Ovo će vas šokirati...

Pozdrav Fitovci

Kao šta sam i najavio, u ovom blogu ću pisati o prehrani. Po naslovu možete zaključiti da se radi o nečem totalno revolucionarnom.

Potrudit ću se objasniti jedan sjajan način prehrane koji sam naravno kao i sve dosada o čemu sam pisao, isprobao na sebi, svojim prijateljima i klijentima. Isto tako i razloge zbog kojih mislim da bi ovako velika većina ljudi trebala jesti, bez obzira vježbali ili ne.

Prije nego što počnem moram naglasiti da je ova prehrana totalna suprotnost od svega što ste mislili(uključujući i mene) da je potrebno za dobar izgled i zdravlje. Isto tako ako nemate otvoren um, ne volite isprobavati nove stvari te vas samo zanima samo što više beskorisne mase onda vam se ovaj članak vjerovatno neće svidjeti. I ono šta je najbitnije; ova prehrana je način života, ne privremena dijeta. Ovako bi trebalo stalno jesti ukoliko su vam ciljevi ravan trbuh, puno energije i usporavanje starosti.

Moj prijatelj i kolega Aleksandar Miketa je u svom nedavnom blogu objasnio warrior diet. Knjigu sam pročitao prije dobrih 6-7 godina, ali nisam je doživio bitnom iz više razloga;

- po genetici sam većinom ektomorf i činilo mi se ludo jesti samo jedan veći obrok dnevno

- ta filozofija je bilo kontra svega šta sam učio i kako sam se tada hranio

- tada sam još uvijek trenirao prvenstveno radi izgleda(bb), a ne funkcije i sama pomisao da bi mogao izgubiti svoje teško zarađene mišiće mi je bila zastrašujuća :)

Zato sam, nakon šta sam pročitao knjigu, samo nastavio sa svojim načinom prehrane i treninga. Ali šta sam, zbog svog posla, više čitao i istraživao, sve više sam shvaćao važnost zdravog probavnog trakta. Ne samo sa zdravstvenog stajališta, već i vezano uz performanse i rezultate.

Iako većina ne voli pričati o tome, iznimno je važno imati dobru probavu. Pod time mislim svaki dan ići na wc. Svaki dan! Ne 2-3 puta tjedno. Razmislite malo logično; ako nemate redovitu stolicu, kako očekujete bilo kakve rezultate? Nije uzalud uzrečica; „zdravlje počinje u trbuhu(želudac i crijeva)“.

Svaki put kad čujem pitanje; kako da izgubim šlauf na trbuhu postavim kontra pitanje; koliko je redovita probava? Žene su tu veći problem od muškaraca, sa svojim stalnim dijetama i minimalnim unosom vode. Prekomjerna inflamacija probavnog trakta može ograničiti gubitak masti, mišićni rast i oporavak. A pošto warrior diet način prehrane se zasniva na dnevnoj detoksikaciji, znao sam da tu ima puno logike te sam se konačno prije dva mjeseca odlučio isprobati takav način prehrane.

Da vas ne zamaram sa znanošću sada, potrudit ću se na jednostavan način objasniti zašto i kako ovakav način prehrane funkcionira. Razmislite malo kad pojedete veći ručak, da li osjetite umor i počne vam se spavati? A sad razmislite kad ste gladni i kad ne stignete jesti, kako se osjećate? Da li imate puno energije i usredotočeni ste? I što je najbitnije da li vas ta glad prođe nakon 10-15 min ako ništa ne pojedete? E pa za sve te reakcije je zaslužan vaš autonomni živčani sustav. Simpatički sustav je zadužen za vašu „bježi ili se bori“ reakciju, dok je parasimpatički zadužen za smirivanje. Znači kada se najedete aktivirate parasimpatički sustav, a kad postite simpatički.

Pa koji od ta dva sustava bi onda htjeli aktivirati tokom dana, a koji tokom noći? Mislim da je odgovor logičan, osim ako ne zarađujete za život spavanjem preko dana :). Sad kad znate kako tijelo reagira na veliki obrok tokom dana, nadam se da vam je ova prehrana puno logičnija i jasnija.

Ključ ove prehrane je minimalno ili uopće ne jesti tokom dana. Jer ako jedete tokom dana i navečer pojedete svoj najveći obrok, udebljati ćete se začas. Ali ono što je mene najviše zanimalo je može li se ovakvom prehranom izgraditi mišiće ili barem održavati postojeće? Odgovor je da, samo treba napraviti neke preinake.

Iako ljudi uglavnom vežu ovakav način prehrane za gubitak masti, moguće je uz neke modifikacije održavati trenutnu mišićnu masu ili je čak i povećati. Znam da ste jako skeptični, i ja sam bio jako vjerujte mi. Ali ako ja kao ektomorf sa turbo brzim metabolizmom nisam izgubio na kilaži, već su mi mišići još tvrđi i izraženiji, onda se velika većina vas nema čega bojati. Svi smo mi različiti, naravno, ali baš zato što je sa znanstvene strane ovakav način prehrane idealan i što sam ga isprobao na više ljudi, mislim da će velika većina vas biti oduševljena sa rezultatima, šta god vam cilj bio.

Mislim da je svima jasno, ako nam je cilj mišićna masa, da moramo spriječiti njeno gubljenje. To znači da moramo omogućiti dovoljan unos proteina. Iako nisam neki pobornik suplemenata, kvalitetan whey protein je dosta bitan ukoliko nam je cilj održati ili izgraditi mišićnu masu. Uz to bilo bi idealno ako bi se mogao nabaviti multivitamin sa bazom biljaka, iako dosada nisam na takav naišao u Hr. Ako ne onda bolje nemojte ništa, jer ovi sintetički koje možete kupiti u ljekarnama i dućanima „zdrave  hrane“ više štete nego koriste. Naravno kvalitetno riblje ulje(omega 3) je kao i kod svih ostalih prehrana i ovdje jako bitno. Od minerala bi samo naveo kvalitetan magnezij u tekućem obliku ako je moguće. To je sve šta se tiče suplemenata.

Isto tako pošto nam je cilj mišićna masa ne možemo računati na samo jedan obrok dnevno svaki dan u tjednu. Zato se svaki drugi dan ubaci još jedan veći obrok, tako da u biti jedan dan „postimo“ 20 sati a drugi 16.

Pogledajmo sad kako to izgleda na papiru:

DAN 1(20 sati post, 4 sata hranjenje)

Večera: proteini/povrće/ugljikohidrati

Odmah nakon buđenja: zeleni čaj sa limunom

Između 10-11h ako ne trenirate: svježi sir ili bademi ili probiotik jogurt ili sok od voća i povrća(svježe cijeđeni)

Ako trenirate: whey 15gr, 15-20min prije treninga

30min nakon treninga: whey protein 30gr

Između 15-17h ako ne trenirate: slanutak ili bademi ili 2-3 cijela jaja ili sok od voća i povrća(svježe cijeđeni)

Ako trenirate: whey 15gr, 15-20min prije treninga

30min nakon treninga: whey protein 30gr

Večernji obrok(90min nakon shakea): jedite koliko god proteina, povrća i ugljikohidrata hoćete(iz kvalitetnih izvora naravno). Za desert možete voće.  Sada popijte i kapsule ribljeg ulja. Ako nakon obroka budete još gladni možete opet jesti, bitno da je u periodu od 4 sata. Znači ako ste počeli u 20h, možete do ponoći jesti.

Prije spavanja popijte magnezij.

 

DAN 2(16 sati post, 8 sati hranjenje)

Ručak: proteini/povrće/masti

Večera: proteini/povrće/ugljikohidrati

Odmah nakon buđenja: zeleni čaj sa limunom

Između 10-11h ako ne trenirate: svježi sir ili bademi ili probiotik jogurt ili bademi ili sok od voća i povrća(svježe cijeđeni)

Ako trenirate: whey 15gr, 15-20min prije treninga

30min nakon treninga: whey protein 30gr

Ručak: pojedite koliko god želite proteina, ugljikohidrata i masti(iz kvalitetnih izvora naravno)

Između 15-17h ako ne trenirate: slanutak ili bademi ili 2-3 cijela jaja ili sok od voća i povrća(svježe cijeđeni)

Ako trenirate: whey 15gr, 15-20min prije treninga

30min nakon treninga: whey protein 30gr

Večernji obrok(90min nakon shakea): jedite koliko god proteina, povrća i ugljikohidrata hoćete(iz kvalitetnih izvora naravno). Za desert možete voće.  Sada popijte i kapsule ribljeg ulja. Ako nakon obroka budete još gladni možete opet jesti, bitno da je u periodu od 4 sata. Znači ako ste počeli u 20:00h, možete do ponoći jesti.

Prije spavanja popijte magnezij.

 

Naravno, ovo su samo primjeri i ako trebate podesite sve prema svojem dnevnom  rasporedu, ali naveo sam varijante za jutarnji i popodnevni trening baš zato da ne bude nejasnoća.

Što se tiče whey proteina, jako je bitno da izaberete kvalitetan whey sa što bržom apsorpcijom. Pošto je tijelo u fazi čišćenja, shake mora biti što kvalitetniji inače samo ponovno ubacujete smeće u njega. Obično je pravilo koliko para toliko muzike J. Isto vrijedi za magnezij, multivitamin i riblje ulje naravno.

Idealni izvori proteina:

Divlja riba, organska piletina ili puretina, govedina(ograničite crveno meso na 2xtjedno), cijela jaja, sirovi sir i kvalitetan whey.

Idealni izvori ugljikohidrata:

Slatki krumpir(batata), quinoa i amaranth(žitarice), zob, svježe voće, bijela i smeđa riža, krumpir.

Povrće:

Iako spadaju pod ugljikohidrate, zbog svojih svojstava(nema lošeg povrća) zaslužuju posebnu grupu

Svo povrće je dobro ali neka imaju prioritet:

Šparoge, cikla, brokula, kupus, mrkva, cvjetača, kelj, luk i špinat.

Idealni izvori masti:

Orašasti plodovi, sjemenke, avokado, sirovi sir, ekstra djevičansko maslinovo ulje, kokosovo ulje te bilo koje ulje od orašastih plodova osim kikirikija.

 

Pošto je ovaj način prehrane totalna suprotnost od kako se trenutno hranite, predlažem da možda počnete sa kraćim postom prvih par dana dok ne dođete do gore napisanog. Meni osobno je trebalo samo 2 dana, ali svi smo mi različiti. Jako je bitna i psiha, jer će vas um u početku tražiti da jedete čak i kad niste gladni, čisto iz navike. Oduprijte se tim porivima, i ubrzo „glad“ će nestati. Naravno jako je bitno piti barem 3-4l čiste vode tokom dana, što će dodatno smanjiti glad.

Siguran sam da će ovaj blog izazvati gomilu sumnji i pitanja pa sam se potrudio unaprijed odgovoriti na neka.

1. Mogu li koristiti aminokiseline umjesto wheya?

Može, ali one nisu vezane za nutrijente i enzime kao što je slučaj u wheyu, pa učinka neće biti isti. Doza bi trebala biti barem 5gr.

2. Mogu li koristiti veganski protein umjesto wheya?

Može, samo morate nadomjestiti nedostatak aminokiselina koje obično tamo nedostaju.

3. Mogu li promjeniti redoslijed i najesti se ujutro a ostatak dana postiti?

Može, ali sjetite se parasimpatičkog sustava i „uspavljivanja“. Bit ćete usporeni cijeli dan.

4. Mogu li pojesti pizzu i slatko uz ovu prehranu?

Naravno, jedan ili dva dana u tjednu si dajte oduška, ali vidjet ćete, um će vam puno manje tražiti jer ćete funkcionirati kako treba „iznutra“.

5. Neću li se udebljati ako pojedem najveći obrok navečer?

Ne, zato jer je tijelo cijeli dan u laganom detoksu i sve što pojedete navečer koristi za nahraniti se, bez da vam ide u masno tkivo.

 

Najveće prednosti ove prehrane:

  1. Nepotrebno je brojati i računati kalorije

Iako ćete nakon nekog vremena znati koliko otprilike jedete kalorija s ovakvom prehranom, ne trebate se zamarati brojanjem niti računanjem. Jednostavno naučite slušati tijelo i što vam ono govori.

  2. Ne trebate se zamarati čestim obrocima

Za razliku od uobičajenih 5-6 obroka dnevno, ovdje jedete samo jedan „pravi obrok“ i to navečer kad ste na miru i ne morate nigdje žuriti. Znači nema više zamaranja da li ćete propustiti obrok kad idete na izlet ili put, ili ako cijeli dan imate posla pa ne stignete jesti.

  3. Možete se najesti koliko god hoćete bez grižnje savjesti

Nijedna druga prehrana vam ne daje mogućnost da se najedete koliko želite i to još navečer. Pošto ste cijeli dan u čišćenju, tijelo će navečer svu tu hranu iskoristiti a ne pretvarati u masno tkivo.

  4.Bolji i kvalitetniji san

Kao što sam već objasnio, nakon što se navečer dobro najedete, puno ćete ljepše i lakše zaspati.

  5. Beskonačna energija

Ovo je ono šta me najviše oduševilo kod ove prehrane. Prije sam obavezno spavao nakon ručka, sada to vrijeme koristim za čitanje i pisanje jer mi je nivo energije od trenutka kad se probudim do večere isti.

  6. Bolja usredotočenost

Uz energiju za mene najbitnija stavka, pogotovo ako imate posao koji zahtjeva veliki fokus.

  7. Osjećaj slobode

Ne znam kako bih to opisao, ali ja sam se preporodio otkad se ovako hranim. Iako sam se i prije zdravo hranio, stalno razmišljanje o obrocima, slab fokus i energija tokom dana su mi jednostavno dojadili i znao sam da nešto moram promijeniti. Neopisiv osjećaj...

  8. Kvalitetniji seksualni život

Mislim da ovo ne treba previše objašnjavati :).

  9. Uživanje u hrani

Za razliku od svih ostalih načina prehrane, s ovom možete istinski uživati u hrani, bez grižnje savjesti. Večernji obrok bi trebao biti vrlo raskošan, sa juhom, predjelom, glavnim jelom i desertom.

10. Nema restrikcije ugljikohidrata

Za razliku od većine ostalih načina prehrane, u ovoj ne morate brojati ugljikohidrate niti ih eleminirati. Navečer pojedite koliko god možete, bitno je samo da dolaze iz dobrih izvora naravno.

 

Ono šta je najbitnije od svega je da naučite slušati vlastito tijelo. Ono vam stalno daje signale da nešto nije u redu. Loša probava, problemi sa kožom i kosom, umor, depresija, slab san, napetost, problemi sa težinom... sve su to znaci da vam je tijelo iznutra u lošem stanju. I umjesto da za svaki simptom kupujete lijekove ili suplemente, probajte ovakav način prehrane i garantiram vam da ćete riješiti skoro sve te probleme na prirodan i siguran način. Isto tako ćete i garantirano usporiti starenje.

Šta se tiče sportaša, mislim da bi se uz još neke modifikacije bez problema i za njih mogla ovakva prehrana složiti. Znam da su neki MMA borci i bokseri imali sjajne rezultate sa njom, pa ako oni sa svojim vrlo intenzivnim treninzima imaju rezultate onda mislim da se većina nema čega bojati. Moji treninzi su vrlo slični njihovim, jedino šta ja treniram samo 3xtjedno.

Naravno najbitnije je otvoriti um i krenuti.

Evo nakon šta sam potrošio cijelo popodne na ovaj blog, vrijeme je za večeru :). Nadam se da vam se blog svidio i naravno očekujem komentare i pitanja kao i uvijek :).

Objavljeno 20.11.2012.

Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!

Ostali postovi

Postoji147komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija

Ostali postovi

Postoji147komentara na ovu temu

Komentiraj ovu temu

Samo registrirani korisnici mogu ostavljati komentare. Registracija je besplatna.
Registracija