18.11.2017. Imunitet – dobar, bolji, NAJBOLJI! Donosimo primjer jelovnika!
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Oduvijek je najbolja obrana, od raznih sezonskih gripa i viroza, bila prevencija. Nutricionisti i zdravstveni stručnjaci diljem svijeta smatraju da je jačanje imuniteta proces koji započinje u zdravom probavnom traktu.
Um i tijelo
11.5.2017. Otkrivamo sve tajne kompleksa vitamina B
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Važan je u metabolizmu ugljikohidrata, za normalno funkcioniranje membrane neurona, pri neuromuskularnom prijenosu, te omogućuje normalan tek. Također pomaže sportašima pri prevenciji umora, te raznih stanja uzrokovanih naprezanjem. Služi za poboljšanje koncentracije i bolje iskorištenje mentalnih s...
Nutricionizam
20.12.2010. Zašto smo gladni? Što utječe na stanje organizma kada osjećamo glad?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Tijelo nastoji regulirati unos hrane kako bi održao energetsku ravnotežu. U taj proces uključeni su mnogi unutrašnji tjelesni procesi, poput interakcija i povratnih mehanizama među hormonima, tvarima sličnim hormonima i organima.
Nutricionizam
2.11.2010. Stevia - prirodna zamjena za šećer bez kalorija
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Stevia nema energetsku vrijednost, te ne izaziva inzulinski odgovor, što se iskristaliziralo kao njena najvažnija i najpozitivnija karakteristika.
Nutricionizam
4.10.2010. Vodič kroz žitarice i biljne proteine
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Ako su jedine žitarice s kojima ste upoznati – pšenica, riža, kukuruz i eventualno ječam (i to zato jer se koristi u proizvodnji piva), vrijeme je da proširite svoje vidike.
Nutricionizam
11.8.2010. Činjenice: negativne posljedice pretilosti!
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Pretilost je kronična bolest, kod koje dolazi do prekomjernog nakupljanja masnih naslaga u organizmu i povećanja tjelesne težine. U pubertetu je jednako učestala kod oba spola, dok kasnije je veći broj pretilih žena u odnosu na muškarce.
Savjeti
23.7.2010. Pazite li na svoje zube pri odabiru hrane?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Kako biste sačuvali zdrave i lijepe zube, potrebno je da promijenite neke navike vezane uz konzumaciju slatkih jela. Prije svega, smanjite prisutnost šećera u prehrani, slatko, osim voća, prestanite konzumirati između glavnih obroka.
Um i tijelo
23.3.2010. Koja je funkcija vlakana u prehrani?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Dijetalna ili prehrambena vlakna spadaju u grupu složenih ugljikohidrata ili polisaharida. Glavna im je karakteristika to da ih enzimi probavnog sustava ne mogu razgraditi, ali zato bakterije prisutne u debelom crijevu mogu fermentirati neke vrste vlakana
Nutricionizam
15.2.2010. Što je glavni uzrok problema kod poremećaja u prehrani?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Shvatili ste da će se ovaj tekst odnositi na poremećaje u prehrani – anoreksiju, bulimiju i poremećaj prejedanja.
Savjeti
19.1.2010. Može li sojino mlijeko kvalitetno nadomjestiti kravlje?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Sojino mlijeko najčešće koriste oni koji ne mogu konzumirati kravlje mlijeko, bilo zbog toga što su laktoza netolerantni, zbog alergije na proteine mlijeka ili zbog svog uvjerenja ne konzumiraju namirnice životinjskog podrijetla.
Nutricionizam
7.12.2009. Pripremite ukusna blagdanska jela!
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Ako ste pak ovog Božića odlučili ne dobiti onih uobičajenih par kila viška, koje ne možemo izbjeći, pripremili smo vam nekoliko recepata koje možete iskoristiti kao zamjenu ili nadopunu nekom od vaših obroka.
Recepti
9.11.2009. Pripazite na gubitak vitamina i minerala pri odabiru i pripremi voća i povrća
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Toliko o količinama voća i povrća koje se na dnevnoj bazi trebaju konzumirati. Uz to da ih konzumirate u dovoljnim i preporučenim količinama, bitno je i na koji ćete ih način pripremiti.
Nutricionizam
26.5.2009. Probiotici - što su i koja je njihova uloga?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Točna definicija probiotika je sljedeća: to su živi mikroorganizmi koji, ako se koriste u dovoljnoj količini imaju blagotvorno djelovanje na organizam.
Um i tijelo
27.4.2009. Zdraviji načini pripreme krumpira
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Ono u čemu svi griješimo je priprema krumpira. Dodavanjem masnoća (ulja, vrhnja, mlijeka i sl.) nepotrebno povećavamo broj unesenih kalorija
Nutricionizam
26.2.2009. Kako potrošiti unešene kalorije?
Kristina Božac, dipl. nutricionist
Najviše se unešenih kalorija može potrošiti ako se bavite sportom. Ipak, ne troši se pri svakoj vrsti sporta jednaki broj kalorija. Najviše se troši pri bavljenju boksom, rukometom, veslanjem, vaterpolom te pri brzom hodanju (od 10 – 16 kcal/kg TM/h)
Savjeti