16.1.2019. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 7: Power Clean
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Na današnjem treningu koristit ćemo „power nabačaj“ prvo za učenje i razvoj tehnike, a zatim i za razvoj snage ako vježbači posjeduju dovoljno vještine.
Programi treninga
9.1.2019. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 6: „Overhead“ (hokej) čučanj
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Današnji trening će biti usmjeren prvo na razvoj vještine koordiniranog i stabilnog izvođenja najkompleksnijeg oblika čučnja, „overhead“ (hokej) čučnja, nakon čega slijedi onaj najjači, stražnji čučanj.
Programi treninga
2.1.2019. Mala škola funkcionalnog treninga: Kako se kvalitetno vodi trening?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Ni najbolji plan treninga na papiru ne znači ništa ako trener taj plan ne provede kvalitetno uvažavajući inicijalno stanje pojedinih vježbača i cijele grupe te kvalitetnog znanja metodike podučavanja trenažnih sadržaja.
Savjeti za vježbanje
26.12.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 5: Swing
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Današnji trening svakako je usmjeren na razvoj izdržljivosti, kako mišićne, tako i kardiovaskularne i swing se ovdje savršeno uklapa.
Programi treninga
19.12.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 4: Toes to Bar
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Nastavljamo s gimnastičkim vještinama i današnja tema treninga je učenje i progresije „hollow body“ pozicije i korištenje te pozicije tijela u visu i njihu na preči.
Programi treninga
12.12.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 3: Stoj na rukama
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Današnji trening sadržavat će progresije stoja na rukama kao samostalnu vježbu jakosti, stabilnosti i mobilnosti ramenog pojasa te kao odličnu pripremu za rameni potisak koji je dio današnjeg „workouta“.
Programi treninga
5.12.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 2: Mrtvo dizanje
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Današnji trening sastoji se od dva dijela, treninga jakosti i treninga kardiovaskularne izdržljivosti.
Programi treninga
28.11.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Trening br. 1: Čučanj
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Današnji trening vrlo je jednostavan i sastoji se od trčanja te dvije osnovne vježbe sa vlastitim tijelom, čučnjeva i sklekova.
Programi treninga
21.11.2018. Mala škola funkcionalnog treninga: Kako bi trebao izgledati grupni funkcionalni trening?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Serija članaka imena „Mala škola funkcionalnog treninga“ pomoći će manje iskusnim trenerima da lakše izbruse svoje sposobnosti programiranja treninga te sigurnog i efikasnog provođenja sadržaja, a onim iskusnijima dati nove ideje koje mogu uklopiti u svoje treninge.
Savjeti za vježbanje
6.4.2018. Iskoristite švedske ljestve u fitnessu: od istezanja do razvoja jakosti!
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Švedske ljestve neizostavan su dio gimnastičkih i sportskih dvorana od samih početaka modernog sporta te su u današnje vrijeme svoje mjesto našle i u fitness centrima.
Savjeti za vježbanje
19.2.2018. Suspenzijski trening: Kako na TRX-u odraditi kompletan trening?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Suspenzijski trenažeri svoju popularnost svakako mogu zahvaliti tome da su vrlo prenosivi i mogu se upotrijebiti gotovo bilo gdje za trening pokretljivosti, stabilnosti, snage, jakosti i izdržljivosti.
Savjeti za vježbanje
17.2.2018. Sve što trebate znati: Istezanje...kako, kada i zašto?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Istezanje je oduvijek bilo gotovo neizostavan dio treninga. Popularna praksa je da se prije treninga moramo istegnuti u svrhu prevencije ozljeda i povećanja opsega pokreta i nakon treninga zbog brže regeneracije mišića.
Savjeti za vježbanje
8.2.2018. Zašto je HIIT protokol uvjerljivo najefikasniji tip treninga za redukciju masnog tkiva?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Zašto je HIIT bolji od klasičnog, dugotrajnog kardio treninga kada se u 10 minuta dnevno ne može baš puno kalorija sagorjeti kao što se može u 2 sata bicikliranja ili sat vremena trčanja?
Savjeti za vježbanje
26.12.2017. Treba li raditi (ne)funkcionalne vježbe u funkcionalnom treningu?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Mnogo je takvih dodatnih (ne)funkcionalnih vježbi koje u funkcionalnom fitnessu padaju u zaborav, a svakako mogu pomoći ojačati ili unaprijediti izvođenje osnovnih obrazaca kretanja.
Savjeti za vježbanje
15.11.2017. Znate li razliku između jakosti i snage?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Kada biste pitali većinu vježbača u fitnessima žele li biti jaki ili snažni vjerojatno biste dobili puno začuđenih reakcija i odgovora: „Pa zar to nije isto?“.
Savjeti za vježbanje
2.10.2017. Back to basics: Naučite osnovne vježbe i pokrete u treningu! (video)
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Prvi dolazak u fitness centar početak je dugoročnog procesa prema boljem tjelesnom izgledu, kondicijskoj pripremljenosti i zdravijem načinu života, ali bez obzira na cilj koji je vježbača doveo na trening taj proces ima mnogo stepenica koje vode prema usp
Opisi vježbi
27.9.2017. Uvod u olimpijska dizanja: Naučite nabačaj medicinkom!
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Postoje varijante olimpijskih dizanja koje su jednostavne, brzo se uče, sigurne su, ne zahtijevaju puno prostora niti opreme, a unose novu dimenziju treninga u fitness centre.
Opisi vježbi
16.9.2017. Od malih nogu: Je li fitness primjeren osnovnoškolcima?
Marko Črljenec, prof. kineziologije
Činjenica je da se djeca sve manje i manje kreću i sve češće ulaze u pretilu kategoriju, a razina motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djece u ovo doba pametnih telefona i tableta ispod je prihvatljivih granica.
Savjeti za vježbanje