6.12.2018. Jelovnik za 30-godišnju ženu koja radi noćne smjene, trenira triput tjedno i želi smršaviti
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Noćne smjene su rutina za mnoge radnike u bolnicama, tvornicama, zaštitare i slično. Kad se drugi ljudi spremaju na spavanje, njihov radni dan tek počinje. U takvom životnom rasporedu uobičajeni ritam spavanja i hranjenja je bitno poremećen.
Dijete i jelovnici
25.1.2018. Eko, bio ili organska hrana: naučite razlike i odaberite najbolje!
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Ekološki uzgoj bi se trebao, čim je moguće više, oslanjati na obnovljive izvore energije, reciklirati otpad, i smanjiti upotrebu GMO sojeva na najmanju moguću razinu.
Nutricionizam
1.12.2017. Koje su razlike u sastavu mesa i koje je najbolje za konzumaciju?
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Nutritivna kvaliteta mesa je objektivna, dok je ona okusna podložna subjektivnim tumačenjima.
Nutricionizam
27.10.2017. Jelovnik za muškarca starijeg od 50 koji radi 3 treninga izdržljivosti tjedno i ima snižen testosteron
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Pojedini nutrijenti mogu pomoći u normaliziranju sniženih razina testosterona, pogotovo u kombinaciji s uravnoteženom prehranom i redovitom tjelovježbom.
Dijete i jelovnici
6.10.2017. Prehrana za ženu stariju od trideset koja radi 3 treninga snage tjedno i ima drastično sniženo željezo (bez lijekova)
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Anemija zbog manjka željeza je česta, pogotovo kod žena reproduktivne dobi. Karakterizira je smanjeni broj eritrocita ili količine hemoglobina te se zato doprema manje kisika u tkiva.
Dijete i jelovnici
13.9.2017. Jelovnik za trudnicu s povišenim šećerom i komplikacijama u trudnoći u zadnjim tjednima pred porod (mirovanje)
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Prehrana u trudnoći bitna je za zdravlje majke, za zdravlje njenog djeteta, a može utjecati i na tijek trudnoće.
Dijete i jelovnici
2.9.2017. Veganski jelovnik za rast mišićne mase za 30-godišnju ženu koja na posao ide biciklom
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Postoje mnoge predrasude da vegani ne mogu biti vrhunski sportaši ili razviti adekvatnu mišićnu masu. Međutim danas znamo da to nije istina.
Dijete i jelovnici
25.8.2017. Jelovnik po principima paleo prehrane za osobu koja želi postići mišićnu definiciju, a radi 3-4 treninga snage tjedno
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Paleo promovira visok unos primarno povrća, zatim mesa, zdravih masnoća te umjeren unos voća uz izbjegavanje konzumacije žitarica i mahunarki.
Dijete i jelovnici
12.7.2017. Biciklom na more – primjer jelovnika za pravilnu pripremu za put
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Odlazak na more bicom uključuje vožnju od oko 200 km u jednom smjeru. Treninzi su jedan dio pripreme, organizacija drugi, a treći dio uključuje naravno prehranu i pripremu tijela na specifičnu vrstu napora koji slijedi.
Dijete i jelovnici
24.6.2017. Problem miješanja masti i ugljikohidrata u istom obroku – mit ili istina
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Često se preporuča izbjegavanje obroka koji sadrže masti i ugljikohidrate. Kombiniranje masti s bjelančevinama je ok, isto tako i ugljikohidrata s bjelančevinama.
Nutricionizam
3.6.2017. Karakteristike prehrane osoba s bubrežnim bolestima i primjer jelovnika
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Čest je slučaj da bubrežni bolesnici i oni na liječenju dijalizom imaju neke oblike nutritivnih deficita. Najčešće je to deficit proteina i općenito nizak kalorijski unos.
Dijete i jelovnici
29.5.2017. Prehrana i jelovnik tinejdžera koji se bavi plivanjem
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Tinejdžeri koji redovito treniraju zahtijevaju izuzetno puno energije. Govorimo o tijelu koje je još uvijek u intenzivnom rastu, sazrijevanju i razvoju i vjerojatno veoma aktivno i izvan redovitih treninga. Prilikom izrade jelovnika za aktivnog tinejdžera
Dijete i jelovnici
23.5.2017. Tempiranje makronutrijenata kod treninga snage
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Za postizanje ciljeva je pravilna prehrana jednako bitna kao i kvalitetan trening. Prehranu čini količina hrane, izbor namirnica i tempiranje pojedinih makronutrijenata.
Nutricionizam
27.4.2017. Kako se hraniti nakon prestanka intenzivnog treniranja?
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Donosimo vam smjernice i jelovnik kako održati tjelesnu formu i težinu za žensku osobu od 30 godina, koja je prestala vježbati, nakon višegodišnjeg redovnog vježbanja u teretani 4-5 puta tjedno.
Dijete i jelovnici
22.4.2017. Autoimuni protokol: eliminacijska prehrana za borbu protiv alergija i niza bolesti
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Autoimuni protokol je eliminacijska dijeta koja se bazira na Paleo principu. Iz prehrane se izbacuju svi potencijalni alergeni i hrana koja bi mogla imati negativan utjecaj na naše zdravlje.
Dijete i jelovnici
13.4.2017. Prehrana nakon provođenja striktne ketogene dijete
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Kad se odlučite da je vrijeme za prekid s keto dijetom, uvođenje ugljikohidrata treba odraditi pametno i bez žurbe.
Dijete i jelovnici
11.4.2017. Što jesti nakon prestanka pušenja da spriječite debljanje?
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Pušenje duhana može smanjiti unos hrane i povećati fizičku aktivnost, dok prestanak pušenja ima suprotni efekt.
Dijete i jelovnici
11.3.2017. Vitamin D – hranom i suncem pojačajte imunitet, zdravlje kostiju i mišićni rast
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Vitamin D utječe na razvoj i zdravlje kostiju, mišićnu funkciju te se povezuje s imunitetom i rizikom od kardiovaskularnih bolesti.
Nutricionizam
8.3.2017. Jelovnik za žensku osobu koja želi smršaviti, a ne stiže jesti na poslu
Katarina Zupančič, dipl.ing. prehrambene tehnologije, nutricionist
Jelovnik koji je napisan je primijenjen za prosječnu žensku osobu, koja želi smršavjeti.
Dijete i jelovnici