27.3.2018. Tjedni raspored treninga za stjecanje kondicije (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pripremili smo vam tjedni raspored sa sedam dinamičnih treninga za stjecanje kondicije.
Programi treninga
3.1.2018. Ozljede ramenog zgloba u CrossFitu – uzroci i prevencija (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Za mnoge CrossFitere disbalans između prerazvijenog gornjeg djela trapeziusa u odnosu na srednji i donji dio rezultira kao nemogućnost da se lopatica rotira što će u konačnici, prilikom čestog podizanja ruke, dovesti do ozljede.
Ozljede i bolesti
14.12.2017. 10 vježbi s vlastitim tijelom za poboljšanje mobilnosti i fleksibilnosti (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Mobilnost i fleksibilnost omogućuju da se pokreti izvode pravilno, bez kompenzacija i narušavanja stereotipa kretanja.
Opisi vježbi
22.11.2017. Kardio biblija: kome se preporuča kardio trening, a kome nikako ne?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Sustavnim aerobnim treningom jačamo srce, povećavamo kapacitet pluća i poboljšavamo transport kisika, a s ciljem efikasnijeg funkcioniranja organizma.
Savjeti za vježbanje
31.10.2017. 10 sasvim jednostavnih razloga zašto vaši mišići ne rastu
Marko Čakan, mr. kineziologije
10 razloga sasvim je dovoljno da dobijete širu sliku i napravite potrebne korekcije za optimalan mišićni rast i napredak.
Savjeti za vježbanje
25.9.2017. Za napredne vježbače: Program treninga za izgradnju supersnažnih prsa (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Specijalizirani programi nisu namijenjeni za početnike, oni su rezervirani za napredne vježbače koji dobro poznaju svoje tijelo i žele doraditi slabije razvijene mišićne skupine.
Programi treninga
14.7.2017. 5 potencijalno opasnih vježbi za vaše zglobove i njihova zamjena (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Kriviti pojedinu vježbu za nastanak ozljede nije najbolje rješenje i jedna stvar mora biti u potpunosti jasna: opasne vježbe ne postoje. Postoji krivi izbor, pretjerano opterećenje ili prečesto korištenje vježbe.
Savjeti za vježbanje
23.6.2017. 7 vježbi s kettlebellom koje morate ubaciti u svoju trening rutinu (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Za trening s kettlebelom ne treba vam puno mjesta i vremena. Možete trenirati u zatvorenom prostoru ili još bolje u prirodi, a najbolja stvar je što vam za potpuni trening neće trebati više niti jedan rekvizit.
Opisi vježbi
31.5.2017. Kettlebell program treninga za cijelo tijelo za muškarce (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Program koji smo pripremili sastoji se od tri treninga. Svaki od treninga vodi vas kroz zagrijavanje i pripremu, trening snage i kratkog kondicijskog dijela kojeg smo nazvali finisher. Ukratko, sve što je potrebno da biste odradili dobar trening.
Programi treninga
8.5.2017. Trening izazovi – testirajte svoje sposobnosti uz intenzivne fitness izazove
Marko Čakan, mr. kineziologije
Želimo da isprobate fitness izazove koji služe za procjenu vašu trenutne forme i sposobnosti.
Programi treninga
6.4.2017. 4 najbolja Tabata treninga za topljenje masnog tkiva i super formu (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Intervali se izvode 20 sekundi maksimalnim angažmanom nakon kojih slijedi odmor od 10 sekundi, ako se to može nazvati odmorom. Intervale ponavljamo 8 puta što u konačnici iznosi 4 minute.
Programi treninga
21.3.2017. 10 najboljih vježbi za supersnažan core
Marko Čakan, mr. kineziologije
Da biste osnažili mišiće trupa i pripremili ih za velike napore potrebne su složene kretnje. Zbog toga smo vam pripremili 10 naprednih vježbi koje će u potpunosti istrenirati vaš core.
Opisi vježbi
7.3.2017. Super vodič: Kako isplanirati godišnji plan treninga prema vlastitom cilju i izbjeći stagnacije i monotoniju u treningu
Marko Čakan, mr. kineziologije
U ovom tekstu razjasnit ćemo što je to periodizacija treninga, zašto je važno dugoročno planirati i na kraju kako napraviti godišnji plan treninga prema vlastitom cilju.
Programi treninga
14.2.2017. Balans ploča – vježbe za razvoj balansa (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
U nastavku teksta prikazat ćemo vam nekoliko osnovnih vježbi te kako povezati trening snage i balansa u jednu kratku rutinu za cijelo tijelo.
Programi treninga
4.2.2017. Trening s medicinkom za razvoj eksplozivnosti (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Da biste osigurali raznovrsnost u treningu pripremili smo vam vježbe za razvoj eksplozivnosti s medicinkom.
Savjeti za vježbanje
17.1.2017. Tjedni raspored treninga za mišićnu hipertrofiju
Marko Čakan, mr. kineziologije
Tjedni program za izgradnju mišićne mase ili kako se stručno kaže mišićnu hipertrofiju jednostavan je primjer plana treninga kojeg bi trebali isprobati svi početnici pa čak i napredniji vježbači.
Programi treninga
26.12.2016. Funkcionalni trening: treningom do poboljšanja mobilnosti ramena
Marko Čakan, mr. kineziologije
U sportu, fitnessu i životu, rameni zglob podnosi velika opterećenja. Da bi stvar bila još nepovoljnija, taj zglob je ujedno i jedan od najpokretljivijih te građom najsloženiji dio našeg aparata za kretanje.
Savjeti za vježbanje
2.12.2016. 3D vježbe s girjom i primjer treninga
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pokreti koji se izvode istovremeno u različitim ravninama nazivaju se multiplanarne kretnje ili jednostavnije 3D pokreti. Takve pokrete koristimo u treningu da bismo naučili kako se bolje kretati, unaprijedili razinu fitnessa ili sportske izvedbe.
Programi treninga
24.11.2016. Transformirajte svoje tijelo uz ovaj trening: 3 2 1 metoda
Marko Čakan, mr. kineziologije
Iza ove metode stoji trenerica Ramona Braganza koja je povezala razvoj funkcionalnih sposobnosti i trening snage. Tri segmenta obuhvaćaju kardio, dva segmenta snagu i jedan za core.
Programi treninga
14.11.2016. Tjedni raspored treninga za stjecanje snage i izdržljivosti (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Tjednim planom treninga kojeg smo vam pripremili, spojili smo ova dva tipa treninga kako biste razvili snagu i izdržljivost u isto vrijeme.
Programi treninga
3.11.2016. Povratak korijenima – što o treningu možemo naučiti od naših predaka?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pripremili smo trening koji se sastoji od tradicionalnih vježbi koje su se koristile u drevnim sustavima vježbanja i integrirali ih u moderan trening.
Programi treninga
12.10.2016. Isprobajte trening sa sliderima (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Želite otežati trening ili samo uvesti promjenu u svoju rutinu vježbanja, savjetujemo vam da isprobate slidere.
Savjeti za vježbanje
6.10.2016. Izometričke vježbe - prednosti i primjeri treninga
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pravilno korištenje i izvođenje izometričkih vježbi pomaže u razvoju snage, probijanju platoa te prevenciji i rehabilitaciji od ozljeda.
Savjeti za vježbanje
23.9.2016. Vježbe s girjama za zdrava ramena
Marko Čakan, mr. kineziologije
Osim što su odličan izbor za trening snage i kondicije, vježbe s girjama mogu nam koristiti i za očuvanje zdravlja zglobova i optimizaciju pokreta.
Opisi vježbi
8.9.2016. Kako pravilno odrediti broj ponavljanja i broj serija u treningu prema individualnim karakteristikama i cilju?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Razmislite koji tip treninga više odgovara vašoj osobnosti i vašim potrebama. Odgovor na to pitanje daje nam uvid na koji tip treninga bolje reagirate, ekstenzivni ili intenzivni trening.
Savjeti za vježbanje
22.8.2016. Vježbe na karikama - prednosti, nedostaci i primjer treninga za cijelo tijelo (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Neovisno o tome vježbate li u fitness centru ili kod kuće, gimnastičke karike su rekvizit koji biste trebali koristiti u svom treningu.
Programi treninga
1.8.2016. Kako pravilno odrediti volumen treninga prema cilju?
Marko Čakan, mr. kineziologije
U ovim tekstu želimo prenijeti iskustva iz prakse, pojednostaviti proces planiranja i programiranja te prikazati kako na najjednostavniji način dozirati volumen treninga i postići najbolje rezultate.
Savjeti za vježbanje
14.7.2016. Kako odrediti trajanje pauze između serija i vježbi prema svojem cilju?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pravilnim određivanjem pauze osiguravamo maksimalne efekte treninga i smanjujemo rizik za nastanak ozljede ili pretreniranost.
Savjeti za vježbanje
8.7.2016. Trening sa živim rekvizitom: Odradite vojnički trening za snažne noge
Marko Čakan, mr. kineziologije
Pripremili smo vam jednostavan vojnički trening s partnerom koji se može provoditi na otvorenom prostoru, a uz pomoć kojeg ćete izgraditi snažne noge.
Programi treninga
9.6.2016. Funkcionalnim treningom do mišićne definicije u 2 mjeseca (video)!
Marko Čakan, mr. kineziologije
Dvomjesečni plan funkcionalnih treninga sastoji se od šest treninga koje ponavljate tri puta tjedno.
Programi treninga
19.5.2016. Odredite tempo rada: Kako brzinu izvođenja vježbe prilagoditi cilju?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Jedan od načina da unaprijedimo trening je da mijenjamo tempo izvedbe, jednostavnije rečeno mijenjamo brzinu kojom izvodimo vježbu.
Savjeti za vježbanje
9.5.2016. Sve što muškarci žele: u 3 mjeseca do forme za plažu! (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Ovaj tromjesečni program napravljen je prema željama muškaraca, s posebnim naglaskom na prsne mišiće i ramena.
Programi treninga
30.4.2016. Trening rutina s 5 osnovnih funkcionalnih vježbi za cijelo tijelo (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Dosadili su vam vaši treninzi ili nemate dovoljno vremena? Pravo je vrijeme da isprobate trening rutinu s 5 osnovnih funkcionalnih vježbi i pokrenete cijelo tijelo.
Savjeti za vježbanje
25.4.2016. Veslanje na ergometru - kako izgleda pravilna tehnika i tjedni plan treninga
Marko Čakan, mr. kineziologije
Ukupno 84% mišićne mase koristi se prilikom veslanja, odnosno 9 velikih mišićnih skupina, što je puno više u usporedbi s ostalim kardio vježbama.
Savjeti za vježbanje
11.4.2016. Kako treningom poboljšati koncentraciju i fokus? (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Osim što utječemo na opće zdravlje, izgradnju mišića, jačanje srca i kontrolu tjelesne mase, manje je poznato da treningom utječemo na poboljšanje koncentracije pa čak i na sposobnost učenja.
Programi treninga
29.3.2016. Jutarnje razgibavanje - navika za uspješniji dan (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Kratkim treningom kojeg smo vam pripremili razgibajte se dok još ležite u krevetu.
Opisi vježbi
14.3.2016. Kako odraditi kvalitetno zagrijavanje cijeloga tijela? (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Zagrijavanje koje će vas pripremiti za optimalnu izvedbu kompleksnije je od trčanja no svejedno vam neće oduzeti 45 minuta vašeg treninga.
Savjeti za vježbanje
8.3.2016. Wall Ball - vrhunski rekvizit za poboljšanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti
Marko Čakan, mr. kineziologije
Wall Ball je funkcionalna vježba u kojoj se kombiniraju dva klasična pokreta iz olimpijskog dizanja utega.
Opisi vježbi
26.2.2016. Vježbe za leđa: kako odraditi trening za leđa kod kuće bez rekvizita
Marko Čakan, mr. kineziologije
U nekoliko minuta, ovaj trening možete odraditi kod kuće i za njega vam neće biti potrebni dodatni rekviziti.
Programi treninga
17.2.2016. L-sit - opis vježbe, pravilna izvedba, progresije i najčešće pogreške
Marko Čakan, mr. kineziologije
Želite li u isto vrijeme ojačati core i izgraditi temelj za vježbe s vlastitom težinom, L sit je odličan izbor.
Opisi vježbi
10.2.2016. Power wheel – kako učinkovito odraditi trening za trbušnjake i cijelo tijelo (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
U moru vježbi i sprava, kao jedna od najkorisnijih ističe se Power wheel. Gotovo da ne postoji bolja sprava i vježba koja razvija i jača trbušne mišiće, ne samo iz estetskog, već i s funkcionalnog aspekta.
Savjeti za vježbanje
12.1.2016. Penjanje po užetu - tehnika izvođenja i prednosti ove super vježbe
Marko Čakan, mr. kineziologije
Mnogi stručnjaci ističu da je penjanje po užetu jedna od najboljih vježbi za jačanje ruku i ramenog obruča. Pogledajmo detaljnije koje su dobrobiti ove jednostavne vježbe.
Opisi vježbi
22.12.2015. Zašto je dobro trenirati bos?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Trčanje bez obuće jače angažira mišiće stopala i listova, što ublažuje udar tijela s podlogom, čineći cijelu radnju puno prirodnijom.
Savjeti za vježbanje
13.12.2015. Veliki vodič: kako se pripremiti za skijanje uz mjesečni program treninga (video) - 2.dio
Marko Čakan, mr. kineziologije
Da se vaš godišnji odmor ne pretvori u katastrofu i da uspomene sa skijanja ne vežete uz upale mišića i bolove, prije nego što se iz udobnosti svoga doma uputite prema planinama odvojite malo vremena i dobro se pripremite.
Programi treninga
8.12.2015. Veliki vodič: kako se pripremiti za skijanje uz mjesečni program treninga (video) - 1.dio
Marko Čakan, mr. kineziologije
Da se vaš godišnji odmor ne pretvori u katastrofu i da uspomene sa skijanja ne vežete uz upale mišića i bolove, prije nego što se iz udobnosti svoga doma uputite prema planinama odvojite malo vremena i dobro se pripremite.
Programi treninga
16.11.2015. Zašto je sjedenje loše i kako vježbati ako dugo sjedimo?
Marko Čakan, mr. kineziologije
Moderan stil života uvjetuje da puno vremena provodimo sjedeći. Iako toga nismo svjesni sjedenjem narušavamo zdravlje.
Um i tijelo
5.11.2015. Hokej čučanj - tehnika izvođenja i primjer treninga (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Hokej čučanj je kompleksnija varijanta čučnja u kojem šipku držimo iznad glave.
Opisi vježbi
27.10.2015. Thruster šipkom – tehnika izvođenja i primjer treninga (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Thruster šipkom i za napredne vježbače predstavlja izazov zbog svoje kompleksnosti.
Opisi vježbi
20.10.2015. Puzanje - vježba za snagu, kondiciju i gubitak masti (video)
Marko Čakan, mr. kineziologije
Jeste li ikada razmišljali o tome da koristite puzanje u treningu? Zašto uopće koristiti puzanje? Iako zvuči neozbiljno i smiješno, nije šala. Puzanje vam zaista može pomoći u treningu i podići vaše sposobnosti na viši nivo.
Opisi vježbi
9.10.2015. 3 osnovne vježbe koje morate savladati
Marko Čakan, mr. kineziologije
Prvi korak u svakom treningu trebao bi biti trening s vlastitim tijelom. Kako bismo mogli savladati vanjsko opterećenje prvo moramo naučiti kontrolirati svoje tijelo i savladati otpor vlastitog tijela.
Opisi vježbi