali postoje naravno i kao zaseban suplement.

BCAA rade puno cool stvari za nas :)
S fiziološkog stajališta nas aktivnih pojedinaca, BCAA su nam zanimljive i privlacne jer:sprecavaju razgradnju mišicnog tkiva tijekom treninga, poboljšavaju opcu sintezu proteina, poboljšavaju sintezu proteina u samom mišicu, smanjuju mišicni umor i ubrzavaju oporavak.

Ostalih 5 esencijalnih aminokiselina imaju druge uloge u našom organizmu i svakako su bitne, od normalne funkcije imunološkog sustava do pravilnog funkcioniranja mozga.

Postavlja se pitanje, koje unositi dodatno putem suplementacije?

Iako bi bilo idealno unositi oboje, što se tice samih prednosti za nas koji želimo napredovati u "sportskom" smislu, prevagnuo bih da uložite u BCAA.


Bez obzira jeste li bodybuilder ili biciklist, BCAA ce vam pomoci u ostvarivanju vaših ciljeva. Bodybuilderima ce povecati proteinsku sintezu i samim time povecati mogucnost povecanja mišicne mase. Biciklistu, s druge strane, ce ubrzati oporavak i pomoci ce indirektno postavljanju boljih rezultata itd. BCAA je svakako suplement koji zaslužuje više pozornosti u arsenalu sportaša, nego što trenutno ima.

Objavljeno 01.06.2015.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji0komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija