Akcija: do 40% popusta na odabrane kardio sprave

Wellness - sve popularniji oblik relaksacije

Image

Posjeti Fitness.com.hr webshop i trgovinu

Više od 3000 zadovoljnih kupaca svaki mjesec svoje proizvode kupuje u:

Fitness.com.hr webshopu

Fitness.com.hr trgovini u Zagrebu (Vrbani)

Pogledaj i ti najveću ponudu fitness opreme, sprava za vježbanje te dodataka prehrani na jednom mjestu!

Pojam wellnessa prvi puta se spominje davne 1961. godine u knjizi "High level wellness" dr. Halbert L. Dunna, koji je na taj način spojio pojmove well-being (dobro-biti) i fitness (biti u formi). Izraz wellness danas predstavlja filozofiju, instituciju i pokret, vezanu za tijelo i duh. Wellness se veže uz mnoga područja ljudskog djelovanja, među kojima su turizam, medicina, arhitektura, sport itd.

Wellness je danas prerastao u životni stil svijeta. Kada govorimo o wellnessu, uglavnom se izbjegava uža definicija, jer prepoznati, razumjeti i znati što je wellness zahtjeva multidimenzionalni i kontemplativan pristup.

Wellness je filozofija - nasuprot negativnom i reaktivnom pristupu životu, naglašava pozitivan i proaktivan pristup životu koji će povećati i unaprijediti sve dimenzije ljudskog postojanja.

Wellness je proces ostvarenja i promjena u kojem osoba svjesno i odgovorno sudjeluje u razvoju i integraciji svih aspekata svoje fizičke, društvene, duhovne, emocionalne, profesionalne, i intelektualne dobrobiti.

Ključne riječi koje se uobičajeno koriste pri pojašnjavanja koncepta wellness su: proces, svjesnost, izbor, i uspjeh.

Primjerice, wellness je aktivan proces prema uspješnijem postojanju, putem svjesnosti o tome da je uvijek moguće uspješnije živjeti, te činjenjem ispravnog izbora na tom putu.

Ekonomist Paul Zane Pilzer u svojoj knjizi „The Wellness Revolution“ predviđa da će wellness postati slijedeća trillion-dollar industrija. U skladu s Pilzerom, wellness govori o novoj i beskrajnoj potrebi koja prožima način kako jedemo, vježbamo, spavamo, radimo, štedimo, starimo i gotovo svaki drugi aspekt našeg života, a ne o prolaznom trendu.

Glavna uloga wellnesa je briga o zdravlju tj., održavanje tijela i duha zdravim putem održavanja kondicije, fizičke i mentalne relaksacije i očuvanjem unutarnjeg mira. Upravo stoga, kao i uslijed stresnog načina života, potreba za programima koji kreativno i uspješno implementiraju smisao wellnessa je porasla u cijelom svijetu, pa tako i važnost takvih programa u sklopu zdravstvenog turizma.

Uopćeno, wellness se sastoji od četiri temeljna elementa –fizičkih aktivnosti, duševnih aktivnosti, osobne relaksacije, te zdrave i prirodne prehrane. Uz ova četiri elementa, u posljednjih nekoliko godina, kao peti element javlja se i skupni pojam programa ljepote, odnosno njege lica i tijela.

Ovaj novi trend dobrog osjećaja je izuzetno impulzivan i osvaja sva tržišta, a posebice tržište turizma, prehrane, kulture tijela i stanovanja. Tendencija današnjeg wellness pokreta je da bude dostupan svim ljudima - i bolesnima, i osobama s invaliditetom, i umirućim pacijentima, a ne samo zdravima.

Spa

Unatoč različitim definicijama, osnovama i ciljevima, u literaturi, studijama i strategijama različitih država spa se često navodi kao sinonim za wellness .

Wellness je svakako sveobuhvatniji, širi i kompleksniji pojam od pojma spa. Dok se spa može bazirati samo na jednom od četiri elementa wellnessa (fizičke aktivnosti, duševne aktivnosti, osobna relaksacija i zdrava i prirodna prehrana), wellness ne može funkcionirati ukoliko nedostaje makar i jedan od navedenih.

Uvriježilo se da se u SAD-u, a sve više i u Aziji, pojam wellness u cijelosti zamjenjuje s pojmom spa. U Europi, i to poglavito Njemačkoj i Austriji, gdje je možemo reći svjesnost o wellnessu ujedno i najrazvijenija, wellness se zadržao kao osnovni pojam. Otvaranjem Europske podružnice International Spa Association (ESPA - European Spa Association) došlo je do popularizacije pojma spa i u Europi. U Europi ovaj pojam, vezan uz wellness, ističe mondenost sadržaja i njegovu trend-settersku orijentiranost.

Pojam spa dolazi od latinske izreke "Salus per Aquam", što bi u doslovnom prijevodu značilo "Vodom do zdravlja". Osim uz ovu latinsku izreku, pojam spa veže se i uz istoimeno mjesto u Belgiji (Spa) bogato termalnim vodama.

International Spa Association 2004. godine objavila je definiciju spa:

"Spa je ustanova posvećena sveukupnom boljitku čovjeka kroz široku lepezu profesionalnih usluga koje promoviraju obnovu uma, tijela i duha."

Unatoč tome što ova definicija ne spominje riječ vodu, navodimo da većina spaova u svijetu u sklopu svojih programa ima i vodene sadržaje. To bi ujedno bio i zahtjev koji proizlazi iz samog imena, iako unutar pojedinih zemalja postoji mogućnost registracije odnosno kategorizacije spa bez vodenih sadržaja. Moguće kategorije spaova su: dnevni, destinacijski, spa naselje /resort/, hotel spa, klupski spa i medicinski spa.

Pojedini wellness tretmani i sadržaji

Svaki centar uz svoj koncept, lokalna obilježja i visinu investicije, određuje vrste programa i usluga. Niže je prikazana lista koja navodi neke od sadržaje wellness centara. Ona ni po čemu nije ograničavajuća, te intenzivni razvoj wellnessa u svijetu ove sadržaje svakodnevno mijenja i nadopunjuje.

Ajurveda
Akupresura
Akupunktura
Anti-stres masaže
Aromaterapija
Callanetics
Elektro-terapija
Fizioterapija
Vježbe disanja
Redukcijske dijete i prehrana
Reiki
Um/tijelo relaksacija
Saunei
Shiatsu masaža
Stres menadžment
Tai Chi
Terapeutski napitci
Terapija ozonom i kisikom
Terapija vrućim kamenjem
Terapija žitaricama
Thalasso-terapija
Yoga.., itd.

I na kraju, valja zaključiti da wellness nije samo pomodni trend nego životni stil koji oplemenjuje i doprinosi fizičkom i duševnom boljitku.

U Hrvatskoj je unatoč velikoj tradiciji toplica i zdravstvenog turizma pojam wellness kao i njego razvoj stigao sa znatnim zakašnjenjem. Dok je wellness u Austriji ili Njemackoj svoj uzmah dozivio već krajem 80-tih 20. stoljeća u Hrvatskoj kao početak razvoja wellness industrije možemo uzeti početak 21. stoljeća. Pohvalno je da je wellness prepoznat i njegova ekspanzija u Hrvatskoj je enormna.

Prema statistici Hrvatske gospodarske komore gdje je osnovana Grupacija wellness njihov se broj godišnje povećava za 30- 40%. te se očekuje i daljnji rast po istoj ili većoj stopi. Trenutno grupacija broji 39 stalnih članica.

Imavši u vidu rezultate Hrvatske zdravstvene ankete 2003, a posebice njenih poražavajućih rezultata vezanih za aktivnosti u slobodno vrijeme i zdravu prehranu, za očekivati je da će pravo prepoznavanje kvaliteta wellness industrije i poticanje njezinog razvoja u Hrvatskoj tek uslijediti, objašnjava dipl.iur. Zdeslav Radovčić.

Budite dobro, gledajte svjetliju stranu života!

Objavljeno 03.04.2007.

Pregledaj povezani sadržaj
Brza ocjena - kakav vam je sadržaj?
Podijeli s prijateljima!