Pogledaj najpopularnije kardio sprave za vježbanje

Koje su najčešće ozljede vozača električnih romobila?

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Pogledaj i ti najveću ponudu fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Vozači električnih romobila nove su kamikaze na našim cestama. Sve je više onih kojima je električni romobil postao primarno prijevozno sredstvo za po gradu. Naravno, s porastom broja električnih romobila na cesti, raste i broj ozlijeđenih vozača, a tome naravno ne doprinosi ni smanjena kultura i oprez kako vozača romobila tako ni drugih sudionika u prometu.

Prema statistikama i istraživanjima koje se bave ozljedama vozača električnih romobila, čak gotovo trećina ozljeda se tiče ozljeda glave. Upravo zbog toga, liječnici i stručnjaci savjetuju obavezno nošenje zaštitnih kaciga tijekom vožnje električnih romobila, koji mogu doseći brzinu ok 30km/h.

scooter

Najčešće ozljede zadobivene na električnim romobilima

Najčešće ozlijeđeni vozači romobila su u rasponu godina 18-34, a kako raste broj vozača romobila tako drastično raste i broj ozlijeđenih. Također, u prilog važnosti nošenja kacige, govori i podatak da je manje od 5% ozlijeđenih u trenutku nesreće nosilo zaštitnu kacigu, stoji u zaključku studije koju su proveli Namiri i sur.

Prema studiji koju su proveli Trivedi i sur. oko 10% ozlijeđenih na električnim romobilima su mlađi od 18 godina, a i njihova studija potvrđuje da je među ozlijeđenima samo 4,4% u trenutku nesreće nosilo zaštitnu kacigu.

Najčešće ozljede su frakture (31%), ozljede glave (40%) i ozljede mekog tkiva (27%). Među frakturama, najčešće su frakture kostiju šake ili podlaktice, potom slijede lomovi kostiju stopala i potkoljenice te frakture kostiju lica.

Ozljede povezane s vožnjom električnog romobila su novi fenomen i značajno variraju u ozbiljnosti. Najčešći uzrok ozljede je pad s romobila (80%), udarac u neki objekt (11%) te sudar s drugim vozilom u pokretu (8%).

Kod ozljeda glave, najčešće su ozljede bez moždanog krvarenja i frakture lubanje,  dok su one s frakturom i krvarenjem u mozak ipak rjeđe. Također, u ozljedeme na električnom romobilu bilježe se i ozljede intratorakalnih ili intra-abdominalnih organa, posebno plućne kontuzije, pneumotoraks ili hemotoraks i ozljede slezene.

slape

Najčešći uzroci ozljeda

Najčešći uzroci ozljeda su, uz navedeno izvjegavanje nošenja zaštitne kacige, vožnja u paru te nepoštivanje prometnih pravila i propisa.

Budući da su električni romobili novost na našim cestama, a njihov broj iznimno brzo raste, važno je istaknuti važnost oprezne vožnje te regulirati obavezu nošenja zaštitnih kaciga, ali i jasno objaviti pravila i propise vezane uz vožnju električnih romobila.

Jedan od načina popularizacije nošenja kacige bi bila i prodaja kaciga zajedno s električnim romobilima, čime bi se vozačima pomoglo osigurati kacigu, ali i smanjiti broj nesmotrenih vozača na cesti.

scooter

Reference:

  1. Namiri NK, Lui H, Tangney T, Allen IE, Cohen AJ, Breyer BN. Electric Scooter Injuries and Hospital Admissions in the United States, 2014-2018. JAMA Surg. Published online January 08, 2020.
  2. Trivedi TK, Liu C, Antonio ALM, et al. Injuries Associated With Standing Electric Scooter Use. JAMA Netw Open. 2019;2(1):e187381.

Objavljeno 12.02.2020.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!