Kulinarsko putovanje svijetom
Prehrana

Kulinarsko putovanje svijetom

Uz ovaj vodič etničke kuhinje, jesti ćete na svakom jeziku.

Hrvati sve više vole uživati po restoranima, ako se isključe mjesta koja poslužuju hamburgere i sličnu hranu, većina obroka dolazi iz etničkih restorana, mjesta gdje je hrana dobra, no ne znamo uvijek sve sastojke u njezinoj pripremi (što nije ohrabrujuća činjenica ako pratite određeni režim prehrane).

moo shu svinjetina

Kineska hrana

Što izbjegavati: slatko-kiselu svinjetinu ili piletinu (komadići mesa umočeni su u mast i šećer). Moo shu svinjetina i smotuljci od jaja također su visokokalorični.

Što naručiti: bilo što pirjano ili u umaku od češnjaka ili Szechwan umaku. Govedina i brokula i piletina chow mein također su dobar izbor, a kao prilog uz njih možete odabrati i povrće na pari.

Grčka hrana

Što izbjegavati: punjeno lišće grožđa, pita od špinata ili musaka sadrže u jednoj maloj porciji više kalorija od prosječne "fast food" hrane. Gyros nije puno bolji izbor pošto je pun umaka nalik majonezi.

Što naručiti: meso i povrće na ražnjiću (souvlaki ili kebab, ovisno o meniju) janjetina i svinjetina su dobar izbor, ali još su bolji piletina i odrezak (na roštilju).

Indijska hrana

Što izbjegavati: hranu koja u imenu sadržava naziv masala, pasanda ili korma. Svi ovi tipovi veoma su masni i jako začinjeni. Jedna porcija janjeće pasande sadrži oko 1000 kalorija, 56g masnoće i 4800mg natrija.

Što naručiti: pečena jela ili ona s roštilja, kao što je tandoori piletina –marinirana piletina, kuhana na visokoj temperaturi. Ili izaberite povrtna jela, kao što su aloo gobi ili povrtni curry, koji su bogati vlaknima i vitaminima.

fettuccine Alfredo

Talijanska hrana

Što izbjegavati: fettuccine Alfredo, naravno. Pozdravite se i s ostalim visokokaloričnim jelima kao što su to ravioli, manicotti i patlidžan s parmezanom. Iako je zadnje jelo povrtno, patlidžan poput spužve upije ulje i masnoću, čineći ga jednim od najnezdravijih izbora.

Što naručiti: špageti ili ziti s marinarom ili umakom od školjki. Želite li i malo proteina uz tjesteninu, naručite i koju mesnu okruglicu (ali ne i umak od mesa u kojem ima znatno manje mesa).

Japanska hrana

Što izbjegavati: sva pržena jela, posebno tempura smotuljke. Na listi visokokalorične hrane su i patka i jegulja.

Što naručiti: tuna, krastavci i sushi smotuljci veoma su poželjni. A dolaze i u strogo određenim porcijama stoga se ne morate bojati prejedanja.

Burritos

Meksička hrana

Što izbjegavati: chimichange, enchilade ili bilo što pečeno ili umakano u umaku ili siru –što ima i više nego trostruku kalorijsku vrijednost. Također izbjegavajte pečeni grah, rižu ili nachose sa sirom.

Što naručiti: jednostavne sastojke poput graha, piletine, odreska i salse. Burritos, fajitas ili male taco salate su savršen izbor. Radije odaberite umak od avokada (guacamole) umjesto umaka od sira ili kiselog vrhnja –bogatiji je vitaminima i zdravim masnoćama.

Izvor slika: zebrabot.com, flickr.com, betterhealth.vic.gov.au

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
  • Sve što trebate znati o kalorijama x 28
    Osnova svakog plana prehrane su kalorije. Količinu kalorija prilagođavamo ovisno o našem cilju: želimo li se udebljati ili smršaviti.
  • Glikemijski indeks i kvaliteta ugljikohidrata x 6
    Bez ugljikohidrata nema energije a bez glikemijskog indeksa nema prave procjene vrijednosti ugljikohidrata. Da krenemo s definicijom; glikemijski indeks je porast razine glukoze u krvi nakon konzumira...
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 09.02.2009
Piše: