10 savjeta za uspješno mršavljenje!
Mršavljenje

10 savjeta za uspješno mršavljenje!

Proljeće je već dobrano oko nas, svi su manje više na dijetama kako bi stali u kupaće kostime pa tako i vi, uporno vježbate kako bi dijeta dala rezultata, ali kilogrami su se prestali topiti. Nakon početnog zamaha od nekoliko kilograma manje i entuzijazma koji je tada porastao, odjedanput je kazaljka na vagi stala i zaglavila se! Sve dijete manje - više daju dobre rezultate ako ih se pravilno pridržavamo uz nadzor liječnika, trenera i nutricionista. Unatoč tome, postoje zamke u dijetama i zdravom načinu života koje zablokiraju vagu i ne dozvoljavaju da kilogrami nastave padati. Otkrivamo vam sve zamke dijeta i zablude prilikom mršavljenja u koje upadamo u najboljoj namjeri.

1. Birajte voće i povrće koje jedete

Banane sadrže veći broj kalorija od većine voća, 99 kcal na 100 grama stoga ih ne možete konzumirati više od jedne na nekoliko dana. Među voćem riječ je o jabukama, brusnicama, grejpu, mangu, narančama, ananasu, jagodama i mandarinama, a povrćem šparoge, cikla, repa, brokula, kupus, mrkva, karfiol, korijen celera, cikorija, crvenim ljutim papričicama, krastavcu, listovi maslačka (divlji radić), endivija, zelena salata, češnjak, mahune i luk koji pomažu potrošnji kalorija.

Voće i povrće

Citrusno voće sadrži askorbinsku kiselinu koja pomaže u razgradnji i izlučivanju masti iz organizma Zrna soje sadrže lecitin koji sadrži kolin i inozitol; njegovi glavni sastojci po funkciji su katalizatori i razgrađivači masti. Konzumirajući je barem tri puta tjedno smanjit ćete zalihe masnih naslaga prirodnim putem, djelujući iznutra. Jabuke i bobičasto voće sadrže pektin koji pomaže sprečavanju skladištenja masti u stanicama i njegovu izlučivanju. Prava mjera je jedna jabuka dnevno. Značajnu ulogu u razgradnji masti ima i češnjak uz još mnoga druga ljekovita svojstva.

2. Izbjegavajte proizvode s oznakom "light"

Prešli ste na "light" majonezu i ispijate veće količine sokova na kojima stoji natpis "no sugar added"? Sve namirnice sa sličnim oznakama i dalje sadržavaju i masti i šećere koje biste vi morali izbjegavati, samo u manjim količinama. Izvor masti koji smijete koristiti onaj je biljnog podrijetla, i to ne obrađeno u fritezi, već pokapano po salati.

3. Trenirajte različitim intenzitetom

Odlučni ste u fizičkoj aktivnosti, ne izbjegavate treninge, radite mnogo aerobnih treninga i vježbi sa mnogo ponavljanja? Odlično, nastavite tako, ali ubacite neke novitete kako bi razbudili metabolizam svojeg tijela koji se s vremenom navikao na uvijek istu potrošnju energije. Pokušajte s kružnim treningom. Nakon trčanja ubacite seriju od nekoliko sklekova, zatim nastavite trčati ili hodati pa ubacite seriju trbušnjaka ili zgibova i sl.

Trčanje

4. Ne izbjegavajte obroke

Izbjegavanje jela šteti vašoj dijeti iz dva razloga; prvi je velika glad koju ćete osjetiti, a drugi razlog je usporavanje metabolizma, tako i trošenje kalorija. Kada nema hrane koju probavlja, metabolizam usporava s radom, zatim ga odjedanput nahranite, a on i dalje sporo radi te u tijelu nastaje kolaps. Cjeloviti ugljikohidrati, uz malo proteina i „zdravih“ masti održat će vašu razinu šećera i nećete osjećati pojačanu glad.

5. Pijte puno vode, ne bilo kakve tekućine

Kad ste žedni ili samo dopunjujete zalihe, izbjegavajte ono što smo vam već toliko puta savjetovali – gazirane napitke i sokove krcate šećerima. Kada ste žedni posegnite za šalicom nezaslađenog čaja (zelenog ili bijelog) ili čašom obične ili mineralne vode, koje su – bez kalorija.

Djevojka pije vodu

6. Izbjegavajte sokove osim onih koje sami napravite kod kuće

Na prethodni savjet nadovezuje se i ovaj; pripremate li ih sami kod kuće znate što ste stavili u sokovnik. Pripremajte sokove od povrća, jednako kao one voćne jer sadrže jednake količine vitamina i mnogo manje šećera. Odlična vitaminska injekcija je i tekućina u kojoj kuhate povrće – nakon što skuhate brokulu, blitvu ili kupus (u obzir dolazi svako povrće) u vodi, nemojte ju bacati već je popijte. Upravo u toj vodi ostane većina hranjivih tvari iz povrća, a mi je nažalost, redovito bacamo.

7. Izbjegavajte bilo kakve zaslađivače

Ne koristite više bijeli šećer. Šećer je šećer, bez obzira u kojem obliku bio. U početku će vam možda smetati piti nezaslađen čaj ili voćnu salatu bez šećera, ali s vremenom ćete se naviknuti te početi uživati u pravim okusima voća, čaja i ostale hrane.

8. Uvedite novi način života

Gledajte na dijetu kao na dobru priliku da promijenite način života iz temelja, a ne kao nužno zlo koje će vas pratiti nekih mjesec-dva, a onda ćete se moći konačno navečer izvaliti pred tv-om sa omiljenom vrstom pizze. Vodite dnevnik prehrane i promjene raspoloženja da vidite kako vaše raspoloženje utječe na potrebu za određenom vrstom hrane. Umjesto što posežete za slatkim zato jer ste pod stresom, smanjite razinu stresa na druge načine – tjelovježbom, šetnjom na svježem zraku ili redovitijim odlaskom na počinak uvijek u isto vrijeme i spavanjem više od 5-6 sati na noć.

9. Bavite se različitim fizičkim aktivnostima

Nemojte ići na pilates samo zato što ste čuli da dobro sagorijeva kalorije. Nakon napornog radnog dana, umjesto gledanja tv-a da se opustite, pravac bazen ako vas više veseli brčkanje u vodi. Kombinirajte plivanje sa rolanjem s frendicama i malo umnog rada na poslu i evo vam treninga po vašoj mjeri. Kad vam dosade stare aktivnosti probajte s novima. Bitno je samo da vaš način života postane aktivan.

Plivanje u bazenu

10. Ustalite dnevni ritam!

Nezdravi način života ubojica je svakog plana i svake dijete. Neka svaka aktivnost ima svoje mjesto, kako bi vaše tijelo eliminiralo stres zbog nepredviđenih situacija. Planirajte vaš jelovnik nekoliko dana unaprijed kako vam se ne bi dogodilo da je jedina alternativa praznom želucu mastan hamburger ili burek iz pekare iz kvarta. Planirajte da kod kuće imate uvijek svježeg voća i povrća, barem sada kad je proljeće i kada priroda svojom ponudom surađuje s našom potrebom za zdravom prehranom!

Kakav vam je članak?
Pročitaj i ovo:
Na forumu ima 0 komentara na ovu temu
Forum
Opcije
Isprintaj
Veličina slova

Objavljeno: 28.04.2009
Piše: