Suplementi od ribljeg ulja - mogu li sniziti kolesterol? Objavljeno 31.8.2009.

Kako sniziti kolesterol? Jednostavno - u prehranu ubacite ribu! Riblje ulje sadrži Omega-3 masne kiseline, koje dokazano pomažu u snižavanju kolesterola. Iako stručnjaci predlažu dva riblja obroka tjedno, ljudi s povećanom razinom triglicerida trebali bi koristiti i suplemente.

Riba i povrće

Kolesterol i riblje ulje

Stručnjaci nisu u potpunosti sigurni zašto Omega-3 masne kiseline, koje pronalazimo u ribljem ulju i drugim izvorima, snizuju razinu lipida u krvi, ali istraživanja su jasna – riblje je ulje zdravo za srce.

Rezultati studije provedene 2005. godine i objavljene u The Journal of the American Board of Family Practice pokazuju da je kod osoba s poviješću srčanih udara koje su konzumirale suplemente od 1,8 grama ribljeg ulja za 29% smanjena mogućnost novog srčanog udara. Ista je studija zaključila kako samo jedan riblji obrok tjedno može smanjiti mogućnost srčanog udara do 52%.

Meta-analizom više od 70 studija utvrđeno je da je riblje ulje iznimno djelotvorno u tretmanu visoke razine triglicerida, tipa kolesterola koji je povezan sa srčanim oboljenjima. Studije analizirane meta-analizom pokazuju da bi visoka razina triglicerida mogla biti snižena od 20% - 50% dnevnom konzumacijom od 2 do 4 grama ribljeg ulja.

Riba

Izvori hrane

Ljudi koji nemaju povijest srčanih bolesti mogu kontrolirati razinu kolesterola putem hrane. Međutim, nije sva riba bogata Omega-3 masnim kiselinama. Najbolji izvori Omega-3 masnih kiselina su: losos, inćuni, sardine, pastrva, brancin, som, tuna, haringa i skuša. Za one koji ne vole ili ne jedu ribu mogu ju zamijeniti tofuom, uljem lana, repice ili maslinovim uljem, orasima, sjemenkama bundeve i zelenim, lisnatim povrćem poput kelja.

Suplementi

Prema American Heart Association najbolji način unosa Omega-3 masnih kiselina je putem hrane. No, postoje i suplementi za one koji imaju veću potrebu za Omega-3 masnim kiselinama. Prije konzumacije suplemenata dogovorite pravilnu dozu i upoznajte se sa prednostima i nedostacima uzimanja suplemenata s vašim liječnikom.

Riblje ulje u kapsulama

Na temelju povijesti srčanih bolesti stručnjaci pojedincima preporučuju:

  • Za one koji nemaju povijest srčanih oboljenja preporučuju redovite riblje obroke (jednom ili dvaput tjedno). U prehranu treba uključiti i ulje repice i proizvode od soje.
  • Za one sa srčanim oboljenjima preporučuju barem 1 gram masnih kiselina dnevno kroz hranu i suplemente.
  • Za one s visokom razinom triglicerida preporučuju 2-4 grama masnih kiselina i dogovor s liječnikom o dozi suplemenata.

Mjere opreza

Iako se Omega-3 masne kiseline smatraju zdravima postoje i mogući rizici. Riblja ulja mogu povisiti razinu šećera u krvi kod osoba s dijabetesom te povećati mogućnost moždanog udara. U slučaju da patite od navedenih zdravstvenih tegoba konzultirajte se s liječnikom o rizicima konzumacije Omega-3 masnih kiselina.

Također, doze veće od 1 grama mogu kod pojedinih osoba uzrokovati učestala krvarenja iz nosa. U tom se slučaju mora smanjiti doza Omega-3 masnih kiselina.

Ivana Ajduković
klik na zvjezdicu označava članak kao favorit
vezano
Tražilica
Članak preporučuju

Ako želiš potaknuti prijatelja, ili misliš da bi ga mogla zanimati tema, javi mu!

Anketa

Preko ljeta: